سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرداد 1390 ؛

برگزاري نمايشگاههاي تجسمي با محوريت ماه مبارك رمضان

مرداد ماه 1390 همزمان با حلول ماه مبارك رمضان نمايشگاه هاي تجسمي با محوريت موضوعات مذهبي و ماه رمضان در گوشه و كنار برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛در ‌آغاز مرداد 1390 آثاري از كودكان 4 كشور جهان و 31 استان كشور در جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان اصفهان به نمايش درآمد.در اين جشنواره كودكاني از كشورهاي ايتاليا،آلباني،تاجيكستان، لبنان در دو گروه سني 6 تا 9 سال و 10 تا 14 سال در رشته هاي نقاشي، تصويرسازي،كاريكاتور، طراحي ،‌كلاژ و خوشنويسي شركت كردند.

در ادامه هيئت هاي انتخاب آثار بخش تجسمي نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم پس از بررسي 1000 اثر رسيده به دبيرخانه آثار 136 هنرمند را از بين آثار 312 نفر براي ارائه در نمايشگاه انتخاب كردند.آثار 68 هنرمند در بخش خوشنويسي 18 هنرمند در رشته نقاشي، 10 هنرمند در رشته سفال و سراميك، 26 هنرمند در رشته نگارگري و 34 هنرمند در رشته پوستر و در مجموع 104 نفر به نمايشگاه قرآن راه يافتند.

كارگاه تخصصي نگارگري و تذهيب قرآني نيز از 20 تا 24 مرداد ماه درحاشيه نمايشگاه بين المللي قرآن كريم با حضور سليمان سعيد آبادي استاد اين رشته برگزار شد و تعدادي از هنرجويان رشته تذهيب قرآني با حضور در غرفه هاي هنري و تجسمي به ارائه آثار هنري با مفاهيم قرآني و ديني پرداختند.

از هفته دوم مردادماه نمايشگاه آثار تصويرگري با موضوع امام رضا (ع) در بخش تجسمي نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم برگزار شد.در اين رويداد كه با مشاركت مركز هنرهاي تجسمي و انجمن تصويرگران برپا شده بود، 30 اثر تصويرگري به نمايش درآمد.

در اين ميان" احمد وكيلي" به عنوان دبير هشتمين دوسالانه ملي نقاشي ايران منصوب شد.احمد وكيلي داراي كارشناسي و كارشناسي ارشد رشته نقاشي بوده و تاكنون نمايشگاه هاي انفرادي و گروهي بسيار برگزار و جوايزي كسب كرده است.

همچنين در تاريخ هجدهم مرداد،نمايشگاه پوستر رمضان با 72 پوستر از محمدرضا دادگر، مسعود نجابتي،مهنوش مشيري،پريسا تشكري،علي خورشيدي پور، شهريار سرمست،بيژن صيفوري،كورش پارسا نژاد، و مهدي سعيدي با موضوعات ديني و مرتبط با ماه رمضان در گالري ارسباران برپا شد.

در بيست و سوم مرداد 1390 نمايشگاهي از آثار نگارگري با موضوع معراج پيامبر اسلام (ص) همزمان با ماه مبارك رمضان در گالري موزه برج ميلاد تهران برپا شده كه حاصل تلاش هفت نگارگر ايراني در شصت و چهار اثر به عرضه گذاشته شد.

در انتهاي اين ماه احسان خزعلي مدير بخش بين الملل دومين جشنواره جهاني مقاومت از برگزاري كارگاه ‌آموزشي هنر مقاومت در شهر ميليتاي لبنان از بيست و پنجم الي بيست و هفتم شهريورماه خبر داد./ه
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.