سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نکاتی که والدین باید در مورد تهوع های کودکانشان بدانند

پزشكان به والدين توصيه مي كنند با مشاهده استفراغ كودكان اقدام به درمان خودسرانه نكنند و به پزشك مراجعه كنند زيرا تهوع کودکان می تواند نشانه بيماري خطرناك مي تواند باشد.

حميد قبادي متخصص داخلي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استفراغ مي تواند علامتي از وجود يك بيماري باشد و برخلاف عملكرد مادران در هنگام استفراغ كودك كه از داروي ضد استفراغ استفاده مي كنند بايد با مراجعه به پزشك عامل ايجاد كننده استفراغ را درمان كرد.
وي گفت: نوع حاد استفراغ بيشتر به علت عفونت هايي نظير عفونت گوش مياني، سينوزيت، هپاتيب، عفونت ادراي، مننژيت ايجاد مي شود و اغلب عفونت هاي دستگاه گوارشي كه به آن استفرغ خوني مي گويند عامل اصلي استفراغ است.
قبادي تصريح كرد: يكي از علل خطرناك استفراغ حمله كتواسيدوز در كودكان مبتلا به ديابت نوع يك است كه اين حمله معمولا با استفراغ، درد شكم، تنفس هاي تند و عميق و كاهش هوشياري همراه است.اگر والدين تنها به درمان علامت استفراغ اكتفا كنند ممكن است كودك به كما رفته و جان خودش را از دست بدهد.
وي خاطرنشان كرد: گاهي عفونت ادراري كه باعث درگيري كليه ها شده مي تواند به صورت حاد با تب، استفراغ و درد شكم در سنين كودكي ظاهر شود كه بي توجهي والدين به درمان به موقع موجب آسيب و نارسايي كليه هاي كودك مي شوند.
قبادي در ادامه افزود: اگر استفراغ شديد باشد و با اوغ زدن مكرر همراه باشد مي تواند با ايجاد پارگي و آسيب در مخاط باعث استفراغ خوني شود كه والدين بايد با مراجعه به پزشك فورا آن را درمان كنند.
اين متخصص داخلي گفت: در هر صورت بايد استفراغ را در كودكان جدي بگيرم و به محض مشاهده آن فورا به پزشك مراجعه كنيم./ط
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.