سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پزشكان به سوالات كاربران سايت باشگاه خبرنگاران پاسخ دادند؛

بهترین نکات درمانی در مقابله با آلرژی های فصلی

کاربران ويژه نامه "رايگان درمان شويد" سايت باشگاه خبرنگاران مي توانند سوالات پزشکي خود را با ما در ميان بگذارند تا پزشک متخصص مربوطه به آنها پاسخ دهد در اين خبر به برخي از اين سوالات پرداخته شده است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران سوالاتي كه در خصوص راهکارهای درمانی با آلرژی های فصلی داشتید توسط دكترنادر حیدر زاده فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي در (رایگاه درمان شوید)پاسخ داده شده است .


***يوسف رحيمي
سوال:هر سال نيمه اسفند با شروع يک سرما خوردگي سرفه هاي شديد و مداوم شروع مي شود و با اينکه طي يک هفته سرما خوردگي خوب مي‌شود ولي اين سرفه ها تا پايان بهار ادامه دارد. امسال سومين سالي ست که دچار اين عارضه مي شوم. البته عطسه هاي پي در پي نيز در طول مدت بهار مرا همراهي مي کند. پيشاپيش از راهنمائي شما متشکرم.


جواب از دكتر نادر حيدر زاده، : سرماخوردگي بيشتر از يك هفته طول نمي كشد،افرادي كه زمينه آلرژيك دارند سرفه ها پس از سرماخوردگي ادامه دارد، سر ماخوردگي كه در اثر ابتلا به ويروس است بر طرف مي شود ولي التهاب در بدن باقي مي ماند، در واقع آلرژي شما با سرماخوردگي خود را نشان مي دهد.آلرژي ممكن است در حد در گيري راههاي هوايي و سينوس ها باشد كه با عطسه ، سرفه و آبريزش بيني و خارش بيني، چشم و گلو همراه است و گاها با درگيري راه هاي هوايي تحتاني و آسم بروز مي كند.اگر شما شب ها با سرفه از خواب بيدار مي شويد ممكن است سر فه ها نشانه اي از آسم باشد،پس ناراحتي شما با آلرژي مرتبط است و به سر ماخوردگي ربطي ندارد، بايد با مراجعه به پزشك مشكلاتتان بيشتر بررسي شود كه اغلب با درمان ساده بر طرف مي شود.


***طاهر کریمی
سوال:بنده 37 سال سن دارم . هر سال با آغازفصل بهار آلرژی شدیدی دارم طوری که وقتی صبح از خواب بیدار میشم مرتب پشت سر هم عطسه دارم و شاید در مدت یک ساعت بیش از 25 بار عطسه میکنم. و راستش بگویم از فصل بهار به خاطر عطسه های مداوم متنفرم با پایان یافتن بهار عطسه من هم تمام میشود.ضمنا از داروی آنتی هیستامین و بقیه داروهای ضد حساسیت استفاده میکنم ولی اثر آنچنانی ندارد.لطفا ما را راهنمایی بفرمایید.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي:شما كه در فصل مشخصي دچار آلرژي مي شويد مي توانيد 2 هفته قبل از شروع علايم ، از درمان پيشگيري كننده استفاده كنيد، آلرژي شما كه در فصل بهار آغاز مي شود در اثر گرده گياهان است كه موجب احتقان مي شود ، بنابر اين بايد حتي الامكان از گرده ها دوري كنيد و يا از ماسك استفاده كنيد، در غير اينصورت مي نوانيد با استفاده از ( كرومولين سديم )، 2 هفته قبل از شروع علايم ، با استنشاق يك كپسول هر 6 ساعت ازترشح هيستامين در بدن و بروز علايم پيشگيري كرد.مي توانيد با مراجعه به مراكز تست آلرژيو مشخص شدن نوع گياهي كه به گرده آن حساسيت داريد بر عليه آن گرده واكسينه شويد ولي 3تا4 سال بايد هفته اي يك وكسن بزنيد كه هزينه ي با لايي هم داردولي توصيه مي شود پيشگيري را جدي بگيريد.


***ابوالفضل کرمانی
سوال: هر ساله در نیمه اردیبهشت با شروع فصل گرما ،عطسه های شدید و مداوم همراه با آبریزش بینی شروع میگردد. با اینکه طی مراجعات متعدد به پزشکان مجرب فقط مدت کوتاهی برطرف می شود ولی این عطسه و آبریزش با آغاز فصل سرما کم کم از بین میرود.قابل ذکر است که عطسه های پی در پی باعث افزایش تپش قلب و با وجود گردوغبار و بوی گُل و ... تشدید می شود. این موضوع حدود 6 سال است که با من همراه است.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: بايد حتي الامكان از تماس با آلرژن ها اجتناب كنيد، بهتر است قبل از شروع علايم از داروي (كرومولين سديم )،به عنوان پيشگيري استفاده كنيد، در صورتي كه علايم بروز كند شدت كمتري خواهد داشت كه به آنتي هيستامين ها و اسپري هاي بيني قابل كنترل است.


***ایمان
سوال:سلام-باعرض سلام-من چند سالی هست که ترشحات پشت حلق دارم -دو سالی هست که ابریزش بینی هم بهش اضافه شده-خیلی ازاین موضوع عذاب میکشم-کل زندگیمو بهم ریخته-اناع و اقسام سوزن حساسیت وانتی بیوتیک ها رومصرف کردم اما هیچ تاثیری روم نداشته-روزبه روز دارم بدتر میشم-حتی یه لحظه هم ترشحات بینیم بند نمیان-مخصوصا وقتی هوا خاکی باشه-درضمن بزاق دهنم هم خیلی زیاده جوری که درتکلمم مشکل ایجادکرده-اقای دکتر ازتون خواهش میکنم یه راهی جلو پام بزارین-دیگه ناامید شدم.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: در درجه اول بايد توسط پزشك گوش، گلو و بيني از نظر امكان وجود پوليپ بيني، سينوزيت چركي معاينه شويد ، حتما ايد با انجام سي تي اسكن سينوس بررسي شود كه اگر به سينوزيت مبتلا شده ايد مزمن شده است يا خير،تا در صورت مزمن شدن ترشحات با آندوسكوپي سينوس خارج شود، اگر پوليپ باشد به درمان آنتي بيوتيكي و اسپري بيني جواب نمي دهيد و بايد پوليپ با عمل جراحي برداشته شود.اگر تشخيص پوليپ يا سينوزيت رد شود پزشك مجرب مي تواند با انجام درمان هاي كمكي مانند شست و شوي بيني با سرم نمكي و اسپري بيني و تجويز كوتاه مدت كورتيكواستروييد ها شدت بيماري را كاهش داد،در هر صورت بايد توسط پزشك متخصص مورد ارزيابي قرار گيريد.


***مهدی صادقی
سوال:بیشتر در فصل بهار و پاییز دچار حساسیت میشم که به صورت عطسه و آبریزش شدید از بینی و چشم می باشد . معمولا یک روز طول می کشد . تا به حال به دکتر مراجعه نکردم و زمانی که این وضعیت برایم پیش می آید از قرصهای ضد حساسیت استفاده می کنم . من در بندر عباس سکونت دارم که بیشتر ماههای سال از کولر استفاده می کنیم صبح وقتی که از خواب بیدار میشم و در محیطی که کولر روشن است قرار می گیرم شروع به عطسه زدن شدید می کنم . البته سعی می کنم که بیشر مسائلی رو که باعث تحریک و ایجاد حساسیت می شود را رعایت کنم . لطفا مرا راهنمایی کنید .


