سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چند توصیه لازم به والدین؛

به خطرهایی که کودک را در سفر تهدید می کند اهمیت دهید

والدین به توصیه های لازم در مورد خطرهایی که کودک را در سفر تهدید می کند اهمیت داده و توجه کنند.

دکتر عباس مومن زاده فوق تخصص بيماري هاي عفونی اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: چند مورد ، کودکان را در سفر تهدید می کند که باید والدین به این مسائل بیشتر اهمیت داده و توجه کنند و به این توصیه ها عمل کنند.
وی گفت: یکی از این موارد، حادثه های پر خطر در سفر است که بر اثر بی توجهی والدین، برای کودک ایجاد شده و موجب آسیب های جدی به کودک می شود.
به عنوان مثال به چندین نمونه از آنها اشاره می کنیم که یکی از اين مسایل، بازی کردن کودک با مهره ها و وسایل ریز و بلعیدن آنها است و از حوادث خطر آفرین دیگر، رد شدن و عبور کودک به تنهایی از خیابان بر اثر بی توجهی والدین، بالا رفتن کودک از درخت و آویزان شدن به شاخه های درخت، افتادن طفل از روروئک و رسیدن آسیب های مغزی به وی، بازی کردن کودک با آتش و موارد دیگر است که باید والدین به این مسایل اهمیت دهند.
مومن زاده در مورد متغیير بودن هوای بهار و ایجاد سرما خوردگی در کودک گفت: از موارد دیگر که در این فصل و در سفر کودک را تهدید می کند تغییرات هوا یعنی گرم سرد شدن هوا و ورود کودک از جای گرم به جای سرد و نیز در معرض قرار گرفتن باد، کودک را دچار سرما خوردگی شدید می کند بنابراین والدین پوشش و لباس مناسب با تغییرات جوی و مناسب با فصل را برای کودک انتخاب کنند تا فرزندشان دچار سرما خوردگی نشود.
این فوق تخصص عفونی اطفال در ادامه به مورد دیگری که کودک را در سفر تهدید می کند اشاره کرد و افزود: والدین و خانواده بهتر است در سفر با خود غذای مناسب و ساده ببرند و از دادن غذاهای رستوران ها به کودک خودداری کرده و غذاهایی که با خود همراه می بردند باید ساده، مناسب، بهداشتی بوده و مانده نباشد و همچنین توجه داشته باشند که لیوانهای شخصی خود را از منزل به همراه برده و در سفر از لیوانهای شیشه ای بیرون استفاده نکنند.
وی تصریح کرد: در سفر از دادن شیرینی های تر وخامه دار به طور جدی به كودك اجتناب کرده و همچنین آبهای آشامیدنی بهداشتی و یا آب معدنی در جاده و سفر استفاده کنند کودکان از آشامیدن آبهای چشمه، جویبار، آب موتور و آبی که از کوهسار در حال جریان است و تمامی آبهای غیر بهداشتی خود داری کرده و همچنین والدین توجه داشته باشند که فرزندشان از میوه ها و سبزی های شسته نشده را استفاده نکنند.
مومن زاده در پایان در مورد اینکه برخی کودکان که دچار ماشین گرفتگی می شود خاطر نشان کرد: ماشین گرفتگی در کودکان ارثی است و زمینه خانوادگی دارد و بهتر است والدین قبل از سفر در این مورد با پزشک مشورت کرده تا کودک داروی مناسب و استفاده کند و همچنین با رعایت جوانب احتیاط کودک را جلوی ماشین بنشانند./عط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.