سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به گفته كارشناسان ؛

عربستان در سراشيبي سقوط قرار دارد

کارشناسان مسائل سياسي معتقدند ، بحران هاي متعدد داخلي و خارجي عربستان فرا گرفته و رژيم آل سعود را به روزهاي پاياني حيات خود نزديك مي كند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ؛ تحليلگران عرب درباره آخرين اوضاع اعتراضات در عربستان سعودي خاطر نشان كردند : اعتراضات گسترده در عربستان بيانگر فروپاشيده شدن رژيم آل سعود و ناتوان بودن اين رژيم در ايجاد تغييرات در اين کشور است.

 

بر اساس اين گزارش ، اعتراضاتي که در شهر ابها در عربستان سعودي آغاز شد و به شهرهاي ديگر و به ويژه به رياض و مدينه رسيد بيانگر آن است که دامنه اين اعتراضات به همراه اعتراضات جاري در منطقه الشرقيه گسترش يافته است.  اين اعتراضات و حمله نيروهاي امنيتي به دختران دانشجو نشان مي دهد رژيم آل سعود ارزشي براي زن قائل نيست. متاسفانه سازمان هاي بين المللي درباره نقض گسترده حقوق بشر در عربستان سعودي موضع گيري نمي کنند گويي اين کشور در کره زمين وجود ندارد.
 

 

همچنين ،  اقدام پادشاه عربستان در 48 ساعت گذشته براي ارسال شبه نظاميان و زرهپوش هاي خود به اردن و نزديک مرزهاي سوريه و ترکيه تلاشي براي صدور بحران داخلي از عربستان به خارج است. به عبارت ديگر پادشاه عربستان مي کوشد با اين اقدام دست به فرار به جلو بزند و تلاش مي کند با به دست آوردن همدردي افکار عمومي بين المللي در مساله سوريه به سرکوب اعتراضات داخلي در اين رژيم ادامه دهد.

سازمان هاي اسلامي به ويژه دانشگاه الازهر بايد مواضع قاطعي درباره سرکوبگري رژيم عربستان اتخاذ کنند. رژيم آل سعود حتي در عرصه شوراي همکاري خليج فارس نيز با بحران روبروست . امارات متحده عربي  انتقادات شديدي را عليه عربستان آغاز کرده است . رئيس پليس دوبي از همکاري با ايران در مساله امنيت خليج فارس سخن مي گويد و اين اظهارات مخالف سياست هاي قطر و عربستان هستند./ا
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.