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: اگر كولرتان آبي است حتما بايد هر سال پوشال آنرا عوض كنيد،زيرا رشد قارچ ها در پوشال و تنفس آن موجب تشديد آلرژي مي شود، ولي اگر از كولر آبي استفاده مي كنيد احتمالا به سرما آلرژي داريد، بهترين راه پيشگيري اين است كه در معرض باد مستقيم كولر قرار نگيريد، استفاده از آنتي هيستامين بهترين راه است، ولي در صورتي كه تا كنون به پزشك مراجعه نكرده ايد بهتر است توسط پزشك متخصص مورد ارزيابي قرار گيريد.


***انصاری
سوال:باسلام خسته نباشید خدمت دکترemoticon(من ازاویل فروردین با ریزش بینی شدید وعطسه تااواخرمهر ماه مواجه هستم))لطفا مرا راهنمای کنید .باتشکر


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: بايد حتي الامكان ار آلرژن ها دوري كنيد، شست وشوي بيني با سرم نمكي به باز ماندن راه هاي هوايي كمك زيادي مي كند، استفاده از درمان موضعي اسپري هاي بيني نيز بسيار كمك است، 2 هفته قبل از شروع علايم با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد، توصيه مي شود با مراجعه به پزشك متخصص مورد ارزيابي قرار گيريد.


***مهران
سوال:من تقریبا از اواسط فروردین دچار عطسه های زیاد مخصوصا در صبح زود با بیرون امدن از خانه و همچنین با گرد حاصل از اسیاب برنج در اسیاب برنجکوبی دچار عطسه و ابریزش بینی تا چند ساعت می شوم مرا راهنمایی کنید.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: اگر مي توانيد بايد محل زندگيتان را تغيير دهيد، در غير اينصورت بايد از ماسك فيلتر دار استفاده كنيد، 2 هفته قبل از شروع علايم با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد، از اسپري هاي موضعي بيني هم مي توانيد استفاده كنيد.


***رضوی
سوال:هر ساله در فصل بهار شروع به عطسه های پی درپی و آبریزش بینی میکنم وهمچنین به طور مداوم در زمستان وبهار روی سطح زبانم سفید میباشد و مخاط گلو هم دارم وقتی در زمستان به دکتر مراجعه میکنم میگویندسرماخوردگی ودر فصل بهار میگویند حساسیت میباشداما تا کنون که 2سال است به این عارضه دچار شدم هیچ بهبودی نیافته ام .


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: سفيدي روي زبان اهميت چنداني ندارد، ترشح پشت حلق ممكن است در اثر حساسيت باشد،بايد با مراجعه به پزشك تشخيص داده شود به سينوزيت چركي مبتلا هستيد يا آلرژي، در صورت وجود سينوزيت چركي به درمان نامناسب و هر درماني غير از آنتي بيوتيك جواب نمي دهد، اگر سينوزيت مزمن شده باشد ،آندوسكوپي سينوس و تخليه سينوس تنها راه درمان است، در صورتي كه در مراجعه به پزشك بيماري شما آلرژي تشخيص داده شود با درمان هاي پيشگيرانه بهبود مي يابيد.


***عباسعلی نام آور
سوال:سلام من 50سالمه و حدودا 15 سال است که حساسیت شدید به گرده گل زعفران در فصل برداشت دارم ودوسال در کلنیک الرژی تهران مداواشدم وحودا 300امپول تزریق کردم ولی هیچمثمر ثمر نشد وسالهاست در ابانماه انواع قرصهای ضد الرژی و امپولهای کورتن وانفلانزا مصرف می نمایم تا بتوانم نفس بکشم وتنگی نفس وریزش اب از بینی وچشمها تاپایان برداشت ادامه داردمن در مرکز زعفران ایران {تربت حیدریه زندگی می کنم وخودم تولید کننده زعفران می باشم لطفا راهنمای را مساعدت فرمایید.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: بايد 2 هفته قبل از برداشت محصول با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد، از اسپري هاي موضعي بيني هم مي توانيد استفاده كنيد،با شست وشوي بيني با سرم نمكي و استفاده از ماسك فيلتر دار علايم به حد اقل مي رسد.


***لیلا علی نژاد
سوال:با شروع فصل بهار دچار حساسیت های شدید به چنارمیشم لطفا راهنمایی کنید.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: تنها راه دوري از مواد آلرژن است ، در غير اينصورت با استفاده از درمان هاي موضعي مانند شست وشوي بيني با سرم نمكي و استفاده از ماسك فيلتر دار علايم به حد اقل مي رسد، 2 هفته قبل از شروع علايم با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد.


***آريا
سوال:پسر 10 ساله ي من بيشتر ماه هاي سال خلط دارد، در هواي آلوده زياد رفت و آمد نمي كند، هر روز هواي اتاقش را تهويه مي كنم، شب ها راحت و بدون صدا مي خوابد، در سال يك بار بيشتر سرما نمي خورد، به غير ازخلط مشكل حساسيتي ديگري ندارد، از دهانش هم اغلب بوي خلط احساس مي شود لطفا مرا راهنمايي كنيد.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: افراي كه دچار خلط گلو هستند و مكررا احساس صاف كردن صدا دارند و احساس وجود خلط مي كنند، اغلب هيچ مشكلي در ريه و سينوس ندارندو مشكل اصلي برگشت اسيد معده است كه معمولا با پرهيز غذايي و تغيير زمان خوردن و خوابيدن مشكلات به حداقل مي رسد، اگر با مراجعه به پزشك حاذق علايم سينوزيت ، آلرژي و علايم ريوي رد شد، احتمالا دچار رفلاكس اسيد معده به مري است، بايذد غذاي كم حجم و كم چرب استفاده كند، چاي كمرنگ بخورد و مصرف مواد غذايي كه حاوي مواد رنگي و افزودني و نگهدارنده است مانند سوسيس ، كالبس وسس و نوشابه را محدود كند و 2 ساعت قبل از خواب چيزي نخورد، هنگام خواب هم از ناحيه كمر به بالا شيب داشته باشد، با مصرف كوتاه مدت داروي آنتي اسيد خلط و بوي دهان هم برطرف مي شود.البته بايد ابتدا بررسي شود در صورت تشخيص رفلاكس از اين در مان ها كمك بگيرد.


***مسعود سجادی

سوال:من 21 سال سن دارم و امسال اولین سالی است که با شروع فصل بهار فقط در موقع خواب عطسه های شدید دارم (هر شب در یک بازده زمانی) آبریزش بینی - تنگی نفس شدید هم دارم هر شب این اتفاق تکرار می شود فقط در زمان خواب در روز هم فقط آبریزش بینی و عطسه های پی در پی دارم .


