سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان VOA بر پيامدهاي منفي تحريم ايران بر شرکت هاي نفتي غربي

تلويزيون صداي امريکا با وجود تاکيد بر تاثير تحريم هاي بانک مرکزي و صادارات نفت ايران بر اقتصاد کشور در عين حال به پيامدهاي تحريم ها بر شرکت هاي نفتي غربي اذعان کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران ، تلويزيون صداي امريکا ديشب در گزارشي اذعان کرد در حالي که فشار تحريم هاي بين المللي بر اقتصاد ايران رو به فزوني است، کمپانيهاي خارجي نيز به خاطر دشواري هاي مربوط به انتقال پول به ايران تبعات تحريمها را روز به روز بيشتر احساس مي کنند.

در اين ميان کمپاني نفتي شل براي پرداخت يک ميليارد دلار بدهي خود به جمهوري اسلامي به تکاپو افتاده است.

اين رسانه امريکايي افزود: کمپاني شل يکي از هفت شرکت بزرگ نفتي جهان است که به سبب تحريم هاي امريکا براي پرداخت يک ميليارد دلاري خود به ايران با دشواري روبرو شده است.

اين رسانه امريکايي اذعان کرد شل سعي دارد ضمن حفظ مناسبات خوب خودش با جمهوري اسلامي از مقررات مربوط به تحريمها هم پيروي کند و به اين خاطر با مسئله بسيار حساس و دشواري روبرو هست.

هر چند تلويزيون صداي امريکا در ادامه گزارش خود براي القاي موثربودن تحريم هاي يکجانبه امريکا و اتحاديه اروپا عليه بانک مرکزي و صادرات نفت ايران تلاش مي کند، اما با اين حال اين شبکه به نقل از برخي  منابع نفتي اذعان کرد که حتي شل براي حفظ مناسبات خود با ايران دست به دامان دولت انگليس شده است تا بدهي اين شرکت را به ايران منتقل کند.

اتحاديه اروپا ژانويه براي به اصطلاح تحت فشار قرار دادن تهران، ضمن تشديد تحريم سيستم بانکي ايران مقرر کرد که کشورهاي عضو اين اتحاديه از اول ژوئيه برابر با يازده تيرماه تمام قراردادهاي نفتي خود را با ايران تمام  کنند و ديگر از کشورمان نفت نخرند.

علاوه بر پيامدهاي منفي تحريم هاي ايران بر شرکت هاي غربي، کريستين لاگارد رئيس صندوق بين المللي پول پيشتر هشدار داد هرگونه اخلال در روند عرضه نفت از سوي ايران ممکن است بهاي نفت را تا حدود 20 تا 30 درصد افزايش دهد و موجب بروز شوک اقتصادي شود./ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.