سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داروهاي لاغري و ريزش مو

ريزش مو بويژه در دهه هاي اخير يكي از شايعترين مشكلات مخدوش شدن زيبايي در اغلب افراد محسوب مي شود كه مصرف خودسرانه داروهاي لاغري يکي از علل آن است.

سعيد رجب زاده متخصص پوست و مو و زيبايي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: رژيم هاي سخت لاغري يا چاقي، استرس، جراحي هاي شديدي كه موجب تضعيف سيستم ايمني و قواي بدن مي شود، مواد تزريقي در بدنسازي از جمله تستسترون ها كه براي حجيم كردن عضلات استفاده مي شوند و به ويژه مصرف خودسرانه داروهاي لاغري و چاقي از مهمترين علل ريزش مو در افراد به ويژه جوانان است.
اين متخصص پوست و مو تأكيد كرد: سوء تغذيه و كمبود برخي از ويتامين هاي اساسي بدن نيز نقش مهمي در بروز ريزش مو ايفا مي كنند؛ اما نكته قابل توجه اين است كه حجاب و مقنعه برخلاف باور عموم افراد هيچ نقشي در ريزش مو نداشته و بلكه اين چرب شدن مو است كه موجب ريزش آن مي شود و افراد بهتر است هردو روز درميان موهايشان را به طور كامل بشويند تا از بروز چربي مو و ريزش آن جلوگيري شود.
وي همچنين در خصوص دلايل سفيدشدن موي سر نيز افزود :مصرف رنگ موها در صورتي كه جنس اكسيدان آنها از نوع مرغوب و معتبر نباشد و يا خود رنگ مو داراي مواد نامناسبي باشند با اثر كردن در پروتئين هاي موجود در ريشه مو موجب تحريك آنها و در نتيجه سفيدي موي سر مي شود.
رجب زاده همچنين گفت:دكلره (به پايه سفيد رساندن مو)،استفاده متعدد از رنگ موهاي مختلف و بويژه سشوار با تضعيف ريشه مو موجب سست شدن آن و در نتيجه افزايش موخوره، خشكي مو و ريزش آن مي شود.
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.