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: چون شب دچار اين علايم مي شويد بايد حتما با مراجعه به پزشك متخصص ، تست ريه انجام شود تا از نظر امكان وجود حسلسيت ريوي (آسم) با توجه به تنگي نفسي كه داريد بررسي شويد، اگر از بالشت پر استفاده مي كنيد احتمال دارد به آن حساسيت داشته باشيد، توصيه مي شود از بالشت پر استفاده نكنيد و براي رويه بالشت نيز از رويه ضد حساسيت كه در مراكز تجهيزات پزشكي موجود است استفاده كنيد، از ژتوي بدون ملحفه استفاده نكنيد، در اتاقي كه مي خوابيد فرش و موكت نباشد و بهتر است سراميك باشد، در واقع هر چه شرايط رشد مايت ها را محدود كنيد، كمتر دچار آلرژي خواهيد شد.

***محسن
سوال: هر ساله در نیمه اردیبهشت با شروع فصل گرما ،عطسه های شدید و مداوم همراه با آبریزش بینی شروع میگردد. زخم شدن بینی و خارش گلو نیز دارم.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: 2 هفته قبل از شروع علايم با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد، با استفاده از درمان هاي موضعي مانند شست وشوي بيني با سرم نمكي و استفاده از ماسك فيلتر دار علايم به حد اقل مي رسد، از موادآلرژن حتي الامكان دوري كنيد، توصيه مي شود با مراجعه به پزشك متخصص مورد ارزيابي قرار گيريد.


***حمید
سوال:با سلام میخواستم در مورد راه و روش درمان الرژی فصلی بدانم بهترین روش


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: بهترین روش دوري از آلرژن ها و درمان آگر در فصل مشخصي حساسيت داريد، 2 هفته قبل از شروع علايم با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد، از ايجاد علايم حتي الامكان پيشگيري كنيد تا تحريكات و عناراحتي با آزاد شدن مواد در بدن ايجاد نشود، در واقع زمينه ي آلرژي مانند آتش زير خاكستر است كه بايد از شعله ور شدن آن جلوگيري كرد، پس بهترين درمان دوري جستن از مواد حساسيت زاست.


***شهرام
سوال:سلام.سرفه های شدیدم که همه رو کلافه کرده از زمستون شروع شده و تا الان ادامه داره.همه داروهای شیمیایی و گیاهی رو تست کردم خوب نشدم.بد اذیت میکنه.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي:سر فه هايي كه به درمان جواب نمي دهد،اگر سرفه ها بيش از 3 هفته طول بكشد بايد با گرفتن عكس سينه بررسي شويد ولي اشاره اي نكرديد كه تا كنون به پزشكمراجعه كرده ايد يا خير، بايد از نظر برگشت محتويات معده به مري بررسي شويد شايد مشكل رفلاكس داشته باشيد، ممكن است همزمان 2 مشكل داشته باشيد با توجه به داروهايي كه مصرف كرده ايد، امكان دارد داروهايي كه مصرف كرده ايد براي يكي از مشكلاتتان مناسب بوده و مشكل ديگر بدون درمان مانده، بايد توسط پزشك متخصص مورد ارزيابي قرار گيريد.


***فخرالدین کاویان پور
سوال:باسلام 32 ساله هستم ازنوجوانی باآغازفصل پاییزتا رسیدن تابستان درکسری ازثانیه ودراثر تابش خورشید ویاحرکت فیزیکی تمام بدنم سوزن سوزنی میشود بطوریکه اصلا قابل تحمل نیست ودمای بدنم درآن حالت بسیار بالا رفته واندکی قرمز شده وانسان راعصبی میکندحدودا چند سال به یکباره قطع شد ولی ازاول پاییز امسال دوباره بسراغ من آمد لطفا راهنمایی کنید.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: بايد هنگامي كه علايم در شما بروز مي كند به پزشك خصوصا با علايمي كه مي گوييد به متخصص پوست مراجعه كنيد، تازماني كه احساس تب مي كنيد آيا واقعا تب داريد يا خير، تا بررسي هاي لازم انجام شود.


***کیوانک
سوال:هر ساله در نیمه اردیبهشت،عطسه همراه با آبریزش بینی شروع میگردد. این عطسه و آبریزش با آغاز فصل سرما کم کم از بین میرود.قابل ذکر است که عطسه های پی در پی و آبریزش بینی با وجود گردوغبار و بوی گُل و ... تشدید می شود.


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: تنها راه دوري از مواد آلرژن است ، در غير اينصورت با استفاده از درمان هاي موضعي مانند شست وشوي بيني با سرم نمكي و استفاده از ماسك فيلتر دار علايم به حد اقل مي رسد، 2 هفته قبل از شروع علايم با كمك درمان كم عارضه و كم هزينه ي اسپري ( كرومولين سديم )، مي توانيد از بروز علايم پيشگيري كنيد.


***بهزاد
سوال: بنده 25 سال سن دارم حدود 2 ساله که به طور مستمرفقط سرفه خشک دارم بعد از مراجعه به متخصص به من گفتند آسم خفیف مزمن دارم بعد از استفاده از داروها سرفه من کاهش یافته ولی آبریزش بینی همراه با مقدار کمی خون دارم همچنین وزن من به طور چشم گیری کاهش یافته و احساس ضعف میکنم لطفا ما را راهنمایی کنید . آیا آسم درمان قطعی دارد؟


جواب ازدكتر نادر حيدر زاده، فوق تخصص بيماري هاي ريوي ،آسم و آلرژي: كاهش وزنتان ربطي به علايم آسم ندارد،حتما بايد جهت بررسي كاهش وزن هر چه زودتر به پزشك مراجعه كنيد، شايد به بيماري ديگري مبتلا باشيد كه شروع علايم با آسم مشابهت داشته باشد و پزشك درست تشخيص داده باشد ولي بعضي از بيماري هاي مانند( واسكوليت ) بايد مورد بررسي قرار گيرد، ديگر اينكه آسم بيماري مزمني است كه معمولا بهبودي در بيماري هاي مزمن كم است، البته آسم شدت و ضعف دارد، در موارد خفيف با رعايت نكات پيشگيرانه علايم به مدت طولاني قابل كنترل است ، در بچه ها نيز بروز آسم با افزايش سن بهبود مي يابد، اگرپزشك تشخيص آسم خفيف داده و با درمان كنترل شده، با نظر پزشك مي توانيد مصرف دارو ها را به حداقل برسانيد و با استفاده از اسپري بيني مي توان از عود بيماري پيشگيري كرد، ولي مجددا تاكيد مي كنم براي كاهش وزن و خون دماغتان بايد هر چه سريع تر به پزشك مراجعه كنيد.

