سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلب مشاركت بانوان با احداث خانه هاي تسنيم

در سال 91 خانه تسنيم با پنج نوع فعاليت و نه كانون جهت جلب مشاركت بانوان در مديريت محلات در سطح محلات شهرداري تهران از جمله منطقه 15 راه اندازي و فعال مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، تسنيم به معناي اعتلا و بلندي و نام چشمه اي در بهشت است كه شامل فعاليت ها و ماموريت هايي بر گرفته از حروف تسنيم از قبيل"ت"توانمندسازي، "س"سبك زندگي اسلامي ايراني، "ن" نهاد خانواده، "ي" ايثار و يكدلي، "م" مشاركت هاي اجتماعي است.

شايان ذكر است: اين فعاليت ها با توجه به مسايل اولويت دار بانوان در شهر تهران،‌ طراحي شده كه ويژگي هاي مهم و مشترك آنها شامل تأكيد بر آموزش و توانمندسازي، توسعه ظرفيت هاي اجتماعي بانوان، گسترش زير ساخت هاي حوزه بانوان در محلات است كه مديريت محله با جلب مشاركت بانوان و اجراي طرح هاي مناسب مرتبط باطرح، زمينه هاي بهبود وضعيت و كيفيت زندگي بانوان محله خود را فراهم مي كند.

در ادامه اين گزارش نرگس معدني پور مدير كل امور بانوان شهرداري تهران گفت: مديران محلات به واسطه تجربيات خوب و حضور در محلات قطعاً مي توانند در شناسايي و برنامه ريزي نيازهاي اجتماعي و فرهنگي محله خود نقش داشته باشند و ورود ما به معناي تبيين سياست ها در اين زمينه است.

ابوالفضل رفيعي معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه 15 خاطر نشان ساخت: امسال رخداد مهمي در شهر اتفاق افتاد و آن تحقق مشاركت عيني مردم در حوزه فعاليت هاي اجتمايع و فرهنگي در مديريت شهري است و سال 91 سال ورود جدي شهرداري به اداره مطلوب شهر با مشاركت مردم است كه بحث ساختار مديريت محله با طرح تسنيم مي تواند يك فعاليت اجتماعي را سامان بدهد تا باعث توانمندسازي شهروندان در عرصه هاي مختلف به ويژه عرصه بانوان باشيم.

رفيعي در ادامه به تشريح عملكرد منطقه در بخش ترويج فرهنگ جهاد، ايثار و شهادت پرداخت و يادآور شد: احداث خانه شهيد، برگزاري 60 يادواره شهدا طي سه سال، ديدار با 45 خانواده معظم شهدا، بهسازي پنج يادمان مزار شهداي گمنام و اعزام شش هزار نفر به اردوي راهيان نور از جمله اقداماتي است كه در اين حوزه اجرا شده است.

وي افزود: تخصيص 2 ميليارد تومان كمك به توسعه و عمران مدارس، اجراي روكش آسفالت حياط 50 مدرسه،‌راه اندازي هشت كتابخانه شبانه روزي، ايجاد 200 كتابخانه در مدارس مقطع ابتدايي منطقه،‌تخصيص مبلغ 3 ميليارد تومان براي توسعه و تجهيز مراكز فرهنگي سطح منطقه نيز از جمله اقدامات منطقه در حوزه اجتماعي بوده است.

ارسلان رمضاني جانشين معاون اجتماعي منطقه نيز به تشريح عملكرد اين منطقه در ارتباط با توسعه و تقويت فضاها و فعاليت هاي مذهبي پرداخت و گفت: ايجاد 86 نمازخانه در بوستان ها، ساير اماكن عمومي، تهيه و نصب تجهيزات صوتي جهت پخش اذان در تمامي بوستان ها و ساير اماكن عمومي،‌ تخصيص 6 ميليارد تومان كمك به توسعه و عمران مساجد، اهداي زمين و كمك به احداث مصلاي نمازجمعه در خاور شهر و قيامدشت از جمله اين فعاليت هاست.

رمضاني به اجراي طرح شتاب بخشي با سوادي براي رفع مشكل بيسوادي، برگزاري 80 محفل است با قرآن، تشكيل 200 كانون سلامت محور، اجراي 800 برنامه به مناسبت هاي فرهنگي، مذهبي، برگزاري 22 همايش و نشست علمي، و برگزاري 2970 سامانه نشاط تابستان و برگزاري 70 كارگاه آموزشي براي توسعه و ترويج كارآفريني در زمينه تقويت برنامه هاي فرهنگي، اجتمايع و مذهبي اشاره كرد./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.