سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مهماني هاي عيد نوروز توجه داشته باشيد؛

سيب را با پوست مصرف كنيد

مصرف سيب با پوست بهترين راه براي جلوگيري از نفخ روده است.

دكتر ابراهيمي درياني فوق تخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: در ديد و بازديدهاي عيد نوروز بايد افراد توجه داشته باشند كه ميوه ها را زياد مصرف نكنيد چرا كه در كنار خواص آنتي اكسيداني و ضد سرطاني ميوه ها براي افرادي كه دچار روده تحريك پذير هستند مشكلات زيادي به وجود مي آيد.
وي افزود: ميوه را در ايام عيد به حد تعادل يعني 1 يا 2 عدد مصرف كنيد زيرا مصرف بيش از حد ميوه موجب نفخ شكم مي شود.
درياني تصريح كرد: مصرف آجيل نيز موجب نفخ مي شود كه البته بهترين آجيل گردو است كه كلسترول مفيد خون را افزايش از بروز سكته هاي قلبي و مغزي جلوگيري مي كند.
وي به مصرف ميوه سيب با پوست تاكيد كرد و افزود: بهتر است از ميان ميوه ها افراد سيب را انتخاب و آن را با پوست مصرف كنند تا از بروز مشكلاتي گوارشي جلوگيري شود.
 

* 70 درصد از افراد جامعه دچار بيماري كبد چرب هستند
درياني در ادامه به توضيح مختصري در خصوص بيماري هاي گوارشي اشاره كرد و گفت: رفلاكس معده و روده تحريك پذير از جمله بيماري هاي دستگاه گوارش به شمار مي آيد كه افراد با مراجعه به پزشك تا حد زيادي از پيشرفت و مشكلات بيماري جلوگيري مي كنند.
وي افزود: مهمترين امر در عيد نوروز ورزش و تحرك است چرا كه اغلب افراد و بلاخص خانم ها در ايام تعطيلات با ديدن سريال هاي تلويزيوني و البته مصرف آجيل دچار اضافه وزن مي شوند.
وي به بيماري كبد چرب اشاره كرد و افزود: 70 درصد از افراد چاق به بيماري كبد چرب مبتلا هستند كه لازم است افراد با انجام ورزش هاي منظم و جلوگيري از مصرف بيش از حد آجيل و تنقلات از بروز و پيشرفت اين بيماري جلوگيري كنند چرا كه با دچار شدن به اين بيماري يا كبد از بين مي رود و يا اينكه كبد كار اصلي خود را در بدن انجام نمي دهد./عط
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.