 

 

***گفتني است:سايت باشگاه خبرنگاران در اولين كلينيك خود در قسمت(رايگان درمان شويد )به سوالات درماني شما در خصوص پوست پاسخ داد براي مشاهده سوال و جواب كلينيك قبلي اينجا كليك كنيد.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد صالح ظهیری
۰۱:۱۳ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام ،من ۱۸سالمه و خیلی سرفه های بدی دارم ،بقیه علایم آلرژی فصلی هم دارم ولی از سرفه های خیلی شدید ،دیگ خسته شدم ،هر دارویی هم مصرف میکنم خوب نمیشم ،ینی هر امپول و هر قرصی که هست من مصرف کردم ولی جواب نگرفتم ،ازتون خاهش مکنم یه کمکی بهم کنید دیگ خسته شدم
عبدالحلیم محمدی پور
۲۰:۰۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
سوال:با سلام.من ۴۵سال سن دارم ۲۳سال است که هربار که سرما بخورم تقریبأ دو الا سه ماه سرفه خشک میکنم نفس های کوتاه و تند تند سراغم میاد و نمیتونم کنترل کنم بزور سرفه ام میاد. وسه سال هم رفتم کلینیک آلرژی تهران هیچ نتیجه‌ای نگرفتم
الهام
۰۷:۲۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
من یک دو ساله که مداوم عطسه می کنم دکتر هم زیاد رفتم دارو دادن خوب شدم بعد از چند روز شروع شده وقتی هم که عطسه میکنم چشمام قرمز می شه و سرم درد می کنه.
لطفاً کمکم کنید خسته شدم دیگه
الهام
۰۷:۲۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
من یک دو ساله که مداوم عطسه می کنم دکتر هم زیاد رفتم دارو دادن خوب شدم بعد از چند روز شروع شده وقتی هم که عطسه میکنم چشمام قرمز می شه و سرم درد می کنه.
لطفاً کمکم کنید خسته شدم دیگه
m
۱۶:۵۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
اینجانب 57سالمه حدود یکسال است عمل قلب باز انجام دادم و جدیدا حدود سه ماه است که اسم ریوی دارم از اول اردیبهشت امسال سرفه شدید و خلط گلو مدام و مرتجعه به ئکتر کردم دارو مصرف میکنم هنوز درمان ادامه دارد هنوز خوب نشدم لطفا راهنمایی کنید خوزستانی هستم
پیام
۱۸:۰۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
با سلام من چند وقتی دچار حساسیت فصلی شدم مداوم عطسه میکنم آبریزش بینی دارم و خارش بینی و بی حالی بهم دست میده خواهش میکنم کمکم کنید در ضمن قرص تلفصت و مصرف میکنم ولی تاثیری نداشت
رضا
۱۸:۲۴ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام مادرم 10 ساله که سرفه شدیدداره خیلی جاهابردیمش دکترگفتن که الرژیه وحساسیته ودارودادن ولی جواب ندادن داروها! توروخداراهنماییم کنیدچیکارکنیم،به مادرم کمک کنید.
میثم
۲۰:۱۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
سلام اقای دکتر.بنده نسبت به خستگی زیادحساسیت دارم .بیشتر مواقعی که بعد از چند مدت باشگاه بدنسازی اوایلش ک انرژیم کمتره وعضلاتم میگیره و وقتایی ک خیم کم خوابیدم طی ی مدت شرو ب علایم حساسیت میکنه بدنم مثلا نفس به سختی میکشم و بدنم کلا تاول میزنه ولب و چشمام ورم میکنه چشمام سرخ میشه طوری ک میخاد بیاد بیرون از جا ممنون میشم اگ راهنماییم کنین چیکار کنم
سعید
۱۳:۲۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
سلام من بیستوچهار سال سن دارم که از 16سالگی الرژی گرفتم تمام فصل هم دارم که با هر بویی ابریزش و عطسه شروع میشه کلافه ام کرده لطفا کمک کنید متشکرم
زهرا
۰۹:۵۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
سلام من 54سالمه سه ساله که کف پاهام به شکل دایره پوستاش میریزدکف دستام هم همیطوردکتررفتم نمونه برداری کردم گفتندحساسیت مزمن سوزن داخل پوستم زدم قرص بهم دادخوب شدم بعدازمدت کمی بازبرگشت بازرفتم دکترسوزن زدم خوب شدیک مدت کوتاه بازبرگشت دیگه ازبس پمادزدم سوزن زدم خسته شدم آیاراهی هست که من کامل خوب بشم خواهش میکنم مناراهنمایی کنید
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ تير ۱۳۹۶
سلام در فصل های تابستان و بهار دچار عطسه های پی دی پی و ابریزش بینی میشوم از انجایی که این چند روز دارم برای کنکور میخونم اگر صبح خیلی زود هم پاشم دچار این عارضه های کلافه کننده میشم خواهش میکنم کمکم کنید حتی مصرف قرص هایی مثل انتی هیستامین یا لوروتادین برایم سخت چون باعث خواب الودگی در این چند روز میشود واقعا دارم کلافه میشم
سحر هستم 24 ساله
۱۶:۱۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۶
سلام خسته نباشی من الان حدود چهار ساله در کل فصل ها عطسه وآبریزش ببینی همراه با خلط بی رنگ که از پشت حلق دارم واقعا این عطسه ها منو کلافه کردن اگه قرص لوراتادین بخورم عطسه نمی‌کنم ،پیشه خیلی دکترا رفتم ولی جواب نگرفتم حتی دارو گیاهی هم استفاده کردم متاسفانه اون هم جواب نداد دیگه خسته شدم از این عطسه هایش پشت هم آخه تا کی باید قرص بخورم
ayeh
۱۴:۰۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
باسلام من حدود 5 سالی حساسیت شدید آبریزش بینی و سینوزیت در تمام فصول داشتم هیچ راه درمانی فایده نداشت الان حدودسه ساله که حساسیتم تبدیل شده به سرفه های شدید وتنگی نفس در فصل بهار و پاییز ,داروها و اسپری های تنفسی هم جوابگو نیستندمن درشهر آلوده اهواز زندگی میکنم راه درمان دیگه ای هست لطفا راهنمایی کنید
زهرا
۲۲:۱۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
نزدیک سه ماهی میشه آلرژی دارم چند بار دکتر رفتم خوب نشدم در ضمن بچه کوچیک دارم که شیر بهش میدم دکتر هم بهم قرص سیتریزن داده بهم هیچ فرقی هم نکرده حالم لطفا راهنمایم کنید
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
درود وسلام خسته نباشید،
شهرام استم 28 سال عمردارم از المان پیام گذاشتم ،
مدت شش ما میشود دچار نوع الرژی شدید جلدی شدم قرسهای ضد آلرژی استفاده کردم و گاهی هنوز میکنم چاره نیافتم تا هنوز میشه کمکم نماید چی باید انجام بدهم تا نجات یابم
ناشناس
۲۳:۱۸ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
سلام من 18 سال دارم 4 ساله حساسیتم شروع شده حساسیت من فقط در تابستان هست و شامل عطسه، سرفه، گرفتگی و خارش بینی که این خارش تا گوش و سقف دهانم ادامه می یابد و شب ها وصبح ها مخصوصا نزدیک ساعت 5 به اوج خودش میرسد خواهشا درمانشو بگید زندگی رو برام خسته کننده کرده
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
با عرض سلام و خسته نباشید
27سال سن دارم یه چند سالی بود که تو فصل بهار دچار حساسیت شدید میشدم امسال تو فصل بهار حساسبت نگرفتم فکر کردم که درمان شدم ولی این حساسیت لعنتی در مرداد ماه سراغ من اومده دلیل اینکه فصلش تغییر کرده چیه؟؟ممنون میشم از راهنماییتون
