سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

تولید 15 هزارتن گز درشهر بلداجی

گزسازان شهر بلداجي در روزهاي پاياني سال تولید گز بلداجی را به روزانه 50 تن رسانده اند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران شهرکرد:

به گفته ي رئيس اتحاديه گزسازان شهر بلداجي امسال تعداد کارگاههاي گز سازي اين شهر از 80 واحد به 100 واحد افزايش يافته است .

بهمن رفيعي گفت : در ايام پاياني سال و افزايش تقاضا ي بازار براي گز هم اکنون روزانه در هرواحد 500 کيلوگرم گز توليد مي شود که اين رقم ميزان توليد گز دراين شهررا به روزانه 50 تن رسانده است .

وي بااشاره به افزايش نظارت بر توليد گز باکيفيت دراين شهر گفت : از آنجائيکه مواد اوليه اين شيريني فاقد هرگونه مواد شيميايي است ، گز انگبين وعسل طبيعي ، با کمترين درصد شکر گز شهر بلداجي را به يکي از برندهاي گز کشور تبديل کرده است .

مديرکل سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان نيز توليد سالانه گز در شهر بلداجي را 15 هزا رتن اعلام کرد وافزود: اين محصول علاوه بر تامين نيازهموطنان در شهرهاي تهران ، اصفهان ، شيراز، مشهد ، بندرعباس ، اهواز ، همدان ، به کشورهاي حوزه خليج فارس ، اروپاي مرکزي وآمريکا صادرمي شود .

کرمي بااشاره به تشکيل خوشه صادرات گز در سال گذشته درشهرک صنعتي بروجن و انتقال کارگاههاي گز سازي به اين شهرک گفت: به دليل نبود گمرک تخصصي 50 در صد اين محصول به صورت چمداني و با واسطه تجار صادر مي شود .

وي دريافت گواهينامه هاي بين المللي کيفيت گز بلداجي را در سالهاي اخير يکي از استعدادهاي توليد کنندگان اين محصول عنوان کرد وافزود: بايد توليد کنندگان با توليد گز يک دست و با يک برند توان رقابتي محصولات خودرا در سطح بين المللي فراهم کنندکه تاکنون به اين اتفاق نظرنرسيده اند .

شهر بلداجي در فاصله 70 کيلومتري مرکز استان (شهرکرد ) درشهرستان بروجن باجمعيت 14 هزارنفر واقع شده است که بيش از 2700 نفراز اين جمعيت در واحدهاي توليد گز مشغول به کارند . /س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.