سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس آرای هیئت داوران

5 جایزه جشنواره فیلم کردی سلیمانیه به کارگردانان ایرانی رسید

کارگردانان ایرانی در بخش رقابتی فیلم کوتاه چهارمین دوره جشنواره فیلم کُردی سلیمانیه، پنج جایزه آهوی زرین این جشنواره را از آن خود کردند.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از روابط عمومی این جشنواره، در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم کردی سلیمانیه که در سالن توار سلیمانیه کردستان عراق برگزاری شد، فیلمسازان ایرانی با هفت کاندیدا در هفت بخش مختلف، موفق به دریافت پنج جایزه آهوی زرین، جایزه نقدی و دیپلم افتخار این جشنواره شدند.
بر اساس آرای هیئت داوران در بخش مسابقه فیلم‌های سینمایی چهارمین دوره جشنواره فیلم کُردی سلیمانیه، تندیس جشنواره، جایزه نقدی و دیپلم افتخار بهترین فیلم جشنواره به فیلم سینمایی پسر بابل به کارگردانی محمد الدراجی از کشور عراق و همچنین تندیس جشنواره، جایزه نقدی و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به شیار عبدی برای کارگردانی فیلم سینمایی راه رفتن از کشور آلمان اهدا شد.
جایزه آهوی زرین، جایزه نقدی و دیپلم افتخار به سرحد دوملو برای طراحی صدای فیلم کوتاه دوچرخه از ترکیه رسید و هیئت داوران جایزه آهوی زرین بهترین موسیقی، جایزه نقدی و دیپلم افتخار را به بهروز شهامت برای موسیقی فیلم کوتاه «چرا؟؟» (بو؟؟) از ایران دادند.
سام بولد جایزه آهوی زرین، جایزه نقدی و دیپلم افتخار تدوین فیلم کوتاه روژین از انگلستان را از آن خود کرد.
سرحد دوملو برای تصویربرداری فیلم کوتاه دوچرخه از ترکیه نیز جایزه آهوی زرین، جایزه نقدی و دیپلم افتخار را به خود اختصاص داد.
جایزه آهوی زرین، جایزه نقدی و دیپلم افتخار به شفان جهانی برای بازی در فیلم کوتاه روژین از انگلستان اختصاص یافت و جایزه آهوی زرین، جایزه نقدی و دیپلم افتخار به نظمی کریک برای بازی در فیلم کوتاه پیاده‌رو از آلمان رسید.
جلال ساعدپناه از ایران نیز دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی برای نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی فیلم کوتاه صدای باران را از آن خود کرد و همچنین هیئت داوران این فیلم را به عنوان بهترین فیلم جشنواره معرفی کردند.
جایزه بهترین فیلم ویژه کودکان نیز به فیلم انار میوه بهشت به کارگردانی تیمور قادری از ایران رسید.
شایان ذکر است؛ چهارمین دوره جشنواره فیلم کُردی سلیمانیه با نمایش هفت فیلم­ سینمایی، 30 فیلم کوتاه داستانی و هفت فیلم کوتاه مستند در بخش­ رقابتی از کارگردانان کشورهای ایران، عراق، ترکیه، فرانسه، هلند، انگلستان، بلژیک و سوریه در تالار توار سلیمانیه کردستان عراق برگزار شد./ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.