ناشناس
۰۹:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
با سلام علیرضا هستم 13 سالمه صبح ها با آبریزش بینی و چشم و خارش چشم و عطسه همراهم ولی تا ساعت 6 بعد ظهر . این بیماری من هرساله از اواخر تیر ماه تا اواخر شهریور ادامه داره لطفا راهنمایی کنید
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
سلام ، من هم 13سالمه و دقیقا همین مشکل رو دارم؛ اما عطسه زیاد ندارم و علائم هم بعد از 6 تا 12 ساعت بعد از بیدار شدن از بین میره.
لطفا راهنمایی کنید!
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۱ تير ۱۳۹۵
سلام من اقایی هستم‌۳۳ ساله ازاول سال سرفه خشک خیلی دارم وجوری هست که ازبس که سرفه میکنم قفسه سینم به درد وحالت تهوع می گیرم واحسا
س میکنم چیزی توی سینه ام هست که بایدبکنم ولی کنده نمی شود وبیشترسرظهروسرشب هست پیش دکتررفتم عکس ریه گرفتم ولی گفت مشکلی ندارد وفرص ناپروکسن دادولی کاری نکردوبعضی شبها نفسم تنگ می شود انگار که بوی تند ادکلن یا دود سیگاری استشمام بکنم یعنی خیلی سفت بایدنفسم رابالا بکشم ممنون میشوم کمکم بکنید یاسر از خراسان جنوبی
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
درود بر شما ۴۲ سال سنم هست ،۲ سال قبل از نیمه اسفند ماه به مدت ۳ ماه سرفه های شدید میکردم ،سال قبل هم گویا آلرژی فصلی داشتم و فصل بهار تنگی نفس شدید داشتم ،امسال هم از اواسط اسفند گذشته تا کنون تنگی نفس و آسم شدید دارم تست آلرژی هم دادم بسی
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام من سی سالمه هرروز که ازخواب بیدار مشم تانزدیکهای ظهر فقط اب از بینم میاد دونوع اسپری هم استفاده مکنم اما بهبود نیافتم امپولی که به درد این ریزش بخوره چی هستش لطفا راهنمای کنید مرادیان از سنندج
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۱ فروردين ۱۳۹۵
سلام
من از دوره دبیرستان دچار ابریزش بینی و عطسه شدم که از بهار شروع تا اخر پاییز حتی بیشتر وقت ها در زمستان هم این حساسیت را دارم
قبلا از امپول استفاده کردم ولی اثری نداشت و از قرص سیتریزین استفاده میکردم ولی بخاطر اثراتی که برویم گذاشت دیگه از ان استفاده نکردم و الان از انتی هیستامین استفاده میکنم حدود شش الی هفت سال این حساسیت ادامه دارد
لطفا راهنمایی کنید دیگه خسته شدم از این درد
با تشکر
ناشناس
۰۴:۳۶ ۲۳ دی ۱۳۹۴
سلام . من دو یالی هست که بعضی موقع ها اغلب شبها عطسه میکنم و وقتی که عطسه کردم گلوم میگیره خلط گلوج زیاد میشه و باعث صرفه میشود ول گلوم میخاره. چیکار کنم خوب بشه؟؟؟
ناشناس
۲۳:۰۳ ۱۹ دی ۱۳۹۴
من الان چند سالی هست که صرفه شدید دارم این دفعه که سرما خوردم با آبریزش بینی همراه شدم رفتم دکتر میگه آلرژی داری باید از بعضی چیزا استفاده نکنی میخواستم ببینم اگه پرهیز داشته باشم بعد که خوب شدم باید همیشه پرهیز داشته باشم یا خوب شدم میتونم از این غذا ها استفاده کنم....
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۴ دی ۱۳۹۴
سلام
حدود 3سال هست که بینیم گرفته
گاهی یکیش میگیره گاهی هم یکی دیگه التهاب زیادی هم داره
وقتی هواخیلی گرم میشه وتو اون هوا فعالیت بدنی زیاد انجام میدم کاملا بینیم باز میشه و التهابش از بین میره
خیلی از دکترا میگن حساسیته
انقد با سرم شستشو بینیمو شستمو اسپری ضد حساسیت زدم دیگه خسته شدم
دکترم میگه حساسیتت انقد زیاده که داخل بینیت کلا قرمزه
سی تی اسکن هم رفتم تو جوابش اومده که سینوس ها حالت معمولی دارند ولی داخل بینی کیست هایی مشاهده میشود
دکتر خواهش میکنم به دادم برس
بینیم خیلی التهاب داره
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۳ دی ۱۳۹۴
دخترم شش سالش دوسال وقتی سرما میخوره سرفه هاش شروع میشه گاهی بهتر میشه گاهی بدتر هر چی هم دکتر میبرم فایده ندار نمی دانم چکار کنم سرفه هاش خلط دارد
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۹ آذر ۱۳۹۴
با سلام،من به تمام بو های اسپند ،رنگ ،سیگار و...... حتی صدای باند بلند ،حساسیت دارم و دچار گرفتگی و تنگی نفس میشوم ، و همیشه التهاب سفید رنگی در ته گلویم میباشد و شب ها احساس یخ زدگی در پیشانی دارم و بارها به پزشک مراجعه کرده ام اما نتیجه نگرفته ام لطفا مرا راهنمایی کنید
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۰ آذر ۱۳۹۴
با سلام وادب من حدود سه سال است با شروع فصل سرما سرفه میکنم تا آخر فصل بهار بیشتر موقع خواب یا قرار گرفتن در سرمای بیرون.انواع تستها انجام دادم داروهای ضد حساسیت استفاده کردم نتیجه نداد.لطفا راهنمایی کنید
ناشناس
۱۴:۰۴ ۳۰ آبان ۱۳۹۴
با عرض سلام من یک سال است مداوم سرفه می کنم همراه با خلط پشت حلق که شفاف است اصلا چیزی نمی بینم .نزد متخصص ریه رفتم عکس، اسکن از ریه و تست کولین همه را انجام دادم و مشکلی نداشتم از از سینوس انداختم مشکل نداشتم نزد دکتر گوش و حلق و بینی رفتم هر دو هفته داروهای مرا عوض می کند فقط تا دو هفته خوبم بعد شرو ع
می شود و این که هر روز صبح قبل از صبحانه یک عدد قرص لانسوپرازول نیز می خورم ولی فایده ندارد . خواهش می کنم مرا راهنمایی کنید
ناشناس
۰۲:۲۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۴
سلام من بیستو چهارسالمه.پنج ماهه که دچار تنگی نفس شدم دکترا بیشتر میگن الرژیه رین و بعضیا میگن ریفلاکسه.د هوزستان سکونت دارم.نفس تنگی یمدت ولم میکنه بعد یمدت بر میگرده یهفته ازارم میده.جوری که شبا خوابم حروم شده.لطفا به من بگید چه مشکلی ممکنه داشته باشم
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۴
سلام
من از حدود 2سال پيش سرفه هاى شديدى گرفتم اكثرا هم شب وقت خواب يا صبح زود كه بيدارميشم سرفهام بقدرى شديده كه گاهى اوقات حس ميكنم رودهام دارن بهم گره ميخورن چندبارم دكتر رفتم جوشونده هم مصرف كردم ولى هيچ تأثيرى نداشت خوشحال ميشم راهنماييم كنين
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۴
با سلام مشکل من خلط گلو است ولی سرفه نمیکنم قبل خواب یه هو میپرم فکر میکنم که تنگی نفس گرفتم شبا اصلا خواب درستی ندارم البته الرژی هم دارم معده هم مشکل داره اسید ترشح میکنه ولی معده درد ندارم یا حس میکنم مربوط به معده نیست دکترم رفتم دارو بهم داده خوب نشدم لطفا راهنمایی کنید
محمد
۱۵:۵۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
باعرض سلام و سلامتی همه . من چند ساله که حساسیت بینی دارم بیشیتر این حسیاسیت بینی و چشم اولیل زمستان و تابستان صورت میگیرد این حساسیت بیشتر شب ظاهر میشود
