سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالعات اخير نشان مي دهند؛

عفونت خوني شايعترين عفونت بيمارستاني در كودكان است

مطالعات اخير نشان مي دهند كه عفونت خوني شايعترين عفونت بيمارستاني در كودكان است و پس از آن ،عفونت محل عمل جراحي، عفونت دستگاه ادراري و عفونت دستگاه تنفسي قرار دارند.

 بهروز والي نژاد فوق تخصص بيماريهاي عفوني كودكان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عفونتهاي بيمارستاني از جمله مشكلات مهم پزشكي و بهداشتي در دنيا و از جمله در كشورمان است كه باعث بروز مشكلات زيادي براي جامعه و سيستم بهداشتي و درماني مي شود.
وي افزود: عفونتهاي بيماستاني عارضه عمده مراقبت بيمارستاني در بالغان و كودكان است و در صورت عدم پيشگيري از آن بيماريهاي عفوني نه تنها در بيمارستان بلكه در سطح جامعه نيز انتشار مي يابند.
والي نژاد با بيان اينكه كودكان از جمله افراد مهم در معرض ابتلا به عفونتهاي بيمارستاني هستند تصريح كرد: بررسي اپيدميولوژي عفونتهاي بيمارستاني در كودكان و نوزادان نشان مي دهد كه ميزان كلي عفونت بيمارستاني در اغلب بيمارستانهاي نسبتا بالا بوده و در برخي از موارد به حدود 5مورد به ازاي هر 100 نفر بستري بيمارستاني مي رسد.
وي در خصوص نوع عفونتهاي بيمارستاني در كودكان و ميزان بروز آنها نز تاكيد كرد: مطالعات اخير نشان مي دهند كه عفونت خوني شايعترين عفونت بيمارستاني در كودكان است و پس از آن عفونت محل عمل جراحي ،عفونت دستگاه ادراري و عفونت دستگاه تنفسي قرار دارند.
والي نژاد يادآورشد، بر اساس نتايج مطالعات اخير بين 40 تا50درصدعفونت هاي بيمارستاني در كودكان مربوط به عفونت خوني بوده است.
وي خاطر نشان كرد: همچنين به طور ميانگين 30، 18 و 12 درصد عفونتهاي بيمارستاني به ترتيب مربوط به عفونت محل عمل جراحي ،عفونت دستگاه ادراري و عفونت دستگاه تنفسي بوده است.
*عفونت بيمارستاني در كودكان موجب افزايش مدت بستري بيمارستاني شده است
اين فوق تخصص بيماري هاي عفوني كودكان ادامه داد: عفونتهاي بيمارستاني هم در كودكان و هم در بالغين موجب بروز عوارض قابل توجه افزايش مدت بستري بيمارستاني و افزايش هزينه ها و مرگ و مير مي شود.
وي گفت: متاسفانه در سالهاي اخيربا افزايش بروز عفونتهاي بيمارستاني در كودكان در بسياري از بيمارستانها ،مدت بستري بيمارستاني كودكان نيز افزايش قابل توجهي يافته است.
والي نژاد يادآور شد، در يك بررسي صورت گرفته در كشورمان مدت زمان بستري كودكان مبتلا به عفونت بيمارستاني بين 30 تا 40 روز بوده است كه اين ميزان بسيار بالاتر از مدت زمان بستري در ساير كودكان است.
وي خاطرنشان كرد: برنامه ريزي پيشگيرانه و درماني مناسب براي كاهش بار عفونتهاي بيمارستاني به ويژه در كودكان يكي از اقدامات ضروري و مورد نياز در حوزه بهداشت ودرمان است./عط

 

** برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود اینجا را کلیک کنید.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.