سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستجردي عنوان كرد:

بيمارستان‌هاي كل كشور مجهز به دستگاه امحاي زباله مي‌شوند

هم اكنون تمام بيمارستان‌هاي تهران به جز 10 بيمارستان مجهز به دستگاه امحاي زباله هستند كه اين طرح تا پايان تابستان سال آينده در تمام بيمارستان‌هاي كشور اجرايي خواهد شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دكتر مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت در حاشيه نخستين جشنواره كشوري حاكميت باليني كه امروز 13 دي در مركز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شده بود در جمع خبرنگاران گفت:‌ رقم كسري بودجه 2400 ميليارد تومان است،‌ پيشنهادات و نظرات خود را براي بودجه 91 به مجلس داديم و اما از فعل و انفعالات بعدي آن اطلاعي نداريم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا سلامت جز اولويت‌ها محسوب نمي‌شود ادامه داد: سلامت نمي‌تواند اولويت نباشد اساس پيشرفت در بخش‌هاي مختلف كشور سلامت است اما بودجه گذاري در سلامت تا حدودي دچار مشكل است .
دستجردي در مورد تعرفه‌ها اظهار داشت: سال گذشته تعرفه 23 درصدي را با توجه به نرخ تورم و تاثير هدفمندي يارانه ارائه كرديم كه در نهايت تبديل به 9 درصد شد و معاونت راهبردي رئيس جمهور قول داد فاصله 9 تا 23 درصدي در اعتبارات و بودجه‌هاي وزارت بهداشت لحاظ كند و هنوز هيچ مبلغي بابت اين موضوع به وزارت بهداشت پرداخت نشده است اميدواريم اين اعتبارات لحاظ شود چرا كه عدم پرداخت طولاني اين مبلغ منجر به كسري اعتبارات در دانشگاه‌ها و بيمارستان‌ها شده است.
وزير بهداشت در مورد تشكيل شوراي عالي بيمه سلامت گفت: شوراي عالي بيمه سلامت مصوبه قانون برنامه پنجم توسعه است و براي ما يك تكذيب محسوب مي‌شود دبيرخانه اين شورا در وزارت بهداشت خواهد بود وهمچنين وزراي بهداشت و تعاون، بعضي از معاونان، رئيس جمهور و نمايندگان ارائه دهنده خدمات در تركيب اين شورا قرار دارد.اگر شوراي عالي بيمه سلامت با تركيب تصويب شود بسيار موثر خواهد بود و وضعيت ارائه خدمات به سمت واقعي شدن پيش خواهد رفت.
دستجردي در خصوص علت تاخير در تصويب شوراي عالي بيمه سلامت افزود: از تير ماه سال جاري معاونت برنامه‌ريزي رياست جمهوري جلسات مكرري در خصوص تشكيل اين شورا برگزا ركرد كه وزارت بهداشت مشاركت جدي در اين جلسات داشت طبق آخرين اطلاعات،رئيس جمهور در حال ابلاغ شوراي عالي بيمه سلامت است و اين موضوع به زودي ابلاغ مي‌شود.
وي در خصوص تجهيز بيمارستان‌هاي تهران به دستگاه امحاي زباله خاطر نشان كرد: حدود 150 بيمارستان فعال در تهران داريم كه در حال حاضر تمام بيمارستان‌هاي وابسته به دانشگاه علوم پزشكي تهران، شهيد بهشتي و ارتش به دستگاه امحاي زباله مجهز شده است. پنج بيمارستان خصوصي مجهز نشده‌بودند كه از اين بين سه بيمارستان در حال تجهيز است. همچنين حدود 6 بيمارستان تامين اجتماعي هنوز تجهيز نشده‌اند در واقع تنها 10 بيمارستان در تهران به دستگاه امحاي زباله مجهز نيستند .
وزيربهداشت يادآور شد : ساير بيمارستان‌هاي كشور تا پايان تابستان سال آينده فرصت دارند كه به دستگاه امحاي زباله مجهز شوند./ص
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.