بینی خودم ابریزش و خارش دارد چشمان خودم خارش و ابریزش دارن بعضی اوقات تمامی بدنم قرمز میشه و از خارش میمیرم از قرص ضد حساسیت سیتریزین استفاده میکنم با تشکر
راهنمایی فرمایید لطفن ....
محمد
۱۵:۵۰ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
باعرض سلام و سلامتی همه . من چند ساله که حساسیت بینی دارم بیشیتر این حسیاسیت بینی و چشم اولیل زمستان و تابستان صورت میگیرد این حساسیت بیشتر شب ظاهر میشود
بینی خودم ابریزش و خارش دارد چشمان خودم خارش و ابریزش دارن بعضی اوقات تمامی بدنم قرمز میشه و از خارش میمیرم از قرص ضد حساسیت سیتریزین استفاده میکنم با تشکر
راهنمایی فرمایید لطفن ....
محمد ایاری
۰۵:۰۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
سلام از سال نود تاالان نزدیک به 4ساله ازاوایل فروردین تااخرای نهر ابریزش بینی شدید وعطسه فراوان حدودساعت 30 عطسه میزنم تمام دکترام رفتم انواع ازمایشاتم انجام دادم ولی متاسفانه دارو زیادی برام مینویسن یکی دوروز خوب هستم دوباره همان روال ادامه دارد لطفا راهنمای کنید با سپاس ایاری 34 ساله کرمانشاه
محمد ایاری
۰۵:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
سلام از سال نود تاالان نزدیک به 4ساله ازاوایل فروردین تااخرای نهر ابریزش بینی شدید وعطسه فراوان حدودساعت 30 عطسه میزنم تمام دکترام رفتم انواع ازمایشاتم انجام دادم ولی متاسفانه دارو زیادی برام مینویسن یکی دوروز خوب هستم دوباره همان روال ادامه دارد لطفا راهنمای کنید با سپاس ایاری 34 ساله کرمانشاه
فاطمه
۱۵:۵۸ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
سلام و تشکر از پاسختون
من 43 سالمه و تقریبا دو ساله مدام سرفه می کنم بیشتر موقع حرف زدن گاهی به محض گذاشتن سر رو بالش گاهی با خورد کمی اب در صبح و هر موقع دیگه ـ
به متخصص های گوش و حلق بینی - ریه _گوارش مراجعه کردم گفتن مشکلی نیست ـ روی ضد حساسیت لوراتان و اسپری بینی فلونیکس ده درصد بهتر می کنه پارسال به دلایلی امپول دگزامتازون که زدم تا سه ماه سرفه نداشتم ـ فکر میکردم خوب شدم ـ خواهش می کنم راهنماییم کنید ـ باسپاس فراوان
نیلوفر
۲۳:۳۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
سلام.
عموی من حدود یه سالی میشه که آبریزش بینی داره هر دکتریم میره فایده نداره بعد از تحقیقاتم به این نتیجه رسیدم که طولانی تر شدنش ازآلودگی هواس واز ماسک فیلتر دار استفاده کنه ولی داروهاشو نمیدونم میشه لطفا راهنماییمون کنین وجواب و ایمیل کنین
خیلی ممنون
ابوالفضل
۲۳:۳۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
راحت تریر راه خانگی مقابله با آلرژی فصلی ممنونم.
رضا
۲۱:۴۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
34 سالمه حدود سیزده سال ک عطسه های خیلی شدیدو پشت سر هم میزنم از داروهای انتی هیستامین سیتریزین هم استفاده کردم اما افاغه ای نکردن از اسپرهای بینی هم استفاده کردم تمام فصل سال هم با همین رویه هست خواستم راهنمای کنید
Faiza
۱۰:۰۴ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
سلام فايزه هستم ٢١سالمه
من فقط امسال دچار الرژي شدم خيلي وحشتناكه بيني كاملا بند ميشه عطسه پشت سر هم الان دو هفته شده هر دارويي كه ميخورم تاثيري نداره شيا تا صبح كاملا بيدارم چشمهاو بينيك اوايل ميخاريد الان گلو درد هم اضافه شده همراه با تب در ضمن هفته ١٩بارداريم هم هست نميدونم بايد چيكار كنم
مسعود
۰۵:۴۱ ۲۰ تير ۱۳۹۴
باسلام من حدود 15سال میباشد که حساسیت دارم که درتمام چهارفصل سال حساسیت دارم و آبریزش بینی خیلی زیاده.خواهشمندم راهنمایی کنید
ازاد
۱۷:۲۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
سلام.پسری 4 ساله دارم که عطسه های زیادی می زند با انکه دو هفته از سرما خوردگی او می گذرد اما دچار عطسه های زیادی است لطفا مرا راهنمایی کنید
لیلا
۱۱:۱۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام من 26سالمه 2_3ساله خیلی حساسیت اذیتم میکنه از کلرفنیر امین و سیتریزین استفاده میکننم اما آبریزش بینی امونمو بریده،شب ها هم تنگی نفس میگیرم و از خواب بلند میشم.
سوسن
۱۲:۳۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
باسلام
من خیلی زمانه که به حساسیت فصلی دچارم که صبح هنگام بیدار شدن از خواب سوزش خیلی بدی درقسمت گلو و بینی احساس میکنم به حدی ک هیچوقت دوست ندارم صبح بشه درضمن خلط گلوی زیادی هم دارم دائما احساس میکنم توی گلوم خلط هستش خارش چشم و گوش هم دارم حتبحتی وقتی عطسه میکنم گوش هام بشدت میخواره چکار کنم دکتر هم زیاد رفتم
یعقوب خاتونی
۰۹:۱۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
اینجانب در فصل بهار فقط تا 10 الی 15 درصد دچار کمبود شنوایی می شوم.بدون هیچ گونه آبریزش بینی و یا چیز دیگه ای.یه هفته تقریبا در گیر می شوم خوب شده دوباره می آید هی می آیدو می رودلطفا بگویید علت چیست و چه کنم
مریم
۰۲:۰۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
دختری 33 ساله هستم تقریبا 2 ساله که حساسیت به همه چی دارم به چند دکتر مراجعه کردم ولی فایده نداشته. مصرف هرشب قرص سیتریزین هم منو خسته کرده. خواهشمندم به بنده کمک کنید.
مریم
۲۲:۵۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۳
با عرض سلام و خسته نباشید،از تابستان سال 1393 دچار،ابریزش بینی و عطسه شدم.
اوایل هفته ای یکبار ولی حالا هر روزه اینگونه میشوم.و روزی دوبار شربت (پزودو هفدرین)میخورم.بازم خوب نشدم.
لطفا راهنمایی های لازم را برایم.ایمیل کنید
با کمال تشکر
ارشاد
۱۸:۵۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۳
با سلام و خسته نباشید.32 سالمه و الان حدود 8 ماهه که سرفه های شدید قطاری خشک همراه با تنگی نفس شدید دارم از اسپری های سراتاید و بکلامتازون و ... و سالبوتامول استفاده می کنم اما روز به روز بدتر میشم . در عکس رادیو و سی تی هم مشکل خاصی مشاهده نشد.زندگیم مختل شده تورو خدا راهنماییم کنید.
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۰ آبان ۱۳۹۳
سلام من الان مدت 8 روزه که دچار تنگی نفس شدید شدم و هوا نه راحت وارد ریه هام میشه و نه راحت خارج البته پارسال هم تو همین فصل همچین مشکلی داشتم و با مراجعه به دکتر و انجام تست ریه آزمایش خون و نوار قلب که همشون سالم و بدون مشکل بودن خداروشکر علتشو رفلاکس معده تشخیص دادن و ازم خواستن مصرف چای رو کم کنم بعد از غذا دراز نکشم و قرص پنتوپرازول برام تجویز کردم که خوب شدم اما الان هر چقدر کارای پارسال رو انجام میدم هیچ نتیجه مثبتی نداره اصلا دوست ندارم دوباره همون آزمایشات رو انجام بدم لطفا بهم بگین چیکار کنم تا زودتر بتونم راحت نفس بکشم ممنون از زحماتتون
