سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به بهانه 9 فروردين روز پرستار؛

گام هاي مثبت پرستاري در سال 91

قدم هاي مثبت اجراي قانون ارتقا بهره وري و قانون هاي ديگر در سال 91 برداشته مي شود.

جعفري رئيس شوراي عالي نظام پرستاري در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در روز پرستار سال 91 قدم هاي اوليه در جهت اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري برداشته مي شود.

وي گفت: سازمان نظام پرستاري با همكاري سازمان استانداردسازي كدهاي مربوطه به پرستاري را بررسي كرده و 300 عنوان كدهاي اخلاقي پرستاري به تصويب رسيده و همه خدمات پرستاري تا پايان سال داراي كد ملي مي‌شوند.

جعفري با اشاره به اجراي قانون ارتقا بهره وري در سال 90 تصريح كرد: اجراي قانون ارتقا بهره وري از مهر سال 90 آغاز شد و اميد آن مي رود كه با بررسي و اصلاح نواقص در كل كشور به طول كامل اجرا شود و پرستاران بتوانند از مزاياي كاهش ساعت كاري بازنشستگي پيش از موعد و مزاياي مادي و .. بهره مند شوند.

** از لحاظ قانوني به پرستاري توجه مي شود

در ادامه قاضي زاده عضو كميسيون بهداشت درمان و آموزش پزشكي افزود: پرستاري شغلي مقدس است و يك پرستار براي مراقبت از بيمار ايثار مي‌كند و سلامتي خود را به خطر مي‌اندازد.

وي گفت: پرستار از هيچ تلاشي براي مراقبت از بيمار دريغ نمي‌كند و بايد جامعه خدمات اقتصادي را براي آنها در نظر بگيرد.

قاضي زاده با اشاره به توجه قانوني به حرفه پرستاري و تصويب قانون هاي مرتبط با آنها تصريح كرد: قانون هاي ارتقاء بهره وري نيروهاي باليني و تعرفه گذاري خدمات پرستاري قانون هاي مهم و قابل توجه تصويب شده هستند كه اجراي كامل آن ها مشكلات پرستاري را كاهش مي‌دهد وي افزود: با توجه به جايگاه اجتماعي نسبتاً مناسب پرستاري اميدواريم با اجراي قانون وضعيت و جايگاه رفاهي و اقتصادي پرستاران مطلوب شود.

**بصيرت حرفه اي، پرستاري ارزشي شعار سال 91

در ادامه عباس زاده نايب رئيس شوراي عالي سازمان نظام پرستاري افزود: نظام سلامت سامانه اي است كه حرفه اي هاي مختلفي در آن ايفاي نقش مي‌كنند و پرستاري به اعتراف همه افراد درگير در نظام سلامت نقش محوري را بازي مي‌كند و در مركز اين سيستم قرار دارد.

وي با اشاره به ساير نقش هاي كليدي پرستاران در نظام سلامت كشور گفت: براساس تجربه كشور و ساير كشورهاي ديگر هرگاه مشكلي در جامعه به وجود آيد و يا بنابر ارتقاي كيفيت در نظام سلامت باشد پرستاري نقش مهمي را ايفا مي‌كند.

عباس زاده تصريح كرد: در واقع پرستاران با شناختي كه از مشكلات و چالش هاي جامعه دارند به خوبي مي‌توانند در بهبود كيفيت نظام سلامت تلاش كنند كه همين موضوع بصيرت حرفه اي نام مي‌گيرد.

وي با اشاره به شعار تعيين شده براي سال 91 از سوي شوراي عالي نظام پرستاري خاطرنشان كرد: شعار بصيرت حرفه اي پرستاري ارزشي شعار تعيين شده از سوي سازمان است.

وي افزود: سلامت يك موضوع مرتبط با انسانها است و انسانها نيز تابع فرهنگ و جامعه بشناسد و توجه به كرامت انسانها و ارزشهاي فرهنگي ، مذهبي و اجتماعي را شامل مي‌شود.

** پرستاران بايد به اشتغال در اين حرفه افتخار كنند

در ادامه شهرياري عضو كميسيون بهداشت و درمان و آموزش پزشكي  افزود: پرستاران قشر زحمت كش و فداكار جامعه هستند و نقش خطيري را برعهده دارند.

وي با بيان اينكه شان و جايگاه بي نظير پرستاران گفت: مجلس شوراي اسلامي به پرستاران توجه داشته است و قوانيني مرتبط با آنها مثل قانون هاي ارتقا بهره ورزي نيروهاي باليني و تعرفه گذاري خدمات پرستاري به تصويب رسيده است و اجراي كامل آن دغدغه جامعه پرستاري است.

شهرياري تصريح كرد: بايد تلاش كرد تا اوضاع را به سمتي حركت داد تا پرستاران از شغل خود راضي شوند و به اشتغال در اين حرفه افتخار كنند كه اين موضوع باعث رضايت مردم و نظام سلامت مي شود.

**افزايش 35 درصدي حقوق پرستاران رضايت نسبي آنها را به دنبال داشت

در ادامه محمد شريفي مقدم دبيركل خانه پرستار افزود: در سال 91 اوضاع پرستاري كشور نسبت به سال گذشته بهتر مي‌شود به طوري كه در اواخر سال گذشته 90 اجراي قانون بهره وري پيشرفت داشت و همچنين افزايش 35 درصدي حقوق پرستاران رضايت نسبي پرستاران را ايجاد كرد.

وي با اشاره به زيباسازي و بهبود وضعيت ظاهري بيمارستانها گفت: وزارت بهداشت براي ايجاد رضايت مندي بيماران وضعيت ظاهري بيمارستانها را بهبود بخشيده كه بايد در اين راستا به موضوع مهم تر در ارتقا كيفيت خدمات به بيمار توجه كند.

شريفي مقدم تصريح كرد: افزايش نيروي پرستاري باعث كاهش مشكلات بيماران در بالين مي شود و رضايتمندي بيماران را به دنبال دارد./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.