سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

استقبال فوق العاده از صنایع دستی آذربایجان شرقی در نمایشگاههای نوروزی

دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربایجان شرقی گفت:زیبایی ، تنوع ، کاربری و قیمت مناسب صنایع دستی و سوغات آذربایجان شرقی در غرفه های ویژه نمایشگاه های نوروزی در سراسر استان با استقبال فوق العاده گردشگران نوروزی ، هم استانی ها و میهمانانشان از سراسر کشور و خارج از کشور شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، تراب محمدی  امروزدر حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی مسجد کبود تبریز در گفتگو با خبرنگاران ضمن اعلام مطلب فوق گفت :  برای غنی سازی اوقات گردشگران و برای بهره مندی هموطنان و  گردشگران، هم استانی ها و میهمانانشان از سراسر کشور  نمایشگاهها و بازارچه هاو غرفه های  متعدد عرضه صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات در نقاط مختلف استان برپا گردید که در چهار روز اول تعطیلات نوروزی با استقبال گسترده ای روبرو شد.

به گفته رییس  شورای فنی صنایع دستی استان، این نمایشگاهها و بازارچه ها در شهرهای تبریز، اسکو، مراغه، بناب، شبستر، کلیبر و جلفا و برخی پایانه های مسافربری ، هتل ها و ایستگاه های راه آهن و فرودگاه ، روستاهای هدف گردشگری همانند کندوان و اشتبین میزبان گردشگران نوروزی بودند.

محمدی افزود: در قالب این نمایشگاه ها، علاوه بر ارائه نمونه های هنرهای سنتی و صنایع دستی اصیل استان، آداب و رسوم و آیین های نوروزی مردم استان نیز معرفی گردید و این امر با استقبال زیادی از سوی گردشگران مواجه شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: انواع هنرهای سنتی و سوغات آذربایجان شرقی در بیش از  یکصد و هشتاد غرفه و با مشارکت بیش از 200 هنرمند از رشته های مختلف برای آشنایی و انتخاب گردشگران آماده شده بود تا گردشگران نوروزی با خاطره ای خوش آذربایجان شرقی را ترک نمایند.

محمدی در خصوص چگونگی این نمایشگاه ها گفت: بازدیدکنندگان از نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی و هنرهای سنتی، آیین های نوروزی و سوغات در تمام شهرهای استان، با هنرهایی از جمله حکاکی نقره ، منبت کاری، معرق کاری و نازک کاری چوب، شیشه گری، نقاشی روی سفال، سبد بافی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و ساخت زیور آلات، قلمزنی روی فلزات  ، چرم و کفش، قالی های هنری، گلیم و ورنی بافی، روسری چاپ باتیک، ممقان دوزی و لباس های محلی آذربایجان آشنا شدند.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از این نمایشگاهها به عرضه سوغاتی های متنوع و خوشمزه منطقه اختصاص یافته بود تا گردشگران بتوانند آنها را به عنوان تحفه سفر نوروزی خود به آذربایجان شرقی تهیه نمایند که این امر با استقبال خوبی مواجه شد.

 تراب محمدی گفت :آمار فروش  بیش از ششصد میلیون ریال  تاکنون   از غرفه های مذکور به دبیرخانه ستاد گزارش شده است که پیش بینی می شود  با آغاز دور دوم سفرهای نوروزی به استان این فروش از روند صعودی قابل ملاحظه ای برخوردار باشد   

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در خاتمه ابراز امیدواری نمود روند آشنایی و علاقمندی هموطنان با میراث گرانبهای هنرهای سنتی جای جای کشور، همچنان حالت صعودی داشته باشد و این دست ساخته های زیبا، زینت بخش زندگی همه باشد./س

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.