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۳
باسلام
فاطمه
۱۲:۱۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
من دختری 17 ساله هستم ک مژه ام ریخته وب دکتر هم رفتم گفت بر اثرحساسیته ک داروی فلوکستین20 ویه محلول ترکیبی برام نوشت ک بزنم ب ابروهام تا خودش رو مژه هام تاثیرمیذاره ولی بعد یک ماه هنوز بهبودی در رشد مژه هام ندیدم لطفا راهنمایی کنید
مجید
۱۳:۳۵ ۱۹ تير ۱۳۹۳
سلام من از سال قبل از اوایل تابستان دچار سرفه های خلط دار و بعد از مدتی با گرفتگی بینی روبرو میشوم و تا اخر تابستان ادامه دارد .تاکنون پیش هر دکتری رفتم بی اثر بوده دارو دادن ولی اثری نداشته چیکار کنم .ممنون
فرید
۱۹:۳۴ ۱۳ تير ۱۳۹۳
با سلام..
22ساله ام..از دبیرستان عطسه و آبریزش وحشتناک دارم..نکته جالب اینجاست:4ساله تبریز دانشجو ام و تا الان حتی یک بار این حالت واسم پیش نیومده؛اما وقتی برمی گردم خونمون رشت،بلافاصله عطسه و آبریزش بینیم شروع میشه..بخدا خسته شدم..خودم فک میکنم بخاطر رطوبته،آخه تو هر فصلی از سال که میام اینطوری می شم..پیشه دکتر متخصص رفتم..ایشون قرص"رازوسیتریزین"رو تجویز کردن..یعنی همش موقته..قرص بخورم خوب میشه وای بی حال میشم و خواب آوره..بخدا موندم..
ممنون از لطفتون..
رضا
۱۲:۲۴ ۰۶ تير ۱۳۹۳
با سلام و عرض خسته نباشید.
26 سال دارم و مدت 8 سال است که با شروع فصل بهار به حساسیت بسیار شدید دچار شده و تا پایان فصل تابستان عذابم می دهد. راههای مختلفی برای درمانم انجام داده ام.
چند وقت پیش، یکی از اقوامم برای بهبود آلرژی بنده آمپول تریام هگزال 40 را سفارش کرد.
می خواستم بدونم آیا بنده می توانم آنرا مصرف کنم یا خیر؟
اگر مصرف کنم ممکنه عوارضی داشته باشه یا خیر؟
اگه ممکنه زود راهنماییم کنید چون خیلی عذاب می کشم.
با تشکر...
مریم
۱۴:۴۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
با عرض سلام خانم 27 ساله هستم از اول اردیبهشت سرفه های خشک دارم فقط صبحها گلوم خلطی مشه اینو هم بگم که اول اردیبهشت درختهای سنوبر شروع به ریختن گلهای خود که مثل پنبه بودن میکرد منم هرروز بیرون میرفتم سرفه هام شدیدتر میشد الان که آخرهای خرداد هستش سرفه هام کمتر شده وقتی که سرخ کردنی درست میکنم بیشتر میشه لطفا راهنماییم کنیم
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
با عرض سلام .پسری8ساله دارم که از مهر92 تا کنون به طور مداوم ابریزش بینی دارد البته همراه با گرفتگی بینی خواهش میکنم مرا راهنمایی بفرمایید که چه کار باید انجام دهم.
آفتاب
۱۵:۱۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
باعرض سلام خانم 34 ساله هستم سال 92 برای خانه تکانی از مواد شوینده و سم پاشی باعث گرفتگی صدا شدم به طوری که اگر مایعات سرد می خوردم یا بستنی یا ترشی گلویم حالت گرفتگی داشت این حالات ادامه داشت تا بهار 93 که دچار سرما خوردگی شدم وچون بعد از مدتی ادامه پیدا کرد فکر می کنم آلرژی باشد وقتی در مجاورت کولر قرا رمی گیرم آبریزش چشم وبینی دارم در طول روز چندتایی عطسه می کنم وگلویم خلط داردآیا این آلرژی هست یا ... تقریبا یکماه است که به این حالات دچارشده ام البته تازمانی که قرص سرماخوردگی مصرف می کنم آبریزش ندارم
باتشکر
علیرضا
۱۱:۱۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
به نظر من با گرونی این واکسن فقط مایه دارا میتونن آلرژی خودشون رو درمون کنن
مجید
۲۰:۱۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام. من حدود یک هفتست به بدنم لکه هایی مثل جوش ریخته و خارش زیادی هم داره. میخواستم ببینم حساسیت فصلیه یا یه بیماری پوستیه؟ اگه میشه راه درمانشو بهم بگید.
یدی
۱۸:۵۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
باسلام عرض ادب پسر31ساله درابتدای فصل بهاردچار خارش شدیددرناحیه گلو شدم و دهنم همیشه صفرا داره یعنی اب دهنم خیلی زیاد لطفا راهنمایی کنید که چکارکنم.
کریمی
۲۳:۰۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام. پسرم ۵/۵ساله است و مدتی از سرفه های مکرر رنج مبرد با عکسبرداری از سینوسها و ریه عفونت تشخیص داده شد و با استفاده ۴شیشه کوتریمکسازول و ٢شیشه کلاسید و قطره ناسونکس دوره درمان را سپری کرد ولی بطور قطعی مشکل برطرف نشد و با حالتهای سرماخوردگی ٢هفته پس از درمان مجددا بیماری شروع شد و در مراجعه بعدی دکتر تشخیص الرژی دادند و داروهای ضد الرژی تجویز کردند بهمراه انتی بیوتیک لطفا بنده راراهنمایی فرمایید ایا پسرم از الرژی رنج میبرد یا سینوزیت و درمان قطعی چگونه میباشد
عادله
۱۸:۱۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۳
با سلام و احترام:فرزند پسر 4 ساله من؛دو سال است در ابتدای فصل بهار دچار سرماخوردگی می شود و بعداز مصرف دارو وبعدازچندروز دوباره دچارسرفه های شدیدوپی درپی میشود بصورتی که حتی منجر به حالت تهوع میشود بامراجعه به دکتر متخصص داروهای تئوفیلن و کتوتیفن و اسپری flohale125 hfa inhaler تجویز نموده ولی متاسفانه با استفاده داروهای مذکور هیچ تغییری در کم شدن سرفه ها یش نداشته است .لطفا در صورت امکان راهنمایی فرمایید چکار کنیم
ناشناس
۰۰:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۳
باسلام وعرض ادب.من ١8سالمه ازهمون بچگى خىلى سرفه ميکردم حدود 3,4سال پيش سرفه هاى خروسکيم کمترشدوازهمون موقع تنگى نفس پىداکردم تااىنکه پارسال رفتم دکترگفت آسم دارى.آياآسم من ژنتيکى هست؟واينکه ميگن چرک سينه ميرزه قلب.ااين درسته؟دکتربهم گازوقرص ليتيزين تجويزکردفرق چندانى نکرده.بقدرى تنگى نفس دارم که تواسپيرومترى نميتونستم درس فوت کنم وچندبارازاول شروع کرديم.آياگازاعوارض دارن؟بيمارى آسم درمان داره؟يافقط بهترميشه؟ضمناهواى سردم شديداموجب تنگى نفس ميشه.اگه ممکنه راهنماييم کنيدبرابهترشدن چىکاکنم.ممنون
مریم
۲۳:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۲
با سلام
من حدود بهمن امسال عطسه های پی در پی ام شروع شده و گاها درگیرم می کنن اما چند روزی است که شدت یافته و گاهی آنقدر عطسه می کنم که بی حال میشوم و از همه زندگی ام باز می مانم
شنیده ام که آمپول دگزامتازون مضر است آیا صحت دارد؟
من پلیپ بینی هم دارم اما پزشکم گفتند که خفیف است ولی آیا تاثیری در آلرژی فصل بهار دارد؟
نیلوفر
۱۹:۱۵ ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
با سلام خدمت شما

