سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيام تبريك لاريجاني به همتايان آذري، افغان، قرقيز و هند خود به مناسبت عيد نوروز

رييس مجلس شوراي اسلامي در پيامي به روساي كشورهاي آذربايجان، ارمنستان، افغانستان، پاكستان، تاجيكستان، تركمنستان، تركيه، قزاقستان، قرقيزستان، گرجستان و هند فرا رسيدن عيد نوروز را تبريك گفت.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، متن كامل پيام علي لاريجاني رييس دستگاه قانون‌گذاري كشورمان به شرح ذيل است:

السلام عليكم و رحمه‌الله و بركاته

خرسندم فرا رسيدن عيد باستاني نوروز، روز اعتدال بهاري، موسم طراوت و شادابي را به جناب عالي و همكاران محترم‌تان صميمانه تبريك و شادباش گويم.

نوروز تنها يك روز نيست بلكه نمادي است از فرهنگ و تمدن غني مردماني خداجو كه در همه فراز و فرود‌هاي زمانه، برادرانه در كنار هم زيسته‌اند و هرگز پيوند‌هاي فكري، ديني و عاطفي ميان‌شان قطع نشده است.

اينك در حالي نوروز را گرامي مي‌داريم كه ملت‌هاي ما در يك لحظه تاريخي و راهبردي قرار دارند. شايد براي نخستين‌بار در تاريخ معاصر مردم در هر گوشه جهان با تعلقات گوناگون فرهنگي، ديني و سياسي براي استيفاي حقوق انساني پايمال شده خود از قدرت‌هايي كه لجام گسيخته ارزش‌هاي الهي، انساني و عدالت‌خواهانه را زيرپا نهاده‌اند، به پا خاسته‌اند.

از سويي محيط امنيت بين‌المللي نيز نمايانگر روند فزاينده و پيچيده‌اي از چالش‌ها و فرصت‌هايي است كه پيش روي ملت‌هاي ما قرار دارد و فائق آمدن بر چالش‌ها و بهره‌مندي از فرصت‌ها، مستلزم توسعه و گسترش همكاري‌هاي راهبردي با تكيه بر علائق و پيوند‌هاي مستحكم فرهنگي و تاريخي ميان ماست.

از اين رو اينجانب ضمن اعلام آمادگي مجلس شوراي اسلامي براي تقويت و تحكيم مراودات برادرانه في‌مابين، بار ديگر اين مناسبت فرخنده را به جناب عالي و مردم كشورتان تبريك مي‌گويم، بهروزي و موفقيت‌تان را از خداوند متعال خواستارم.

/س2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.