سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نارسایی رشد مشکل شایع کودکان

یکی مشکلات تهدید کننده سلامت کودکان نارسایی رشد است که اگر سریع برای درمان مداخله نشود اثرات جبران ناپذیری خواهد داشت.

دکتر فاطمه فرهمند فوق تخصص گوارش کودکان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: نارسایی رشد ftt یکی از مشکلات شایع در طب کودکان است که سلامت آنها را تهدید می کند وچون وقوع آن تدریجی است والدین با تاخیر متوجه آن می شوند.
وی با بیان این که آثار سوء آن بویژه در سال های اول عمر، موجب اختلال رشد مغزی شده و نه تنها وزن بلکه رشد خوبی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد گفت: 170 میلیون کودک زیر 5 سال در دنیا دچار کمبود وزن و 226 میلیون کودک دچار کوتاهی قد و 67 میلیون کودک لاغز هستند.
فرهمند عنوان کرد: عوامل متعددی می تواند موجب سوء تغذیه شود که اکثر آنها به دریافت ناکافی غذا و ابتلا مکرر به عفونت های بویژه در جمعیت های محروم و آسیب پذیر مربوط است.
وی خاطر نشان کرد: سوء تغذیه تنها یک مشکل نهیت بلکه عوارض دیر پای آنها یاعث اختلالات وسیع دیگری می شود باید توجه داشت تغذیه صحیح و مناسب، شروع تغذیه با شیر مادر بلافاصله پس از تولد است ادامه تغذیه با شیر مادر به طور انحصاری تا انتهای 6 ماهگی همراه با ویتامین a+d وشروع آهن پس از 6 ماهگی همزمان با شروع غذای کمکی، تداوم تغذیه کمکی درست و دفعات مناسب در سنین مختلف از جمله عوامل هستند که عوامل موثر در پیشگیری از بروز سوء تغذیه در کودکان هستند./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.