مادرم نزدیک به 14 ساله سرفه های فصلی داره که معمولا تو زمستون شروع میشه و تا بهار ادامه داره کلی هم دارو مصرف میکنه ولی تاثیر زیادی نداره با بوی غذا و بوی ادکلن سرفه هاش بیشتر میشه ممنون میشم راهنماییمون کنین باتشکر
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۴ دی ۱۳۹۲
سلام شبوروز سرفه شدیددارم درمانمکنید متشکرم
حسن حسنی
۱۱:۳۶ ۲۴ دی ۱۳۹۲
سرفه هایشدید شبو روزناهنجار همراه باخلط سفید گاهی پشت حلق خلط زرد داردباهیچ داروی درمان نمی شودمگر چندروز جکارکنم متشکرم
سعید
۱۱:۴۰ ۱۶ دی ۱۳۹۲
سلام.من هر سال از مهرماه تا پایان اسفند دچار خشکی گلو میشم در حالی که با بینی نفس میکشم.دکتر هم رفتم هی خوب میشم بعد بر میگردم پایه اول باید چیکنم؟
علي
۰۰:۳۲ ۱۰ دی ۱۳۹۲
سلام هر سال كه در ابان يا اذر ماه سرما مي خورم بعد از 7 يا ده روز سرما خوردگي من خوب مي شود ولي خارش گلو وتنگي نفس وسرفه ها ي خشك تاپايان اسفند ماه با تغيير وگرم شدن هوا خوب مي شود ودر هفته اي هم سه يا چهار بار به كوهنوردي همراه با دويده چند دقيقه اي مي باشد ومشكلي براي نفس وسرفه كردن ندارم فقط در روز بعد از هر غذايي 2 يا 3 دقيقه سرفه شديد مي كنم وبا خارج شدن كمي خلط سفيد ابكي مشكل بر طرف مي شود خواستم خواهش كنم راه درمان چيست
عزیزی
۲۳:۰۹ ۰۲ دی ۱۳۹۲
سلام سرفه های نیمه شدید بعد از یک سرماخوردگی دارم سرماخوردگی یک هفته طول کشید ولی سرفه 2ماه ونیم طول کشید هنوز دکتر مراجعه نکردم مرا راهنمایی کنید
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۲
مادر من همیشه آلرژی داره فصلی نیست وبعضی اوقات بدنش درد میکنه یا سرش دکتر باید چی کار کنه؟
میعاد
۲۳:۵۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۲
سلام .هر روز صبح وقتی از خواب بیدار میشم پشت سر هم عطسه میکنم ودر طول روز هم ابریزش بینی دارمالبته در فصل زمستون این علایم کم میشه و شاید قطع میشه .کلا وقتی از بیرون وارد خونه میشم و یا برعکس بازهم به محض وارد شدن به محل جدید عطسه میکنم.البته مادر بزرگم 102سال عمر داره و این علایمو مثل من داره و همیشه دستمال به دسته.خواستم بدونم واقعا راهی داره که از شر این عطسه ها راحت بشم.ماسک زدن تاثیر داره؟
amin
۰۰:۳۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۲
سوال:میخواستم بدونم برای درمان الرژی استفاده از امپول LAدرسته متشکرم
سیما
۱۸:۰۶ ۲۱ شهريور ۱۳۹۲
با عرض سلام و خسته نباشید.
با شروع تابستان آبریزش بینی شدید من شروع میشه و همچنین چشمانم میسوزد.
برای برطرف کردن آبریزش بینی از قرص های لوراتادین و Letizen و Zaditen نیز استفاده کردم ولی هیچ فایده ای نداشته. ممنون میشم اگر منو راهنمایی کنید.
با تشکر.
فواد
۲۰:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
با عرض سلام
چندین سال است که از اواسط شهریور ماه تا اواسط مهر دچار آلرژی تنفسی میشوم. قبل از شروع علایم آلرژی داروهای متعدد آنتی هیستامین و لوراتادین مصرف کرده ام و حتی آمپولی هم که از طریق پزشک تچویز شده رو تزریق کرده ام باز هم هیچکدام ذره ای از علائم بیماری کم نکرده اند و به شدت از این نوع بیماری رنج میبرم. لطفا راهنماییم کنید. با تشکر
نرجس
۰۹:۵۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
سلام.من 18 سالمه از اول شهریور تا حالا هر روز صبح عطسه و ابریزش بینی دارم وقتی از خواب بیدار میشم تا حدود 2 ساعت بعد ادامه داره و بعد قطع میشه.ممنون از راهنمایی تون.
حسن داودی
۱۱:۲۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۲
از ناحیه ی بینی دچار حساسیت میباشم و روزانه چندین عطسه میکنم و موهای بینی باعث عطسه های فراوان میشود
سارا
۱۵:۵۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۱
سوال : دختری دارم 4ساله ازهمان سال اول دچار سرفه های شدید شده واز اول پائیزهرسال تانیمه اسفند ادامه دارد بعدازاینکه هرسال اورانزدپزشک متخصص برده انها میگویند آلرژی فصلی دارد میخواهم بدانم علت ان چیست وایامیتوان درمانش کرد؟ باتشکرS