سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش مي دهد؛

موضع جمعي از كانديداهاي مجلس نهم در برابر خانه نشيني احمدي نژاد

موضع جمعي از كانديداهاي مجلس نهم در برابر خانه نشيني احمدي نژاد با طرح اين سوال كه اگر شما نماينده مجلس بوديد پس از غيبت 11 روزه رئيس جمهور چه موضعي داشتيد؟

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، يكي از رخداد هاي اوايل سال 1390 دور كاري 11 روزه محمود احمدي نژاد بود كه سوژه خبري رسانه ها و نقل محافل سياسي كشور را تا مدتي به دنبال داشت.


برخي كارشناسان اين دور كاري را غيبت و يا قهر 11 روزه ياد ميكنند.


بر همين اساس در اين گزارش مواضع برخي كانديدهاي نمايندگي مجلس نهم جمع آوري شده است.


مورد سوال اين گزارش اينگونه آغاز مي شود:


اگر شما نماينده مجلس بوديد پس از غيبت 11 روزه رئيس جمهور چه موضعي داشتيد:

حبيبي:
دبير كل حزب موتلفه اسلامي در پاسخ به اين سوال گفت:‌ قطعا به عنوان يك كار نادرست از آن ياد مي‌كردم.

كفايتي :
یک كانديداي اصولگراي مجلس نهم با بيان اينكه مسئولين نظام بايد به دور از هر گونه سياسي كاري انتقادات خود را مطرح كنند، گفت: اگر در دوره غيبت 11 روزه رئيس جمهور نماينده مجلس بودم ترجيح مي دادم قبل از ارايه هر نطقي رايزني هاي لازم را در اين زمينه انجام دهم، ضمن اينكه به رهنمودهاي رهبري هم توجه ويژه داشتم.

كفايتي در تحليل غيبت 11 روزه رئيس جمهور در فضاي كاري اظهار داشت: البته چنين بحث هايي را بايد از هم تفكيك كنيم به نظرم برخوردها در اين زمينه چندان هم منطقي دنبال نشد وانتقادها منصفانه و منسجم نبودند.

وي ادامه داد: اين مسئله مي توانست طور ديگري حل شود يعني با رايزني و گفتگو بدون ارايه مطالب مختلف در فضاي رسانه اي مي شد اين مسئله را به راحتي برطرف كرد.

كانديداي مجلس نهم از جبهه پايداري اضافه كرد: در طرح مباحثي كه موجب بروز اختلاف مي شوند نمايندگان و مسئولين دولتي بايد دقت نظر داشته باشند و بدور ازهر گونه اختلاف نظر و سياسي كاري و باند بازي مسائل را به صورت سازنده دنبال كنند، ضمن اينكه در آن شرايط حساس رئيس جمهور مي توانست طي رايزني با افراد مختلف مسائل خود را مطرح كند.

كفايتي با بيان اينكه اگر نماينده مجلس در آن دوره بودم قبل از رايزني با افراد مختلف هيچ تصميمي نمي گرفتم، اظهار داشت: نبايد مباني فردي به صورت اصلي و برجسته مطرح شود، به عقيده من بايد در اين زمينه به رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب توجه كنيم و من اگر در آن دوره به عنوان يك نماينده قصد ارايه نطقي داشتم حتما با رايزني با شخصيت هاي مختلف انتقادات خود را به صورت منصفانه مطرح مي كردم.

اين كانديداي اصولگراي مجلس نهم خاطر نشان كرد: در سال جديد رويكرد انتقادي مسئولين و نمايندگان مجلس بايد متفاوت از سال هاي پيش دنبال شود و چهره هاي شاخص نظام بايد به دور از هر گونه اختلاف نظر و سياسي كاري مصالح نظام و مردم را در نظر بگيرند.

حسن حميد زاده :
حسن حميد زاده در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه اگر شما در مجلس بوديد پس از 11 روز خانه نشيني احمدي نژاد چه نطقي را در مجلس مي كرديد اظهار داشت: علت و علل پيروزي هاي مكرر نظام جمهوري اسلامي ايران تبعيت از ولايت فقيه است.

وي با تاكيد بر اينكه از رئيس جمهور توقع چنين امري نبود اظهار داشت: اگر قرار بود نطقي را در مجلس كنم او را به آيه 65 سوره نسا و سوره احزاب ارجاع مي دادم چرا كه در اين دو رمز پيروزي تبعيت از ولايت فقيه ارزيابي شده است.


حجت الاسلام سقای بی ریا:
در مورد سوال از رئیس جمهور و خانه نشینی یازده روزه وی، اظهار نظری ندارم.

مهرداد بذرپاش:
من در این زمینه صاحب نظر نیستم نمی دانم این سوال به جاست یا خیر.اجازه بدهید افراد دیگری اظهار نظر کنند.

مجتبي رحماندوست :
مجتبي رحماندوست عضو فهرست انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان در پاسخ به اين سوال گفت: درحال حاضر كه نماينده نيستم لذا اگر نماينده بودم پاسخ به اين سوال را مي دادم به همين دليل پاسخ اين سوال را نمايندگان فعلي بايد بدهند.

اردشير خطيبي :
عضو فهرست جبهه پايداري انقلاب اسلامي در پاسخ به اين سوال كه اگر شما نماينده مجلس بوديد پس از خانه نشيني 11 روزه احمدي نژاد چه موضعي را در مجلس داشتيد اين گونه پاسخ داد كه خانه نشيني احمدي نژاد را امري انتزاعي نمي دانم و اين اتفاق حربه و جزئي كوچك از جرياناتي بود كه در سال سپري شده اتفاق افتاد.


وي در ادامه گفت: درخصوص اين قهر 11روزه بايد به صورت ريشه اي نگاه كرد كه با وضع قوانين جلوي اين گونه مسائل را بگيريم.


خطيبي رخ دادن قهر 11روزه احمدي نژاد را اتفاقي ناخوشايند دانست و با اشاره به اينكه اين امر موجب دلگيري همه مسئولين و مردم شد اظهار داشت: اگر من در مجلس بودم طبق وظيفه قانوني اين امر را پيگيري مي كردم تا با جنبه هاي نظارتي قوي ريشه هاي منجر به اين اقدام را پيدا كنم.

فرهاد جوانمردي:
فرهاد جوانمردي درمورد اين پرسش اينگونه پاسخ داد: اظهارنظر دراين خصوص را جايز نمي دانستم چرا كه ايجاد بحث هاي اين چنيني به سطح عامه كشيده خواهد شد و فضاي نظام را در اذهان عمومي مشوش خواهد ساخت.

بتول نامجو:
بنول نامجوگفت: انشاءالله بعدا پاسخ اين سوال را مي‌دهم.

/س3

 

 

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.