سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صافدل خبر داد:

رشد 46 درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی در سال 90

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از رشد 46 درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی در سال 90 خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا؛ «حمید صافدل» با بیان اینکه میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی به مرز 4 میلیارد دلار رسید، افزود: حجم تجارت خارجی ایران 115 میلیون تن بود که ارزش آن به 110 میلیارد دلار رسید.

وی ادامه داد: تجربه خوبی را در اجرای پروژه های مختلف در حوزه‌های صنعتی، نیروگاهی، ایجاد خطوط شهری آب، برق، مخابرات، راهسازی و ایجاد تصفیه خانه های شهری داشتیم اما برای اولین بار موفق به ساخت استادیوم ورزشی در یکی از کشورهای هدف صادراتی شدیم.

صافدل با بیان اینکه با برنامه ریزی انجام شده حجم صادرات غیرنفتی کشور به 75 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت، افزود: توسعه صادرات غیرنفتی در ایجاد فرصت های شغلی، افزایش درآمد، توازن در تراز تجاری کشور، فعال کردن فضای اقتصادی بسیار موثر و کارساز است و می تواند موجب شکوفایی شود.

وي صدور کالا به خارج از کشور را موجب معرفی هویت و عظمت ایران به دنیا دانست و گفت: دولت وظیفه دارد با حمایت لازم از صادرکنندگان کالا به این کارآفرینان و تولیدکنندگان کمک کند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین بهبود کیفیت کالاهای صادراتی، شناسایی، دسترسی و بهره برداری از بازارهای هدف را از راههای رسیدن به توسعه صادرات دانست./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.