سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش اسباب بازی ها در ارتقا سلامت کودکان سندرم داون

انتخاب اسباب بازی مناسب می تواند تاخیر در رشد کودک سندرم داون را کاهش داده و موجب ارتقا سلامت وی شود.

آذین زرنانی کارشناس مهندسی پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مهمترین عمل تربیتی و پرورشی در همه حیطه های رشد اجتماعی، عاطفی، ذهنی و جسمی به ویژه برای تامین بهداشت روانی کودک سندرم داون، بازی بوده که باعث افزایش مهارت جسمی حرکتی و تقویت سیستم عصبی این افراد می گردد.

وی افزود: بازی کردن اصلی ترین راه پیشگیری از اختلالات هیجانی و رفتاری در کودکان سندرم داون است که می تواند یک نوع تجربه رقابت برای این کودکان بوده و پذیرش پیروزی و شکست را به آنها آموزش دهد.

زرنانی با بیان اینکه اسباب بازی ها محرک خوبی در اوایل دوران کودکی برای بیماران سندرم داون محسوب می شوند اظهار داشت: تحقیقات نشان داده که میزان تاخیر رشد در کودکان سندرم داون ثابت نیست و با مداخله به موقع و انجام طیف گسترده ای از فعالیت های تحریک کننده می توان این تاخیر را به مقدار زیادی کاهش داد.

این کارشناس خاطر نشان کرد: بنابراین توصیه می شود برای کودکان سندرم داون اسباب بازی هایی را انتخاب کنیم تا خود را بهتر شناخته اعتماد به نفسشان را افزایش داده و باعث شود در بازی با کودکان دیگر موفق تر عمل کرده و قدرت شناسایی آنها را بالا ببرد./عط

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.