سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر وزارت نفت تصویب شد

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری از تصویب پیشنهاد ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری خطر پذیر وزارت نفت خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا،محمدرضا مقدم با بیان این که تشکیل این صندوق در انتظار ابلاغ وزیر نفت است،گفت: با ایجاد این صندوق و جمع آوری منابع مالی در آن می‌توانیم منابع مالی را به نسبت اهمیت و اقتصاد طرح‌ها به آن‌ها اختصاص دهیم.

وی افزود: با استفاده از این شیوه و با همکاری مدیریت پژوهش و فناوری چهار شرکت اصلی، همه ساله سبد طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی و نیز بودجه‌های آن‌ها را تعریف و به شرکت‌های زیرمجموعه ابلاغ می‌کنیم.

مقدم با تاکید بر این که با استفاده از این روش منابع مالی تنها به طرح‌های اقتصادی و با اولویت بالا اختصاص پیدا می‌کند، گفت: پس از آنکه نتیجه لازم از این طرح‌ها گرفته شد، منابع مالی را به صندوق برمی‌گردانیم تا منابع حوزه پژوهش برگشت‌‌پذیر شود.

معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری تصریح کرد: البته برای بازگرداندن این منابع آیین‌نامه‌ای نیز در حوزه مدیریت بهینه‌ و مصرف منابع تعریف شده است.

وی خاطرنشان کرد که با تشکیل این صندوق، طرح‌های راهبردی و فرابخشی صنعت نفت می‌تواند توسط معاونت‌های راهبردی اجرا شوند و دیگر مانند گذشته ضرورتی به اجرای این طرح‌ها در شرکت‌ها وجود ندارد و به این ترتیب کلان‌نگری در اجرای طرح‌های راهبردی نیز به وجود می‌آید./عب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.