سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند /

دشت لاله ها در دل کویر + عكس

منظره زیبای دشت لاله ها در روستاي بسطاق 12 کيلومتري سرايان و 18 کيلومتري مرکز بخش سه قلعه و 160 کيلومتري مرکز استان (در حاشيه محور سرايان- بيرجند) سفر هر گردشگری را در دل کویر چند روزی به تاخیر می اندازد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجند؛ البته علاوه بر دشت لاله های خود روستا بسطاق هم که وجه تسميه آن بوستان طاق و به گفته اي مکاني آباد و سرسبز است و به دشت لاله هاي قرمز و آبي شهرت داردچشم  هر گردشگری را به سوی خود خیره می کند .

 
احداث مسجد زيبا و بزرگ، فعاليت نشريه »روزنه« توسط کانون فرهنگي هنري اميرالمومنين (ع)، فعاليت کتابخانه اين کانون، همکاري شورا با روحاني روستا، وجود تابلوهاي زيبا، بلوار وسيع و نام گذاري زيبا سبب شده تا جلوه هاي چشم نوازي در اين روستا موج بزند و طراوت خاصي در روستا ديده شود.

                                                                                                  
جمعیت این روستا هزار و 236 نفراست  در اين روستا کشاورزي و دام داري مکمل يکديگرند و هر کشاورز به دام داري نيز مشغول است و اين سبب شده تا خرده مالکي در امر کشاورزي نمود بيشتري پيدا کند.


روستای بسطاق  سابقه تاريخي دارد  محوطه تاريخي و آب انبار بزرگ بي بي حسين خان، قنات جاري روستا، آسياب بادي و آبي، آب انبار کربلايي محمد، برج معروف ميرزا، خانه مشهور به حاجي خان، مسجد جامع و حمام روستا از جمله آثار تاريخي فرهنگي بسطاق است.


بنابر آثار و شواهد، در قديم نيز حوزه علميه روستا فعال بوده که اين موضوع نشان دهنده رونق فعاليت هاي فرهنگي، اجتماعي و مذهبي است.

       
آب انبار بزرگ بي بي حسين خان و حمام روستا در رديف آثار ملي به ثبت رسيده است./س

   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.