سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف شير و مواد لبني را درسفر هاي نوروزي فراموش نكنيد

شير و ساير مواد لبني، بخش مهمي از پروتئين و ويتامين هاي مورد نياز بدن را تأمين مي كنند و معمولا درايام نوروز و در هنگام سفر هاي نوروزي مصرف اين گروه مواد غذايي، كمتر مي شود.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،سعيده معاني كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشكي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت:‌ مصرف كم شير و مواد لبني زمينه را براي كمبود كلسيم و پوكي استخوان فراهم مي كند و محدود كردن مصرف آنها در طول سفر ها اين مشكلات را بيشتر مي كند.

وي افزود: بهتر است در طول سفر از شيرهاي استريل شده كه ماندگاري بالايي دارند، استفاده شود و همچنين به اين نكته توجه داشته باشند كه اين نوع از شيرها، پس از باز شدن حتما بايد درمحيط خنك نگهداري شده وسريعا مصرف شوند.

معاني ادامه داد:‌ ازمصرف شير محلي كه پاستوريزه نشده اند ، خوداري شود زيرا مصرف شير پاستوريزه نشده خطر ابتلا به تب مالت و مسموميت هاي غذايي را افزايش مي دهد.

وي درباره استفاده از پنيرهاي تازه گفت: اين پنيرها بايد حداقل 2 ماه در آب نمك نگهداري شده باشند و توصيه مي شود در طول سفر از پنير هاي پاستوريزه و بسته بندي شده استفاه كنند.

اين كارشناس تغذيه خاطرنشان كرد:‌ حتما در طول سفر همراه با وعده هاي غذايي، از ماست پاستوريزه كم چرب استفاده كنند تا هم كلسيم بدن تامين شده و هم خطر عفونت هاي روده اي دراثر مصرف غذاي آلوده كمتر شود.

وي تصريح كرد:‌ در طول سفر به جاي استفاده از نوشابه هاي گازدار از نوشيدني هاي سالمتر مثل دوغ بدون گاز و كم نمك و به خصوص آب استفاده كنند و به خاطر داشته باشند كه با آشاميدن يك ليوان نوشابه گازدار درحدود 20 گرم قند اضافي وارد بدن خود مي كنند كه ادامه اين عادت در طولاني مدت اضافه وزن، چاقي و همچنين پوكي استخوان را به دنبال خواهد داشت. /ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.