سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعداد کاربران اینترنت درایران رو به افزایش است

IT به عنوان فناوری انضمامی در زندگی ما ورود پیدا کرده و به عنوان یک نیاز خود را به زندگی بشر تحمیل کرده بطوری که تعداد کاربران اینترنت در کشور هم چنان رو به ا فزایش است.

دکتر غلامعلی منتظر دانشیار مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه تصویر مشخصی از اینکه کاربران ایرانی چه نیازی دارند و برحسب آن به چه نوع برنامه ریزی و زیر ساختهایی در کشور نیاز داریم به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت: IT به عنوان فناوری انضمامی در زندگی ما ورود پیدا کرده و تقریبا در روز کاری نیست که بخواهیم انجام دهیم و نیازی نباشد از یک کانال اطلاعاتی استفاده کنیم و جامعه ایرانی به دلیل جوان و فعال بودن به خوبی از ابزار فناوری اطلاعات استفاده می کند.
وی افزود: اما نکته ای که در میان حائز اهمیت است اینکه ما به عنوان برنامه ریزان این حوزه نتوانستیم همپای آنها حرکت کنیم و این عدم توازن کاملا مشهود است.
دکتر منتظر ادامه داد: مردم از ابزارهای فناورانه مانند تلفن همراه، اینترنت و تلفن های هوشمند به خوبی استفاده می کنند اما بخش سیاستگذار ما تا به حال نتوانسته پاسخگوی نیازهای مخاطبان خود باشد و همین امر باعث شده که مردم دچار سردرگمی شده وهر کس بار خودش را به دوش بکشد زیرا به نظر می رسد کسی پاسخگوی نیاشان نیست.
وی تصریح کرد: کاربران به دنبال این هستند که اگر نیاز به فلان برنامه و یا وبگاه خاص دارند چطور باید به آن دسترسی پیدا کنند که این امر بسیار خطرناک و آسیب زننده به صنعت IT است.
این کارشناس فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه بیش از 15 سال از حضور فناوری اطلاعات در ایران می گذرد بیان داشت: در برنامه ریزی های ضعیف عمل کردیم و به دلیل اینکه سقف و کف مطالبات خود را از این حوزه مشخص نکردیم راهی را که در این صنعت طی می کنیم معطوف به هدف نیست و پس از گذشت قریب یک دهه و نیم از ورود IT به معنای جدید موفق عمل نکردیم و چنان چه این روال را ادامه دهیم چشم انداز روشنی را نمی توانیم در این حوزه ترسیم کنیم./عط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.