سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوروز همراه با جراید:

مسن ها بخوانند تا جوان شوند

در دو دهه اخیر،‌انجام عمل های زیبایی و به طور خاص عمل های زیبایی صورت به میزان چشمگیری افزایش یافته و همچنان روبه افزایش است.

به گزارش سرويس علمي باشگاه خبرنگاران: هر عمل جراحی به دلایل خاصی ممکن است برای متقاضی آن عمل، مناسب نباشد که یکی از این دلایل، «سن» است. بعضی از عمل های جراحی صورت برای افراد میانسال مناسب و بعضی دیگر مخصوص افراد جوان یا حتی کودکان است. در این مقاله سن مناسب برای عمل های زیبایی صورت را بررسی خواهیم کرد.

جراحی پلاستیک بینی

بینی نیز شامل سایر اجزای بدن تا پایان دوران بلوغ همچنان رشد می کند و بر ابعادش افزوده می شود. اگر عمل جراحی قبل از کامل شدن رشد فیزیکی و بلوغ کامل انجام شود، ممکن است بعد از عمل شکل بینی به تدریج تغییر پیدا کند. از نظر آماری اغلب دختران در پایان 16 سالگی و پسرها در پایان 18 سالگی به بلوغ کامل می رسند و می توانند تحت عمل رینوپلاستی قرار بگیرند اما باید توجه داشت که نمی توان این آمار را به همه تعمیم داد و در مورد هر فرد باید به طور جداگانه تصمیم گرفت. اصلاح عیوب بینی در دوران نوجووانی باعث می شود اعتماد به نفس نوجوان در یک زمان طلایی از زندگی وی بیشتر شود و دراین زمان است که نوجوان نه تنها خودش را می شناسد، بله احتمالا آینده اش را پایه ریزی خواهد کرد از طرف دیگر، امروزه تعداد قابل توجهی از متقاضیان رینوپلاستی افراد بالای 40 سال هستند بسیاری از آنها اظهار می کنندکه در زندگی شان از شکل بینی شان رضایت نداشته و در نهایت برای رینوپلاست مراجعه کردهاند چنانچه وضعیت عمومی و سلامتی فرد خوب باشد سن بالا مانعی برای انجام عمل رینوپلاستی نخواهد بود.

کشیدن ابرو

چشم ها و ابرو ها اولین جایی هستند که گذشت زمان بر چهره آشکار می کنند ابروی مناسب نزد خانم ها ابرویی است که اندکی بالاتر از لبه فوقانی کاسه چشم قرار گرفته باشد و در آقایان مطلوب است که ابرو در موازات لبه بالایی کاسه چشم واقع شده باشد سن، مهمترین عامل افتادگی ابرو است اما تنها عامل آن نیست. حتما شما نیز با افراد مسنی که اصلا دچار افتادگی ابرو نیستند یا برعکس جانی که به دلیل استعداد ژنتیکی ابروهای افتاده دارند روبرو شده اید در مورد زمان مناسب برای لیفت ابرو باید گفت هر چند این عمل بیشتر برای افراد که به دلیل سن دچار افتادگی ابرو شده اند سودمند است اما مهمترین فاکتور رای تصمیم گیری در مورد زمان عمل لیفت ابرو، جای قرار گرفتن ابرو و میزان افتادگی آن است. بنابراین علاوه بر افراد مسن، جوانانی که به دلیل ضعف عضلات پیشانی و استعداد ژنتیکی مبتلا به افتادگی ابرو هستندنیز می توانند از این عمل بهره ببرند البته در مورد افراد جوان بهتر است تا زمانی که میزان افتادگی ابروی آنها خیلی زیاد نشده است از اقدامات غیر جراحی مثل تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو خود بهره بگیرند./ع
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.