سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امامي كاشاني در خطبه هاي دوم نماز جمعه تهران:

آتش زدن قرآن نشانه غضب و شقاوت دشمنان اسلام است

خطيب جمعه تهران با اشاره به اينكه آنچه که می تواند دنیا را اداره کند قرآن است و اگر علمای اسلام در دنیا اسلام را خوب عرضه کنند همه می پذیرند گفت: دشمنان برای اینکه غضب و شقاوت خود را نشان دهند قرآن را آتش می زنند.


به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ آیت الله امامی کاشانی گفت: دنیای امروز در شرایط تأسف آوری قرار گرفته و آنان که مسلمان نیستند و حکومتهایی غیراسلامی دارند به هیچ چیز معتقد نیستند.
 

وی افزود: این حکومت ها و قدرتها و سربازان آنها نه به مسیحیت و نه به تورات و انجیل اعتقادی ندارند و این موضوع از عملکرد آنان مشخص است.
وی با بيان اينكه مسیحیت این حکومتها مسیحیت صهیونیستی شده است و به جان اسلام افتاده اند ادامه داد: این حکومت ها وقتی دیدند که اسلام است که این بیداری و حرکت را ایجاد کرده به سراغ اسلام آمدند.
وی با اشاره به اينكه آنچه که می تواند دنیا را اداره کند قرآن است و اگر علمای اسلام در دنیا اسلام را خوب عرضه کنند همه می پذیرند گفت: دشمنان برای اینکه غضب و شقاوت خود را نشان دهند قرآن را آتش می زنند.
 

وی افزود: ما به ملت افغانستان درود می فرستیم که اینگونه در برابر این اقدام مقابله کردند با این حال دشمنان جانی سربازی را به خانه افغان می فرستند و 16 نفر را به گلوله می بندند.
وی با اشاره به حرکت انقلابی مردم بحرین گفت: این همان حرکتی است که در مصر و لیبی و تونس انجام شد و همه اینها یک حرکت با مبنای اسلام است.
وی افزود: دولتها و قدرتها دارند این حرکت ها را به نفع خودشان مصادره می کنند در حالیکه ندای مردم ندای دین است و شعارهایشان با نماز همراه است.
 

وی گفت: برخی حتی در داخل کشور می گویند این حرکت اسلامی نیست در حالی که قدرتها می خواهند این حرکتها را منحرف کنند و می گویند حرکتها به خاطر مسائلی مثل فقر است.
وی گفت: جوامع می دانند که آنچه که به فریاد آنان می رسد عدالت اسلام و قرآن است و شعارهایشان هم با همین مضمون است و این حرکت تا آمدن منجی جهانی حضرت ولیعصر (عج) ادامه دارد.
وی گفت: این حرکت در ایران هم بود و صحبتهایی انحرافی نیز وجود داشت اما امام (ره) می گفتند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه زیاد و یک تنه ایستادند.
وی افزود: این رهبری در جای دیگر نیست به همین دلیل قدرتها حرکتها را به این طرف و آن طرف می برند.
 

خطیب نماز جمعه گفت: عربستان می گوید حرکت بحرین علیه اعراب و اسلام است که باید از آنها پرسید مگر مردم بحرین عرب نیستند ، مردم فلسطین و لبنان همه عربند و حرکت آنها هم با هم متفاوت نیست.
وی افزود: باید پرسید علیه کدام اعراب همان اعرابی که حکومت آنها عمال کشورهای دیگر هستند.
امامی کاشانی گفت: علیه کدام اسلام، آیا اسلام آن چیزی است که آمریکا می گوید و مردم فلسطین و غزه را می کشند و شما از آنها حمایت می کنید و مردم افغانستان را می کشند و قرآن را آتش می زنند و شما سکوت می کنید.
 

وی گفت: آیا اسلام را به نفع افتراء و تهمت و دروغ تفسیر می کنید؟
خطیب نماز جمعه همچنین به ایام پایانی سال اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت محاسبه اعمال گفت: احسن حال که در دعای تحویل سال آمده منظور اجتناب از غیبت و تهمت و دروغ و بهتان و قول لغو است.
وی گفت: ما باید ببینیم از سود مال خود چه مقدار به بینوایان ، ‌دوستان و بستگان کمک کرده ایم.
 

وی گفت: باید بخشی از مال خود را تقسیم کنیم جامعه ما گرفتار است هر چند مجلس و دولت و حکومت بویژه دستگاه مجریه وظایفی دارند اما کسانی که می توانند باید به دیگران بویژه دوستان و بستگان کمک کنند و این کمک ها را در طول سال نیز ادامه دهند که پاداش آن نیز نزد خداوند محفوظ است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.