سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش ورزش در کاهش ابتلا به بیماری عروق کرونر

ورزش صحیح و منظم نقش مهمی در کاهش یا از بین بردن تعدادی از عوامل خطر و در نتیجه کاهش میزان ابتلا به بیماری عروق کرونر و حملات قلبی دارد.

دکتر داوود کاظمی صالح، دارای رتبه ممتاز بورد تخصصی قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیشتر افراد فعالیت جسمی کمی در کارهای روزانه و مشاغل خود دارند به عنوان مثال مردم به جای پیاده روی بیشتر سوار اتوبوس و یا سایر وسایل نقلیه می شوند و در موقع استراحت و تعطیلي به جای ورزش و تفریح در منزل می نشینند بنابراین فوایدی که در ورزش های منظم وجود دارد در فعالیت روزمره وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اغلب افرادی که به طور منظم و مداوم ورزش ها را به طور صحیح انجام می دهند از فواید آن سود خواهند برد.
کاظمی صالح بیان کرد: ورزش نقش مهمی در کاهش یا از بین بردن تعدادی از عوامل خطر و در نتیجه کاهش میزان ابتلا به بیماری عروق کرونر و حملات قلبی دارد.
وی با اشاره به تأثیرات ورزش برروی کاهش عوامل خطر و بیماری عروق کرونر افزود: ورزش منظم به کاهش وزن و پائین آوردن فشار خون کمک می کند و نیز افرادی که وزن طبیعی دارند کمتر احتمال ابتلا به دیابت در آنها وجود دارد و همچنین ورزش برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است.
این متخصص گفت: ورزش به کاهش وزن و رسیدن به وزن مطلوب کمک کرده و همچنین ورزش منظم سطح H.D.L را افزایش می دهد افزایش سطح کلسترول خوب به نوبه خود خطر ایجاد بیماری عروق کرونر را كاهش می دهد.
کاظمی صالح عنوان کرد: افرادی که به طور منظم و مداوم ورزش می کنند شانس بیشتری برای ترک سیگار دارند.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین انجام ورزش منظم ابتلا به حملات قلبی را کاهش می دهد اما باید به خاطر داشت که حتی در صورت انجام ورزش باید به دیگر عوامل خطر توجه داشته زیرا این موضوع اهمیت دارد که تمامی عوامل خطر را کنترل کرد تا احتمال ابتلا به حملات قلبی را کاهش داد./ح
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.