سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با دعوت معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا؛

رييس اجلاس جهاني آب به ايران سفر مي كند

معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا از رييس اجلاس جهاني آب براي حضور در ايران دعوت كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در جريان ملاقات "محمدرضا عطارزاده" و "لوييس فوشون"، معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا، ضمن تشكر از برگزاري اجلاس جهاني آب و ارايه توضیحاتی در مورد وضعیت آب ایران و پروژه های سد سازی در کشورمان، خواستار همکاری بیشتر این شورا در حل مشکلات آب جهانی شد.


معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا همچنین از رييس اجلاس جهاني آب دعوت كرد تا به همراه هیاتی از شورای جهانی آب به ایران سفر کرده و در جریان فعالیت ها و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در صنعت آب ایران قرار گیرد.

همچنين در حاشيه اجلاس جهاني آب، جمهوری اسلامی ایران با برپایی یک غرفه در نمایشگاه اين اجلاس، به ارایه و نمایش دستاوردهای خود در بخش آب، آبفا و سد سازی اقدام كرد.

بر اساس اين گزارش؛ ششمین اجلاس شورای جهانی آب روز دوشنبه 12 مارس 2012 میلادی (22 اسفندماه 90) در شهر مارسی فرانسه با حضور بیش از 20 هزار نفر از متخصصان و مدیران آب بیش از 160 کشور جهان گشایش یافت.

اين اجلاس با شعار "زمان ارایه راه حل ها " آغاز به كار كرد و سخنرانان آن آرزو کردند که این گردهمایی بتواند به ایجاد همکاری های منطقه ای و جهانی برای حل مشکلات رو به گسترش آب کمک كرده و به یافتن راه حل هایی براي حفظ منبع حیاتی آب منجر شود.

در این گردهمایی، وزیران آب بیش از 60 کشور شرکت داشته و از ایران هیاتی از مقام های بلندپایه وزارت نیرو، مدیران و متخصصان آب به رياست مهندس "مجید نامجو" وزير نيرو شرکت كردند.

در حاشیه این اجلاس، وزير نيرو با وزیران شماری از کشورها مانند الجزایر و تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس اين گزارش؛ معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا نيز با نمایندگان سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ، رییس کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی، سازمان جایکای ژاپن و معاون وزیر وزارت آب و محیط زیست کشور روسیه دیدار و لزوم بر گسترش همکاری هاي دوجانبه تاكيد كرد.

همچنين وزير نيرو در میزگرد "سازگاری با تغییر اقلیم" و معاون وزير نيرو در امور آب و آبفا در ميزگرد "آب و بلایای طبیعی" و "آبهای فرامرزی" شركت و نقطه نظرهای خود را مطرح كردند./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.