سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرهنگي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

منفعت فردي مانع جدي برسر راه احياي توليد ملي است

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي گفت: هر چقدر به دنبال حمايت از توليد ملي باشيم قطعا با منفعت فردي و فساد اقتصادي در داخل كشور مقابله كرده ايم.

محمد حسين فرهنگي نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به حمايت توليد ملي و نقش اساسي آن در اقتصاد ايران گفت: هرچقدر به دنبال حمايت از توليد در داخل كشور باشيم، قطعا با هرنوع فساد، سودجويي و تحريم دشمنان عليه ملت ايران مقابله كرده و دست بيگانه را از خاك كشور كوتاه مي كنيم.

فرهنگي با بيان اينكه حمايت از توليد ملي مستلزم همكاري و همگرايي توليدكنندگان در داخل است، افزود: فعال كردن توليدات داخلي حركتي به سوي خودكفا شدن و پاسخي به تحريم‌هاي دشمن عليه نظام جمهوري اسلامي ايران است.

وي يكي از اقدامات ضروري براي رسيدن به افزايش توليد ملي را يافتن نقاط ضعف موجود و رفع آن در اين عرصه دانست و تاكيد كرد: اولين اقدام براي حمايت از توليد ملي بايد از سوي دولت اتفاق بيافتد و توليد كنندگان داخلي صرفا به فكر سود و منفعت بيشتر نباشند كه اين خود ضربه‌اي به اقتصاد كشور وارد مي كند.

عضو كميسيون شوراها و امورداخلي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: يكي از مواردي كه توليد ملي را دچار مشكل كرده كمبود نقدينگي واحدهاي توليدي است كه دولت مي تواند با تامين نقدينگي اين مشكل را مرتفع سازد.

فرهنگي ادامه داد: دولت و مجلس بايد با همكاري يكديگر نقش مهمي را در حمايت از توليد داخلي ايفا كنند و براي افزايش توليد ملي بايد زير ساخت هاي رايگان و سرمايه از سوي بانك‌ها در اختيار افرادي كه توان سرمايه گذاري در امر توليد داخلي را دارند قرار گيرد.

نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي ضمن اشاره به اينكه بسياري از كارگاه ها و كارخانه‌هاي صنعتي به دليل ناتواني در پرداخت هزينه هاي انرژي همچون آب و برق و گاز تعطيل شده‌اند، گفت: پرداخت يارانه نقدي دولت به توليد كنندگان مي تواند در رفع مشكلات توليد ملي راه‌گشاي مناسبي باشد چراكه توليد ملي سد محكمي در برابر تحريم‌هاي غرب عليه كشورمان است./پ2


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.