سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليل گلوبال ريسرچ از افزايش قيمت سوخت در آمريكا؛

آمريكایی ها تاوان رابطه با صهیونست ها را مي پردازند

پايگاه اينترنتي خبري_ تحليلي گلوبال ريسرچ با درج مقاله اي، رابطه ميان آمريكا و اسرائيل را براي مردم آمريكا زيانبار و مضر دانست و گفت؛ مردم آمريكا بايد بدانند صهیونیست ها دوست آنها نيست.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي "گلوبال ريسرچ"؛ نويسنده مقاله در ابتداي مقاله خود، با ذكر داستاني فولكلور انگليسي، رابطه آمريكا و اسرائيل را چيزي مشابه "دوستي خاله خرسه" توصيف كرده است كه آمريكا به واسطه دوستي با اسرائيل به دردسر و مشكلات بزرگي افتاده است.

همانطور كه "توكاپل" ستون نويس "نيويورك تايمز" در 24 فوريه سال 2006 نوشت "حفظ جريان نفت از خليج فارس و از طريق تنگه هرمز پايه و اساس سياست خارجه آمريكا در بيش از نيم قرن گذشته بوده است"، اكنون آمريكا با پذيرفتن و همراه شدن با خواسته هاي اسرائيل، نه تنها برخلاف سياست خارجه طولاني مدت خود عمل كرده، معاهدات بين المللي را نقض كرده، بلكه از طرف ديگر با ايجاد كمبودهايي (در عرضه نفت) كه به افزايش سرسام آور قيمت بنزين منجر شده و به اقتصاد ضربه زده، به منافع ملي خود نيز صدمه وارد كرده است.

نظرسنجي انجام شده در ماه مارس سال جاري (2012)، اثرات اين تصميم را بر اقتصاد آمريكا نشان مي دهد.

در اين نظرسنجي، 85 درصد از مردم آمریکا از كنگره و رئيس جمهور خواسته اند براي كنترل افزايش قيمت بنزين "اقدامات فوري" انجام دهند.

نكته جالب اين است كه رئيس جمهور و كنگره تحت تاثير صهیونیست ها و لابي هاي آن باعث افزايش قيمت بنزين شده اند.

يك معادله ساده قيمت نفت را تعيين مي كند. براي نمونه، تخمين زده مي شود افزايش قيمت نفت ناشي از انقلاب ايران و جنگ ايران و عراق طي سالهاي 1980 تا 1988 ميلادي، 355 ميليارد دلار به اقتصاد آمريكا زده باشد.
اعتصاب كاركنان صنعت نفت ايران كه پيش از پيروزي انقلاب ايران در سال هاي 1978 تا 79 شد، توليد نفت ايران به مدت سه ماه به 8/3 ميليون بشكه در روز كاهش يافت. اگرچه توليد ديگر كشورها 8/1 ميليون بشكه در روز افزايش يافت تا كمبود توليد نفت ايران را جبران كند، در اين مدت از توليد نفت جهان 150 ميليون بشكه كاسته شد، اين مسئله باعث شد در سال هاي 1979 و 1980 ميلادي اقتصاد آمريكا ميلياردها دلار متضرر شود.

آنها (آمريكا و اروپا) با غفلت از اين آمار و ارقام، تحريم نفتي را (عليه ايران) تحميل كرده اند كه بدون شك پيامدهاي شديدتري نسبت به آن دوران خواهد داشت.

به دليل امضاي سند يادداشت تفاهمي كه در سال 1979 ميان آمريكا و اسرائيل امضاء شد و طبق آن براي ماليات دهندگان آمريكا جهت تامين يارانه نفتي، ميلياردها دلار هزينه دارد، بار سنگين افزايش قيمت نفت و بنزين بر دوش آمريكا است.

براساس اين تفاهم نامه؛ اگر به دليل شرايط تحريم يا هر مسئله ديگري، اسرائيل نتواند نفت مورد نياز خود براي مصرف داخلي را بخرد و آمريكا نيز نتواند نفت مورد نياز براي مصرف و احتياجات عادي خود را بدست آورد، دولت آمريكا فورا مطابق با مذاكرات آژانس بين المللي انرژي و فرمول تخصيص، تمهيداتي را فراهم خواهد آورد تا اسرائيل بتواند نفت مورد نياز خود را خريداري كند.

اگر اسرائيل نتواند ابزار و وسايل لازم براي انتقال چنين نفتي را به داخل مرزهاي خود تامين كند، دولت آمريكا تمام تلاش خود را بكار خواهد بست تا رژیم اسرائيل بتواند ابزار و وسايل لازم جهت انتقال نفت را تهيه و تامين كند.


پس می بینیم که مردم آمریکا همانطور كه در زير بار سنگين تحريم اقتصادي و تحريم نفتي ايران خرد مي شوند و خواهان اقدام دولت هستند، بايد به ياد داشته باشند كه بیشتر ضربه ها را از اسرائیل می خورند./ا
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.