سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اف بي آي در میان مسلمانان کاليفرنيا جاسوسی می کند

مدافعان آزادیهای مدنی آمریکا فاش کردند پلیس فدرال آمریکا سالهای اخیر به طور مخفیانه درباره مسلمانان منطقه خلیج سانفرانسیسکو اطلاعات جمع آوری کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ؛ اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا با استناد به تجسس های اف بی آی از سال 2004 تا 2008 که بنا بر اعلام این اتحادیه ممکن است ناقض حریم خصوصی افراد باشد، خواستار تحقیق درباره اطلاعات جمع آوری شده توسط پلیس فدرال آمریکا شد.
 

 

این گزارش حاکیست ، مسئولان اف بی آی با دفاع از اقدامات خود مدعی شدند اطلاعات مزبور در چارچوب فعالیتهای مجاز و قانونی جمع آوری شده است که بخشی از اهداف آن ، تقویت روابط با جامعه مسلمان آمریکاست . اما نظارت پلیس آمریکا بر سازمانهای اسلامی موجب نگرانی در سراسر این کشور شده است.
 

این در حالیست که ، پلیس نیویورک با اعزام ماموران مخفی به مساجد ، نشست گروههای دانشجویی مسلمان و نشست های تجاری مسلمانان و ثبت جزییات مربوط به این نشستها ، مناطق مسلمان نشین نیویورک را همواره زیر نظر دارد . اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا اعلام کرد مدارکی که از طریق استناد به قانون آزادی اطلاعات بدست آورده است نشان می دهد ماموران اف بی آی سال 2005، پنج بار از مسجدی در شمال کالیفرنیا دیدن کردند.
 

ماموران دولتی ، جزییات سخنرانی واعظ و بحث های صورت گرفته در مسجد را درباره خرید ملک برای احداث یک مسجد دیگر ثبت کردند. آنها همچنین با اعضای یک گروه غیرانتفاعی مسلمان ترک تبار دیدار کردند و به بهانه ای ، شماره تلفن یکی از شرکت کنندگان این نشست را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وی گرفتند.
 

"مایک جرمن" مشاور بلندپایه سیاستگذاری اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا و مامور سابق اف بی آی در بیانیه ای اعلام کرد :  اف بی ای با سوء استفاده از حسن نیت گروههای مسلمان و اعضای آنها، موجب تضعیف حمایت جامعه مسلمانان از فعالیتهای قانونی دولت می شود.
 

وی افزود : اف بی آی اطلاعات جمع آوری شده از برنامه نظارت بر مساجد را در زمره « اطلاعات مثبت» طبقه بندی کرده و در اختیار دیگر نهادهای کشور قرار داده است و بدین ترتیب افراد و سازمانهای مزبور را به عنوان تهدیدهایی برای امنیت ملی، در معرض نظارت و بررسی های موشکافانه تر مجریان قانون قرار داده است./ا
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.