سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فيلم نامه نويسي در سينماي ايران وضعيت مطلوبي ندارد

فيلم نامه نويسي در سينماي ايران كه هنوز جايگاهي آكادميك پيدا نكرده تا رسيدن به وضعيت مطلوب، راهي طولاني در پيش دارد.

احمدرضا معتمدي كارگردان و نويسنده سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص كيفيت فيلمنامه در سينماي ايران بيان كرد: فيلمنامه نويسي در سينماي ايران هنوز جايگاه آكادميك خود را پيدا نكرده است.

وي ادامه داد: به ندرت مي توان فيلمنامه نويس خوبي را در سينماي ايران يافت ;ه آن هم از خروجي هاي آكادميك ما نبوده و تنها نشات گرفته از استعداد خود شخص است.

معتمدي افزود: نقدهاي نادرست در سينماي ايران منجر به انحراف اين جريان شده و باعث قطع ارتباط فيلمنامه نويسان با دنياي هنر مي شود.

وي تصريح كرد: هر ساله شاهد چند اثر خوب در سينماي ايران هستيم ولي همچنان در كليت كار دچار نقص مي شويم.

كارگردان فيلم سينمايي "آلزايمر" در ادامه گفت: براي توليد فيلمنامه نويس خوب بايد ابتدا از حوزه علوم انساني شروع كرده و جايگاه هنر را در سينماي ايران بيابيم.

وي ادامه داد: بايد با مطالعات بنيادي دراين زمينه خود را در جايگاه مناسبي تثبيت كنيم.

معتمدي درخصوص كارهاي اقتباسي در سينماي جهان گفت: در سينماي حرفه اي دنيا آثار اقتباسي بسيار خوبي توليد مي شود و اين موفقيت ها تنها به دليل شناخت درست فيلم نامه نويسان است که توانايي تبديل زبان ادبي به زبان سينما را دارند.

وی بيان كرد: در گذشته شاهد آثار اقتباسي خوبي در سينما ايران چون "گاو" داريوش مهرجويي بوديم ولي متاسفانه امروزه شاهد توليدات مناسبي در اين راستا نيستيم./ی2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.