سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه تکانی در مناطق مرکزی پایتخت

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 11 اعلام کرد: طرح استقبال از بهار به کسی از سنت حسنه(خانه تکانی) شهروندان در منطقه مرکزی پایتختی اجرا می شود.

احسان یزدان در گفتگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

افزود:در قالب این طرح نسبت به انتقال پسماندهای حجیم و جمع آوری وسائل استقاطی شهروندان با یک تماس تلفنی در روزهای جمعه اقدام می شود.

وی اظهار کرد:نسبت به رفع سد معبر و اجرای فوریت های شهری در محدوده ی مرکزی شهر به ویژه در راسته های تجاری این محدوده با رعایت سه اصل سرعت،‌دقت،‌کیفیت در کار اقدام می شود.

یزدانی تصریح کرد:با پایان سال جاری سیستم مدیریت یکپارچه بهداشت ایمنی و محیط زیست مرسوم به HSC استقرار می یابد و تمام فعالیت های این منطقه در چارچوب استانداردهای این سیستم به اجرا در می آید.

وی اضافه کرد:در قالب طرح استقبال از بهار اقدامات خاصی پیش بینی شد که در بحث فضای سبز می توان به واکاری،کاشت نهال‌،گل کاری میدان ها،‌و بوستان ها اشاره کرد.

یزدانی اعلام کرد:علاوه بر این نسبت به زیباسازی سطح منطقه و آزین بندی نماهای شهری اقدام شده و انجام تبلیغات محیطی و مبارزه با جانوران مضر شهری در دستور کار قرار دارد.

معاون خدمات شهری منطقه 11 در پایان خاطرنشان کرد:با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تدابیر و تمهیدات ویژه جهت رفاه حال شهروندان ساکن در این منطقه و آرامش خاطر شهروندان که به منظور خرید به مراکز این محدوده مراجعه می کنند،‌پیش بینی شده است.

لکه گیری آسفالت و همسطح سازی دریچه های منطقه 11

همچنین شهردار ناحیه سه شهرداری منطقه 11 عنوان کرد:اقدامات گوناگون خدمات شهری، عمرانی‌،ترافیک،‌اجتماعی،‌و فرهنگی در طرح استقبال از بهار توسط مدیران و کارشناسان در حال انجام است.

لالویی بیان کرد: این مطلب که انجام این اقدامات گوناگون با کیفیت،سریع ،‌دقیق،‌با نظارت کارشناسان در طرح استقبال از بهار در حال انجام است، اظهار کرد:خدماتی نظیر ابلاغ به بهره داران کیوسکها در خصوص رفع سد معبر،‌شست و شو،‌رنگ آمیزی و آذین بندی کیوسکها و جمع آوری اقلام دپو شده بر روی سقف آنها،‌پاکسازی زمینه های باید حاشیه معابر به متراژ 500 متر مربع،‌شست و شو و رفع عیب و نقص ظاهری و فنی خودروهای حمله زباله به مقدار 150 عدد ،‌کنترل 650 در جمعیت جانوران مضر شهری طعمه گذاری منافذ ورود و خروج موش،‌... در خیابانهای آذربایجان ،‌جمالزاده،‌و پیروزی و توزیع یکهزار بروشور،‌تراکت و ... با موضوع امور شهری توسط اداره های مختلف خدمات شهری‌،اجتماعی‌،و فرهنگ ،‌عمران و ترافیک در حال انجام است.

وی در ادامه اضافه کرد:با توجه به اینکه بهار تغییرات زیادی در سطح شهر صورت می گیرد این اقدامات گوناگون توسط بخش های مختلف با هدف کاهش آلودگی ،‌افزایش پاکیزگی،‌داشتن شهری تمیز و آراسته به انجام می رسد.

شهردار ناحیه سه تصریح کرد:داشتن شهری زیبا و پر از رفاه آرزوی هر شهروندی است که مسئولان با قرار دادن اقدامات در اولویت کاری خود می توانند شهری با رفاه ،آرامش و با خدمات گوناگون را برای شهروندان فراهم آورند.

