سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار به بيماران دياليزي در حين سفر

بيماران دياليزي در حين سفر از انجام فعاليت هاي سنگين و خوردن غذاهاي پرچرب ممانعت كنند.

دكتر فاطمه رضاقلي متخصص نفرولوژي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: دياليز به نارسايي غيرقابل بازگشت كليه گفته مي شود زماني فرد مبتلا به دياليز مي شود كه كليه ديگر قادر به تصفيه خون نباشد.
وي افزود: همودياليز به دو گروه تقسيم مي شود و گروه اول كه به آن دياليز خوني مي گويند در واقع بيمار و از طريق دستگاه دياليز كار تصفيه خون انجام مي شود و گروه دوم كه به دياليز شكمي معروف است دستگاه دياليز را در درون شكم فرد قرار مي گيرد و بعد از گذشت شش ساعت فرد به حالت اوليه برمي گردد.
وي اظهار داشت: فرد دياليزي براي مسافرت بايد از مركزي كه دياليز انجام مي دهد نامه به شهرهايي كه مسافرت مي كند ببرد تا بتواند عمل دياليز را انجام دهند.
وي تصريح كرد: از آنجا كه دياليز در هفته سه بار بايد انجام شود طول مسافت مسافرت نبايد طولاني باشد زيرا افراد مبتلا به عارضه دياليز بتواند عمل دياليز را انجام دهد.
رضاقلي با بيان اينكه اين بيماران در شرايط بهتر سپري كنند خاطرنشان كرد: بايد از غذاهايي كه حاوي پتاسيم مانند اسفناج، كدو حلوايي و ميوه هايي مانند موز و خرما در سفر استفاده كنند و سعي شود از غذاهاي لبنيايي مانند شير و ماست و غذاهاي پرچرب در حين سفر پرهيز كنند.
وي در ادامه افزود: از آنجا كه اين عارضه صعب العلاج مي باشد چنانچه فرد مبتلا به بيماري هاي قلبي، سكته مغزي نباشد توصيه مي شود عمل پيوند انجام شود زيرا فرد دياليزي به دليل پروسه سخت دياليز از فعاليت هاي روزمره بازمانده و نمي تواند به انجام فعاليت هاي خود بپردازد.
وي در پايان افزود: اين بيماران بهتر است از انجام فعاليت هاي سنگين در حين سفر ممانعت ورزند./عط
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.