سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

شبکه‎های ماهواره‎ای زیادی برای ایجاد اختلاف بین مذاهب فعال هستند

خطیب فرهنگی کشور اذعان داشت: شبکه‎های ماهواره‎ای به هدف کفر و جدایی مذاهب و ادیان در این موضوع بسیار کار کرده‎اند و برنامه‎ها را بر اساس محوریت بحث‎های جدلی بنیان گذاشته‎اند تا به اختلافات دامن بزنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان، رحیم پور ازغدی خاطر نشان کرد: هر کس در مقام بحث به جدال روی آورد از اهل الله نیست و به معنی این نیست که بحث‎ها در این زمینه تعطیل شود و پسندیده است این بحث‎ها در مقام نظر بین علما در یک فضای دوستانه مطرح شود.

وی تاکید داشت: در صدر غیبت کبری، علما و شیعیان آن زمان بحث‎های مقارنی را برای نزدیک شدن ادیان و کم کردن اختلافات انجام می‎دادند اما متاسفانه جامعه اسلامی کم‌کم از این بحث‎ها دور افتاد.

این خطیب فرهنگی بیان داشت: یکی از انتقاداتی که من مطرح کرده‎ام این است چرا حرف‎های 30 سال پیش را در زمینه وحدت جامعه اسلامی تکرار می‎کنید و کمی گام‎ها را در این عرصه بزرگ‎تر بردارید.

وی با بیان اینکه ما حتی یک کانال ماهواره‎ای برای بیان مشترکات مذاهب شیعه و سنی نداریم یادآور شد: وارد دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران هستیم و این توقع وجود دارد که نهادهای اسلامی کتاب‎های مختلف و کانال‎های ماهواره‎ای را در این خصوص فعال کنند تا در زمینه مشترکات مذاهب بحث شود.

رحیم‎پورازغدی با بیان اینکه ده‎ها شبکه ماهواره‎ای برای تضعیف اعتقادات جوامع اسلامی و اختلاف بین آنها با زبان فارسی فعالیت دارند گفت: می‎شود با خواندن آیه قرآن به صورت تفکیکی و گزینشی انسانی را کافر کرد چه برسد با استفاده از روایات که کسانی که ادای مسلمان را درآوردند این احادیث جعلی را پر کردند و با تفکیک گزینش آنها می‎توان در جامعه اسلامی فتنه به وجود آورد./س

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.