سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيش بيني 40 درصدي پروازهاي فرودگاه امام خميني (ره) در ايام نوروز

مدير كل فرودگاه بين الملل امام خميني (ره) اعلام كرد: حدود 40 درصد از پروازهاي كشور در فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) انجام مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ دهقان در مراسم بازديد از فرودگاه بين المللي مهرآباد با اشاره به اينكه فرودگاه امام (ره) بعنوان اصلي ترين فرودگاه بين المللي كشور و هاب پروازهاي بين المللي است، گفت: فلزهاي مختلفي براي توسعه فرودگاه امام طراحي شده بطوري كه سالانه شش ميليون مسافر را جابه جا مي كند.

وي در ادامه با بيان اينكه فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) به بيش از 50 مقصد پروازي، پرواز دارد، افزود: به فرودگاه هاي مختلف دنيا از جمله اروپا، آسيا و ساير نقاطي كه در شبكه پروازي تعريف شده اند فرودگاه امام پرواز دارد، بطوري كه 46 شركت هواپيمايي از فرودگاه امام به مقاصد مختلف پرواز مي كنند.

دهقان تصريح كرد: 10 شركت داخلي و 36 شركت هواپيمايي خارجي طبق تفاهم نامه اي كه با فرودگاه امام خميني (ره) دارند پروازهاي اين فرودگاه را انجام مي دهند.

وي در ادامه با اشاره به افزايش پرواز در ايام نوروز و افزايش حجم مسافرت ها در اين ايام گفت: پيش بيني مي كنيم حدود 40 درصد پروازها نسبت به ميانگين ساير ايام در فرودگاه امام مسافر جابه جا شود.

مدير كل فرودگاه بين المللي امام خميني (ره) اظهار داشت: فرودگاه امام با توجه به ماهيت وجودي خود با ارگان ها و سازمان هاي مختلف جلسات متعددي را براي ايام نوروز برگزار شده است و اقدامات لازم را در اين زمينه انجام داده است.

دهقان ادامه داد: ما در دو حوزه عمومي و تخصصي در فرودگاه فعاليت مي كنيم كه حوزه عمومي شامل زيبا سازي و نورپردازي محيط فرودگاه است و در حوزه تخصصي در بخش هاي مختلفي چون ترمينال و عمليات هوانوردي اقدامات خوبي صورت گرفته است.

دهقان اظهار داشت: در يازده ماهه گذشته بيش از سي هزار پرواز در فرودگاه امام انجام شده و بيش از چهارميليون و ششصد هزار مسافر جابه جا شده است. اميدواريم تا پايان امسال اين تعداد مسافر به اضافه جابه جايي مسافران در ايام نوروز به رقم 5 ميليون مسافر برسيم.

وي خاطرنشان كرد: همچنين حمل 97 هزار تن بار در يازده ماهه گذشته توسط اين فرودگاه انجام شده است./ق2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.