سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روح‌الاميني: دشمنان درصدد خشكاندن ريشه آرمان‌خواهی دانشجويي در كشور هستند

استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران، با اشاره به ترس كشور انگليس از به الگو تبديل شدن حركت تسخير لانه جاسوسي انگليس براي ديگر ملل، گفت: عبارات وزير خارجه انگليس نشان مي دهد كه اين حركت موثر بوده و باعث تحقير آنها شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، عبدالحسين روح الاميني، استاد دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه تهران با اشاره به نقش امير كبير در تاسيس دارالفنون، وضعيت دانشگاهي را با بدو تاسيس آن غيرقابل مقايسه دانست و اظهارداشت: وضعيت دانشجويان از نظر كمي و كيفي بسيار بهبود يافته است كه از جهات مختلف از نظر علمي، سياسي تاثيرات گسترده آن قابل مشاهده است.

وي اوج گيري جنبش دانشجويي را در دهه 30 و 40 عنوان كرد كه بعد از آن نحله هاي مختلف فكري بعد از كودتاي 28 مرداد و سرخوردگي عمومي در مبارزات شكل مي گيرد كه مبدأ آن از دانشگاه بود.

استاد دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه تهران در تبيين جريان شناسي جنبش دانشجويي با اشاره به كتاب جريان شناسي سياسي سال 32 تا 57 رسول جعفريان، دستاوردهاي جنبش دانشجويي و كمك به انقلاب و اثربخشي آن بر جنبه هاي مختلف كشور در عرصه سياسي اقتصادي را نقطه عطفي در اين سي سال اخير دانست كه با قبل آن قابل مقايسه نيست.

روح الاميني در ادامه بيان داشت: جنبش هاي دانشجويي در برهوت اسبتداد و اختناق نظام شاهنشاهي يكي از كانون هاي موثر دانشگاه ها بودند كه به كمك انقلاب آمده و با مساعدت و كمك و حركت در عرصه ملي خود پيروزي انقلاب را رقم زدند.

وي افزود: از فعاليت هاي دانشجويان نسل فعلي، تسخير يا به عبارت بهتر تحقير لانه جاسوسي انگليس بود كه اين از تاثيرات 13 آبان 57 است.

دبيركل حزب عدالت و توسعه ايران اسلامي موضع گيري به هنگام در شرايط حساس ملي را يكي از نيازهاي قاطع ملي دانست و خاطرنشان كرد: نگهداري گروگان ها به مدت 444 روز و قضيه اخير انگليس كه در رابطه با تحريم ها عليه ايران پيشتازي كرده كه با حركت و موضع گيري به موقع مجلس در قطع رابطه با اين روباه پير منجر شد و دنباله روي اين موضع گيري، حركت دانشجويي بود كه پشتوانه محكمي بر اقدام مجلس بود.

استاد دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه تهران ادامه داد: اما ادامه اين حركت، حركتي مشكوك بود و من مطمئن نيستم كه اين كار تنها از سوي دانشجويان يا تصميم گيرندگان اين كار باشد. چرا كه بحث ورود به سفارتخانه كشورهاي مختلف امري سهل و آسان نبوده و ما با درهاي ضدانفجار و حفاظت امنيتي بالايي روبرو هستيم كه بايد ببينيم تصميم از سوي چه كسي گرفته شده است.

روح الاميني تصريح كرد: ‌جنبش دانشجويي در سال هاي پس از انقلاب فراز و نشيب هايي داشته است كه براي مثال حادثه 6 دي 88 روز عاشورا كه به حركت عظيم مردمي 9 دي ختم شد كه به تعبير حضرت مقام معظم رهبري جريان فتنه را تغيير داد.

وي بيان كرد: دشمنان در صدد هستند ريشه آرمان خواهانه دانشجويي كشور را بخشكانند و اين به الگويي براي ديگر كشورها تبديل نشود.

روح الاميني در پايان با اشاره به بيانيه وزير خارجه انگليس به ترس كشور انگليس يا كشورهاي ديگر از به الگو تبديل شدن حركت تسخير لانه جاسوسي انگليس براي ديگر ملل اشاره كرد و افزود: عبارات وزير خارجه انگليس نشان مي دهد كه اين حركت موثر بوده و باعث تحقير آنها شده است./
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.