سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درمان جای زخم باقیمانده با پلاسماتراپی و لیزر

یک عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت:طبق تحقیقات سرویل و همکاران در دانشگاه رم در ایتالیا، دانشمندان پیشنهاد کرده اند که برای درمان زخمهای مزمن و جوشگاه های آنها بهتر است از روشهای ترکیبی تزریق چربی،‌پلاسماتراپی و لیزر استفاده شود.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماریها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:روشهای متعددی برای از بین بردن جوشگاه زخمها یا درمانهای زخم باقیمانده استفاده شده است.

وی تصریح کرد: برای درمان زخمهای مزمن و جوشگاه های آنها یکی از مقرون به صرفه ترین این روشها استفاده از درمان ترکیبی با روشهای تزریق چربی،‌لیزر و پلاسماتراپی است.

انتظاری گفت: به منظور ارزیابی اثربخشی درمان پلاسماتراپی در این نوع زخمها، سرویل و همکاران در دانشگاه رم، ایتالیا اقدام به طراحی یک مطالعه تحقیقاتی روی 60 بیمار با جوشگاه های زخم كردند دراین مطالعه که نتایج آن در جدیدترین شماره مجله علمیClin Exp Dermatol به چاپ رسیده است بیماران به سه گروه تقسیم شدند که در گروه اول بیماران تحت درمان با روش تزریق چربی و پلاسماتراپی قرار گرفتند.

اين متخصص افزود:‌گروه دوم تحت درمان لیزرتراپی قرار گرفتند و گروه سوم تحت درمان ترکیبی با تزریق چربی، پلاسماتراپی و لیزرتراپی قرار گرفتند.

وي ادامه داد: دانشمندان دریافتند که در گروه های اول و سوم که تحت درمان با پلاسماتراپی (PRP) بوده اند موفقیت درمانی به صورت معنی داری بیشتر از گروه تحت درمان با لیزر بوده است.

عضو هیئت علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: موفقیت درمانی در گروه اول و سوم 22 درصد و در گروه دوم(لیزر به تنهایی) فقط 11 درصدبوده است.

انتظاری خاطر نشان کرد: بنابراین دانشمندان پیشنهاد کرده اند که برای درمان زخمهای مزمن و جوشگاه های آنها بهتر است از روشهای ترکیبی تزریق چربی،PRP و لیزر استفاده شود./ص
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.