سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الهيان خبر داد؛

بعد از تعطيلات نوروز استيضاح وزير كار در دستور كار مجلس است

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: پس از معارفه سعيد مرتضوي به عنوان رياست سازمان تامين اجتماعي نمايندگان فورا طرح استيضاح وزير کار،‌ رفاه و تعاون اجتماعي را امضا کرده و آن را تقديم هيئت رئيسه نمودند که مطمئنا بعد از تعطيلات مجلس در 15 فروردين سال 91 اين موضوع پيگيري خواهد شد.

زهره الهيان نماينده مردم تهران، ري،‌ شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه انتخاب مرتضوي به عنوان رئيس سازمان تامين اجتماعي مورد اعتراض بسياري از نمايندگان قرار گرفته و نارضايتي در بين مردم را نيز به دنبال داشته است گفت: از زماني که زمزمه هاي انتخاب مرتضوي به عنوان رئيس سازمان تامين اجتماعي مطرح شد نامه اي از سوي نمايندگان مبني بر اعتراض انتخاب مرتضوي به رئيس جمهور ارسال گرديد و خواسته نمايندگان از رئيس جمهور محترم آن بود که نسبت به اين انتخاب بازبيني داشته و آن را منتفي اعلام کنند اما با توجه به اينکه در حال حاضر اين اتفاق نيفتاده است قاعدتا نمايندگان بحث استيضاح وزير کار، رفاه و تعاون اجتماعي را در دستور کار خود دارند.


وي در ادامه افزود: پس از معارفه مرتضوي به عنوان رياست سازمان تامين اجتماعي، نمايندگان فورا طرح استيضاح وزير کار را امضا کرده و آن را تقديم هيئت رئيسه نمودند که مطمئنا بعد از تعطيلات مجلس در 15 فروردين سال 91 اين موضوع پيگيري خواهد شد.


نماينده مردم تهران در خصوص علت مخالفت نمايندگان بر انتخاب مرتضوي به عنوان رياست سازمان تامين اجتماعي اظهار داشت: تعليق قضايي مرتضوي به عنوان دادستان کشور در قضاياي بازداشتگاه کهريزک در فتنه سال 88 به دليل عملکرد نامناسب وي بوده است.

الهيان اظهار  داشت: ناکامي مرتضوي در مديريت مبارزه با کالاي قاچاق و ارز و همچنين شکايات تمامي نمايندگان در رابطه با پرونده اين شخص در دانشگاه آزاد از جمله دلايل مخالفت نمايندگان به شمار مي رود.


عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در خاتمه يادآور شد، سازمان تامين اجتماعي نيازمند يک فرد متخصص و با سابقه در اين حوزه است و دولت بايد در اين انتخاب تعامل بيشتري انجام مي داد./س3

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.