سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

بارش برف در آستانه بهار چهره آذربایجان غربی را سفید پوش کرد

بارش برف در آستانه بهار طبیعت چهره آذربایجان غربی را سفید پوش کرد و باعث مسدود شدن برخی محورهای روستایی و تردد سخت در جاده های بین شهری شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، بارش برف در حالی که کمتر از سه روز به پایان زمستان مانده، چهره آذربایجان غربی را سفید پوش کرده و همچنان نیز در اکثر شهرهای استان از جمله ارومیه، خوی، مهاباد و تکاب ادامه دارد.

بارش برف همراه با وزش باد شدید باعث ایجاد پدیده کولاک در اکثر مناطق استان و مسدود شدن محورها و کاهش دید شده و دمای هوای شهرها را تا 9 درجه سردتر کرده است.

همچنین برف که ارتفاع آن در مناطق شهری به 15 سانتی متر نیز می رسد عبور و مرور مردم در خیابانها و معابر عمومی را با مشکل مواجه کرده و موجب اختلال در تردد خودروها شده است.

ورود یک سانه بارش زا از سمت دریای سیاه موجب بارش برف و کاهش ناگهانی دمای هوا در آذربایجان غربی شده که بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان این سامانه بارش زا تا اواخر امروز فعال بوده و سپس منطقه را ترک می کند.

همچنین بر اساس اعلام اداره هواشناسی خوی در شمال آذربایجان غربی متوسط بارندگی دو میلی متر گزارش شده که بر اثر ورود یک سامانه پرفشار و سرد به منطقه دمای هوا نیز نسبت به روز قبل با 9 درجه کاهش به دو درجه بالای صفر رسید.

برابر اعلام اداره هواشناسی خوی میزان بارش روز پنجشنبه 1.4 میلیمتر بوده و تا 48 ساعت آینده بارش برف و باران به صورت متناوب ادامه دارد.

اداره راه و ترابری خوی نیز اعلام کرد به رغم بارش برف و سرما کلیه محورهای خوی به دیگ شهرها و روستاها باز است و تردد در آنها جریان دارد.

بر اساس این گزارش هم اکنون در محور خوی به چالدران و خوی به قطور به علت بارش برف و لغزندگی جاده ها رفت و آمد وسائط نقلیه به کندی انجام می شود.

تردد در گردنه های برف گیر فقط با زنجیر چرخ

تردد در گردنه های برف گیر آذربایجان غربی به دلیل کولاک شدید بدون استفاده از زنجیرچرخ امکان پذیر نیست، بارش برف و کولاک شدید، که از بامداد شنبه در مهاباد آغاز شده ایجاد اختلال در محورهای مهاباد- سردشت و مهاباد- بوکان را به دنبال داشت.

وزش باد و کولاک همچنین موجب کاهش شدید دید در این محورها به ویژه در گردنه های زمزیران و قره بلاغ شده و کار برف روبی را در این مناطق با مشکل مواجه کرده است.

ارتفاع برف در گردنه زمزیران در محور مهاباد- سردشت را 40 سانتی متر و در گردنه قره بلاغ در محور مهاباد- بوکان را 30 سانتی متر اعلام کرد و هم اکنون پنج دستگاه برف روب در محور مهاباد - سردشت و چهار دستگاه دیگر نیز در محور مهاباد- بوکان در حال فعالیت بوده تا از مسدود شدن این محورها جلوگیری کنند.

در صورت تداوم برف و کولاک و پس از تایید و تشخیص پلیس راه ممکن است این محورها مسدود اعلام می شود./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.