لالویی با اشاره به اینکه تعرفه با انجام مسئولیت خود ذدر هر اموری می تواند به دانش شهری ایمن و پر از رفاه که شهروندان در آن لذت کافی را ببرند کمک کند‌،افزود:اقدامات دیگری نظیر آذین بندی و نورپردازی معابر،میادین، و ابنیه شهرداری در میادین حر،‌پاستور و قزوین،‌شست و شوی جداره های شهری،درب و کرکره،‌ دیوار، سایبان، ‌تابلوهای صنفی و تجاری ،‌شناسایی به متراژ 40 هزار متر مربع در خیابان های آزادی و کمالی،‌پاکسازی بر چسب و تراکتهای تبلیغاتی به متراژ 2 هزار و پانصد متر مربع در خیابان کارگر در حال انجام است.

شهردار ناحیه 3 عنوان کرد:همچنین توزیع 2 هزار اصله درخت و درختچه با هدف افزایش اکسیژن ،‌توسعه فضای سبز به عنوان امری حائز اهمیت ، تنفس بهتر و راحت توسط واحد فضای سبز خدمات شهری ناحیه 3 انجام شده است.

وی تصریح کرد: از دیگر انجام خدمات در طرح استقبال از بهار ،‌لکه گیری آسفالت خیابانهای اسکندری، باستان و کلهر، و همسطح سازی دریچه های خیابان انقلاب‌،اول کارگر جنوبی با هدف تسهیل در رفت و آمد شهروندان و عبور و مرور وسایل نقلیه بوده است.

لالویی خاطرنشان کرد:با این اقدامات است که می توان آرزوی هر شهروندی را برای داشتن شهری ایمن و پر از رفاه برآورده کرد و امید است انجام این خدمات همواره شهروندان را راضی نگه دارد.

شست و شوی جداول ،‌پل های عابر پیاده و نرده های ترافیکی

همچنین شهردار ناحیه سه منطقه 11 اظهار داشت:همزمان با نزدیک شدن به فصل بهار واحد زیباسازی اداره خدمات شهری ناحیه سه شست و شوی جداول،‌نیوجرسی ها و گاردریلها را به متراژ 5 هزار متر طول ،‌پل های عابر پیاده‌،پله های سواره رو و پناهگاهای ایستگاهها را به متراژ 2 هزار و پانصد متر مربع انجام داده است.

لالویی بیان کرد:همچننی شست و شو و گندزدایی 2000 مخزن مکانیزه،‌جهت کاهش آلودگی،‌جلوگیری از بوی مشمئز کننده و رفاه حال شهروندان توسط واحد اجرایی اداره خدمات شهری ناحیه سه صورت گرفته است.

وی عنوان کرد:نظافت و بازپیرایی 20 مسجد منطقه 11 در طرح استقبال از بهار،‌با هدف رفاه حال شهروندان از بین بردن الودگی در سطح مساجد، عبارت شهروندان همراه با پاکیزگی انجام شده است.

لالویی اظهار داشت:همچنین شست و شوی یا به چراغهای راهنمایی و تابلوهای ترافیکی به متراژ 8 هزار متر مربع به جهت خدمات رسانی به شهروندان و رفاه حال آنان و دید بهتر رانندگان توسط واحد زیباسازی اداره خدمات شهری ناحیه سه صورت گرفته است.

شهردار ناحیه سه بیان کرد:پاکسازی واحدهای همه پوسترهای تبلیغاتی کوچک و بزرگ و دیدار نویسی های سطح ناحیه سه همزمان،‌با طرح استقبال از بهار توسط واحدزیباسازی اداره خدمات شهری صورت گرفته است.

لالویی افزود:پاکسازی طرحهای ،پوسترهای تبلیغاتی و دیوارنویسی ها به متراژ 4 هزار و پانصدمتر مربع با نصف کاهش آلودگی،‌حفظ نمای بصری شهر ‌و آراستگی سطح محدوده انجام شده است.

وی در ادامه اضافه کرد:همچنین رفع عیب و نقص 30 عدد مخزن مکانیزه و زیر مخزن در طرح استقبال از بهار صورت گرفته است.

ویژه دانش آموزان و بانوان در مدارس و بوستان های سطح ناحیه در طرح استقبال از بهار با هدف افزایش نشاط و شادی ،‌ارتقاء سلامتی و داشتن روح و جسمی سالم توسط واحد تربیت بدنی اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه سه برگزار شده است./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.