سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشكلات گوارشي در ايجاد بوي بد دهان تاثير دارد

بوي بد دهان بر اثر عواملي چون پوسيدگي دندانها، گير كردن غذا در لابه لاي دندانها، مشكلات گوارشي و وجود عفونت در سينوس ايجاد مي شود.

دكتر عبدالرضا جميليان متخصص ارتودنسي و عضو انجمن ارتودنسيتيهاي اروپا و آمريكا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وقتي بيمار تحت درمان ارتودنسي ثابت است بايد بهداشت دهان و دندان ها را به خوبي رعايت كند در غير اين صورت پوسيدگي در زير سيم ها ايجاد شده و ممكن است تغيير رنگ دندانها صورت بگيرد.
وي با اشاره به اينكه بوي بد دهان مي تواند بر اثر پوسيدگي دندانها و گير كردن مواد غذايي لا به لاي دندانها ايجاد شود گفت: بوي بد دهان نيز مي تواند به علت مشكلات گوارشي و وجود عفونت در سينوس ايجاد شود.
جميليان افزود: لازم است افرادي كه مبتلا به بوي بد دهان هستند علاوه بر بررسي شدن دندانها از لحاظ پوسيدگي توسط متخصص دندانپزشكي، به متخصص گوش، حلق و بيني و متخصص گوارش نيز مراجعه كنند.
اين متخصص خاطر نشان كرد: در صورت ايجاد پوسيدگي دندانها در فردي كه تحت درمان ارتودنسي است سيم هاي ارتودنسي توسط متخصص برداشته مي شود و وقتي دندانهاي پوسيده مورد ترميم قرار گرفت دوباره سيم ها نصب خواهد شد./ط
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.