سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کیش /

رکورد انجام پرواز در فرودگاه بین المللی کیش شکسته شد

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 91 کیش گفت: روز گذشته با نشست و برخاست 127 فروند هواپیمای مسافری در فرودگاه بین المللی کیش تردد هوایی این فرودگاه حدود 25 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علیرضا عامری اظهار داشت: سال گذشته در همین ایام فرودگاه بین المللی کیش با انجام 105 سورتی پروازبه مقصد های مختلف رکورد بر جا گذاشت.

وی ادامه داد: در همین راستا امسال نیز با توجه به ایجاد زیرساخت های مناسب در ترمینال های مسافری این فرودگاه، افزایش 15 درصدی پروازها را پیش بینی می شه که با توجه به "افزایش زیرساخت ها" و "تعداد درخواست های سفر" به این جزیره، روز گذشته ورود و خروج 127 فروند هواپیما درفرودگاه بین المللی کیش ثبت شد و باتوجه به بی سابقه بودن این تعداد تردد هوایی در کیش می توان آن را رکورد جدیدی برای این فرودگاه دانست.

عامری همچنین گفت: 15 شرکت هوایی، 18 هزار مسافر را جابجا کرده اند که این رقم ورود 9 هزار نفر مسافر نوروزی به کیش را در یک روز نوید می دهد.

ورود 105 هزار مسافر به کیش

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه درخصوص ورود مسافران به جزیره کیش تا پایان چهارمین روز سال جدید، اشاره کرد و افزود: 105 هزار و 650 مسافر از ابتدای تعطیلات نوروزی از 25 اسفندماه سال 90 تا پایان چهارمین روز، از طریق مسیرهای دریایی و هوایی وارد جزیره کیش شدند.

وی اعلام کرد: این تعداد مسافر در مقایسه با مدت مشابه قبل که 87 هزار و 206 نفر مسافر بوده است، نشان از رشد 21 درصدى دارد.

عامری با بیان اینکه در این ایام تعداد ورود مسافران با هواپیما 60 هزار و 913 نفر و مسافران دریایى 44 هزار و 737 نفر بوده است، ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی سال قبل، تعداد ورود مسافران هوایى 47هزار و846 نفر و مسافران دریایى 39هزار و 360 نفر بوده است.

هفت هزار خودرو وارد جزیره کیش شد

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با اشاره به تعداد خودروهای شخصی که وارد کیش شده اند، تصریح کرد: هفت هزار و 898 خودرو در این ایام توسط شناورهای لندینگ کرافت وارد جزیره شدند که این تعداد نیز در مقایسه با مدت مشابه قبل که پنج هزار و 932 خودرو بوده است، رشد 33.1 درصدی را نشان می دهد.

وی به ضریب اشغال تخت های مراکز اقامتی نیز اشاره کرد و گفت: 95 درصد تخت های مراکز اقامتی جزیره کیش در این ایام اشغال شده است.

عامری همچنین در خصوص تعداد چادرهای موجود در هشت کمپینگ اظهار داشت: کمپینگ شماره یک با 634 چادر، کمپینگ شماره دو با 247 چادر، کمپینگ شماره سه با 281 چادر، کمپینگ شماره چهار مخصوص چادرهای مجردی با 106 چادر، کمپینگ شماره پنج مخصوص چادرهای شخصی با 350 چادر، کمپینگ اضطراری فاز چهار با 325 تخته چادر، کمپینگ اضطراری نمایشگاه با هزار و 600 چادر و کمپینگ پارک میرمهنا با 516 تخته چادر مشغول خدمت رسانی به میهمانان نوروزی هستند.

به گفته عامری، امسال استقبال از مجموعه های چادری بی نظیر بوده به طوریکه هم اکنون ضریب اشغال چادرها در هفت کمپ به 100 درصد رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه هر چادر اختصاص به چهار نفر دارد و در هر چادر یک زیر انداز و برای هر نفر نیز یک بالش و دو پتو در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: ارائه سرویس حمل و نقل رایگان به نقاط مختلف جزیره، تحویل غذای گرم با قیمت مناسب، سرویس های بهداشتی، حمام و ... برخی از خدماتی است که ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش در راستای تکریم میهمانان نوروزی ارائه می دهد.

وی در ادامه به اماکن ورزشی فعال و مجتمع تفریحات و ورزش های دریایی نیز اشاره کرد و افزود: روز گذشته هزار و 200 نفر مسافر و گردشگر از پلاژ آقایان، حدود هزار و 500 نفر از پلاژ بانوان، حدود هزار و 200 نفر از مجتمع تفریحات و ورزش های دریایی و هزار و 116 نیز از سایر امکانات ورزشی کیش استفاده کردند ضمن اینکه ورزش ها و بازی های دریایی شامل جت اسکی، پاراسل و ... نیز مورد استقبال بسیار خوب گردشگران کیش قرار گرفت.

عامری در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میهمانان نوروزی کیش در این ایام بیشترین بازدید را از مراکز گردشگری حریره با شش هزار و 500 بازدیدکننده، کاریز با دو هزار و 484  بازدیدکننده و پارک دلفین ها با هزار و 535  بازدیدکننده داشته اند، یادآور شد: این گردشگران از اجرای برنامه های جنگ شبانه و برنامه موسیقی زنده نیز استقبال خوبی داشته اند.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال 91 کیش با تاکید بر این مطلب که ظرفیت و توانمندى هاى این جزیره بویژه در بخش گردشگرى و تفریحى باعث جذب هر چه بیشتر مسافر مى شود، پیش بینی کرد که امسال حدود 200 هزار گردشگر نوروزی از کیش بازدید کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تعداد پست های امدادی کیش نیز اعلام کرد: 34 امدادگر زن و مرد درهشت پایگاه هلال احمرکه در نقاط مختلف جزیره مستقر هستند تاکنون به 337 نفر امداد رسانی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان روز چهارم فروردین ماه سال جاری 700 مورد بازرسی از اصناف بعمل آمده است، توصیه کرد: در زمینه بازرسی و نظارت بر کالاها، کیشوندان و میهمانان نوروزی  می‌توانند با ارائه گزارش به سامانه تلفن 124 موارد مربوط به کم فروشی و یا تخلف قیمت را گزارش کنند.

وی تاکید کرد: بازرسی ها محدود به مواد غذایی نیست و سایر کالاها و خدمات را نیز در برمی گیرد و مردم مطمئن باشند که نظرات و گزارش های آنان پیگیری خواهد شد.

عامری با اشاره به پلمپ کردن تعدادی از واحدهای صنفی متخلف، گفت: این حرکت باید به طور مستمر و با پایش دائمی قیمت کالاها و خدمات در مراکز خرید و فروشگاههای کیش تا رضایت حداکثری اهالی و گردشگران ادامه یابد.

به گزارش مهر، جزیره کیش سال گذشته پذیرای 137 هزار گردشگر نوروزی بود که انتظار می رود امسال با اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش و افزایش امکانات و تسهیلات سفر، این تعداد به بیش از 200 هزار نفر افزایش یابد.

جزیره مرجانی کیش با 92 کیلومتر مربع مساحت و جمعیتی حدود 27هزار نفر در 18 کیلو متری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.