سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي نژاد در سومين جشن جهاني نوروز ؛

پيام جشن نوروز، پيام عدالت، عشق و صلح جهاني است

رييس جمهور در سومين جشن جهاني نوروز در تاجيكستان گفت: پيام جشن نوروز، پيام عدالت، عشق و صلح جهاني است و به ياري خدا و با تلاش و همت كشورهاي ما به زودي روزي فرا خواهد رسيد كه همه مردم دنيا ، نوروز را جشن بگيرند .

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري محمود احمدي نژاد صبح امروز (يكشنبه) در نشست روساي جمهور و مقامات كشورهاي شركت كننده در سومين جشن جهاني نوروز در دوشنبه پايتخت تاجيكستان با بيان اينكه مردم حوزه نوروز مردمي آزاده، نجيب و استوار هستند، گفت: مردم حوزه تمدني نوروز و همه كساني كه نوروز را جشن مي‌گيرند، پرچمداران محبت، برادري و صلح و طلايه داران دوري از زشتي ها و خودخواهي در جهان هستند . 

رييس جمهور، سومين جشن جهاني نوروز را فرصت مغتنمي دانست تا ملت هاي حوزه تمدني نوروز با تكيه بر ارزشهاي انساني و ظرفيت هاي نوروز در تقويت و تعالي روابط انساني ، روابط دوستي و تحكيم امنيت و صلح منطقه اي و جهاني گام هاي بلندتري بردارند .

احمدي نژاد با بيان اينكه نوروز ارزش هاي فراواني را در خود گرد آورده است ، اظهار داشت : نوروز نماد تجديد حيات طبيعت و عبور از سختي زمستان ، گرمي آفتاب ، شكفتن غنچه هاي اميد ، نشاط طبيعت و سلسله دلباختگان است و موعد سرسبزي باغ و بوستان ، جوشش عشق و محبت و زوال دشمني هاست .

وي ماندگاري نوروز را بر اتصال حقيقت آن و حقيقت آسمان ها و زمين عنوان و تصريح كرد : ارزشهاي نوروز، الهي و انساني است و از آنجا كه همه انسانها به دنبال حيات برتر ، تعالي ، كمال و سعادت بوده و هستند و شوق پرواز به سوي آسمان و گريختن از ظلمت ، ظلم ، فقر و جهل دارند و به دنبال دنياي مملو از عشق و محبت و پاكي هستند نوروز براي آنها گرامي و عزيز است .

احمدي نژاد ادامه داد : نوروز واقعي ، روزي است كه در آن حقوق همه مردم محترم شمرده شده و كرامت آنان حفظ شود ، نوروز انسان را به ارزش ها ، عشق ، دوستي ، عدالت و گذشت دعوت مي كند و بشارتي بر آن است كه بالاخره روزي زندگي سخت و زمستاني بشريت به زندگي پرطراوت بهاري دگرگون خواهد شد .

رييس جمهور تاكيد كرد : نوروز انسان ها را دعوت به آن مي كند كه براي رسيدن به دنياي زيبايي كه در آن ظلم و تحقير نباشد بايد دربرابر متجاوزان به حقوق انساني كه حلاوت زندگي را از مظلومان گرفته اند، ايستاد .

وي با بيان اينكه همه انسان ها حق دارند ، طراوت نوروز را در زندگي خود احساس كنند ، خاطر نشان كرد : آن روز كه عشق و حلاوت در جهان فراگير شود ، نوروز انساني طلوع كرده است و در آن روز انسانيت با همه ابعاد خود تجديد حيات مي يابد و زورگويي، اشغال، تجاوز، تحقير و چپاول ثروت ملت ها و هويت و موجوديت آنها از عرصه گيتي محو خواهد شد . در آن روز همه آوارگان به سرزمين هاي خود باز خواهند گشت و ثروت ها و منابع هيچ ملتي با زور سلاح و سرنيزه غارت نخواهد شد و همه ملت ها در آسيا ، آفريقا ، اروپا و آمريكا به حق خود خواهند رسيد.

رييس قوه مجريه بر فراگيري عدالت ، برادري ، عشق و پاكي در سراسر عالم در نوروز حقيقي تاكيد دوباره كرد و گفت : اين وعده خداوند است كه در سايه تلاش صالحان و عدالت خواهان بهار انسانيت فرا خواهد رسيد و در آن روز صالحان به رهبري صالح كل و انسان كامل، حضرت مهدي (عج) و با ياري حضرت مسيح مديريت جهاني را بر عهده خواهند گرفت و ديگر ترس و اندوهي در جهان باقي نخواهد ماند و آن روز دير نخواهد بود و نوروزي كه در آن فقط خداوند جهان پرستيده شود فرا خواهد رسيد.

احمدي نژاد در ابتداي سخنان خود با ابراز خوشحالي از اينكه بار ديگر و به يمن گرامي داشت نوروز در كنار برادران خود از كشورهاي مختلف در تاجيكستان گرد هم آمده اند نوروز را به همه بشريت و به ويژه ملت هاي حوزه تمدني آن شادباش گفت.

گفتني است در اين مراسم همچنين روساي جمهور كشورهاي تاجيكستان ، افغانستان و پاكستان با تبريك نوروز به ملت هاي حوزه تمدني آن و ساير ملت هاي دنيا تبريك گفته و به تشريح سنن و رسوم گرامي داشت نوروز در كشورهاي خود پرداختند./س2

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.