سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چی بخوریم تا دندان های سالم داشتده باشیم؟

دندان سالم و مقاوم از جمله مواردي است هميشه فكر بسياري از افراد را به خود درگير مي كند در اينجا به برخي از روشهاي دست يافتن به دندان سالم را معرفي مي كنيم.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛
کرفس
خوردن کرفس باعث افزایش ترشح بزاق می شود که می دانیم بزاق خاصیت ضد پوسیدگی و محافظت از دندان ها را دارد.
همچنین خوردن زیاد کرفس باعث ماساژ لثه می شود و به صورت مکانیکی به تمیز کردن سطوح دندان ها کمک می کند.
شیر و ماست
این دو حاوی کلسیم فراوان که برای دندان واستخوان مفید است ماست بدون مواد شیرین کننده می توانند به دلیل داشتن اسید لاکتیک برای سلامت لثه بسیار مفید باشد و از ایجاد بیماری های لثه جلوگیری کند.
چای سبز
چای سبز با داشتن پلی فنول ها آنتی اکسیدان ، باکتری های مضری که ایجاد پوسیدگی و بوی بد دهان می کنند را از بین می برد همچنین بسیاری از چای سبزها حاوی فلوراید هستند و دندان ها را از پوسیدگی محافظت می کنند.
** پیاز خام باکتری های مضر دهان را از بین می برد و برای سلامت دندان و لثه مفید است
پیاز
پیازخام با داشتن ترکیبات سولفوز آنتی باکتریال قوی، باکتری های مضر دهان را از بین می برد وبرای سلامت دندان و لثه مفید است شایان است که مصرف پیاز همراه با جعفری یا نعنا می تواند از ایجاد بوی بد آن در دهان جلوگیری کند همچنین ‌آب پیاز در کاهش درد دندان موثر است.
پنیر
پنیر با کربوهیدرات پایین و کلسیم و فسفات زیاد ph محیطز دهان را متعادل واز خورده شدن مینای دندان به وسیله اسیدهای ناشی از تجزیه خوراکی ها جلوگیری می کند و روی مینای دندان خاصیت بازسازی و محافظت کننده دارد خوردن یک تکه پنیز ، بلافاصله پس از مصرف خوراکی ها ی حاوی مواد قندی ، می تواند در پیشگیری از پوسیدگی دندان ها مفید باشد البته باید بدانیم هیچ چیز جای مسواک زدن به موقع و استفاده صحیح از نخ دندان را نمی گیرد./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.