سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مارك اسپينز كه بود؟

در المپيك مونيخ شناگري به نام مارك اسپينز در هر مسابقه اي كه شركت كرد طلا گرفت او در 7 ماده شنامسابقه داد و 7 مدال طلا گرفت پيش از آن هيچ شناگري در يك دوره از المپيك اين تعداد مدال طلا را به دست نياورده بود اسپينز درخشش تمام تيم ها و ورزشكاران المپيك مونيخ را تحت الشعاع خود قرار داد و لحظه هايي تاريخي در المپيك خلق كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مارك اسپينز در سال 1968 وعده داده بود كه 4 سال بعد يعني سال 1972 در المپيك مونيخ 60 مدال طلا كسب كند آن زمان خيلي ها او را خوش باور و خيالاتي مي پنداشتند اما اسپينز به توفيقي رسيد كه خودش هم پيش بيني نكرده بود او به جاي 6 مدال ، 7 مدال طلا كسب كرد.

او نه تنها در 7 رويدادي كه شركت كرد قهرمان شد بلكه ركوردهاي جهاني اين مواد را هم شكست 7 طلاست شامل 4 مدال رشته هاي انفرادي و 3 مدال در رشته هاي امدادي بود.

به اين ترتيب بهترين اجراي يك شناگر در تاريخ المپيك در مونيخ 1972 ثبت شد جالب اينكه مارك اسپينز از 2 سالگي شنا را آغاز كرد او در سن 10 سالگي 17 ركورد ملي رده سني خود را در اختيار داشت.

مارك اسپينز در المپيك 1968 مكزيك 2 مدال طلاي شناهاي امدادي و يك نقره ويك برنز در موارد انفرادي به دست آورد او پس از المپيك گفت: اين المپيك برايم مايوس كننده بود اما قول مي دهم در المپيك 1972 ناكامي ام را جبران كنم و 6 مدال طلا را بدست آورم او در المپيك 1972- 7 مدال به گردن آويخت./ش

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.