سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سفرهای نوروزی؛

راه خود را دیجیتال پیدا کنید

هر سال نزدیک شدن به فصل سفرهای نوروزی و تابستانی ،‌بازار خرید و فروش کالاهایی مانند دستگاه های Gpsیا همان سیستم موقعیت یاب پر رونق می شود معرفیGps (سیستم موقعیت یاب جهانی)


gpsیک قطعه سخت افزاری شبیه موبایل است که فقط کارگیرندگی امواجی ماهواره ای را انجام می دهد که حدود 30 سال پیش تعدادی ماهواره به فضا ستاده شد و بصورتی تنظیم شدند که همیشه روی یک نقطه از کره زمین ثابت باشند.
دستگاه های Gpsوقتی در فضای باز قرار می گیرند می توانند امواج منتشر شده از این ماهواره ها را دریافت کنند که بهترین حالت ، گرفتن موج از 3 ماهواره است تا دقیق ترین موقعیت را به کار بربرند.
از زمان عرضه گسترده این کالا برندهای مختلف و هم چنین افزایش قابلیت های دستگاه های Gpsتعداد بیشتری از مردم به جمع کاربران این کالا پیوسته اند .
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران مهندس رضا شفیعی کارشناس سخت افزار در این باره می گوید: Gps همانند موبایل است که به یک سیستم عامل نیاز دارد و این دستگاه سیستم عامل های مخصوص به خود را دارد که اکثر آنها قابلیب اضافه کردن نقشه ها را به خود دارند و کاربر هر کدام از انواع آن را خریداری کند حتی اگر نقشه های کشور داخل آن نباشد، قابل دانلود بوده و در بازار انواع دستگاه هایGps موجود است.
وی در خصوص امکانات مختلفی که بر روی ها موجود است بیان داشت: Gps ها قابلیت هایی مختلفی مانند عکس گرفتن، ضبط صدا و تصویر و پخش آنها را دارند که این امکانات قیمت این دستگاه را تعیین می کند.

** هنگام خرید دستگاه Gps توصیه های زیر را جدی بگیرید
این کارشناس سخت افزار بهترین توصیه برای خرید دستگاه Gps را داشتن منوی فارسی و نقشه های از پیش نصب شده کشور ایران بر روی آن عنوان کرد و گفت: کاربران موقع خرید این کالا باید حتما به این نکته توجه کنند وحتما از فروشنده روش به روز نمودن نقشه ها را سوال کنند.
وی تصریح کرد: این دستگاه توانایی این رادارد که کاربر با معرفی مقصد مورد نظر خود، کوتاهترین مسیر، کم ترافیک ترین مسیر و مقدار سوخت مصرفی و زمان باقی مانده تا رسیدن به مقصد را بداند.
مهندس شفیعی خاطر نشان ساخت: نقشه های بروز شده دستگاه آدرس تمامی هتل ها، بیمارستان ها ، اقامتگاه های بین راهی و تقیریبا تمام مراکزی که در سفرهای نوروزی و تابستانی مورد نیاز است را در خود دارد./ع
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.