سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

در بخش سلامت سواد و پول داریم اما درست استفاده نمی کنیم

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:‌می توان ادعا کرد که در بخش بهداشت و درمان و حوزه سلامت به اندازه کافی سواد وپول داریم اما به دلایل مختلف از این منابع استفاده درست و موثری نمی کنیم.

سید مرتضی كاظمي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بخش بهداشت و درمان با مشکلات زیادی مواجه است که البته می توان به شیوه های گوناگون بر این مشکلات غلبه کرد.

وی با بیان اینکه تامین مخارج بهداشتی و درمانی از جمله مشکلات بسیار مهم در نظام سلامت است تصریح کرد: درسالهای اخیر تخصیص منابع به بخش بهداشت و درمان افزایش قابل توجهی یافته است که البته باید منابع بیشتری به حوزه سلامت مردم تخصیص یابد تا مشکلات مردم برطرف شود.

کاظمی با اشاره به اینکه برخی ازبينشها و نگاهها به حوزه سلامت بسیار غلط بوده و باید اصلاح شود تاکید کرد: در بسیاری از موارد رسالت و ماموریتهای مرتبط با بهداشت انجام می شود اما پاسخی در این خصوص داده نمی شود.

وی در خصوص منابع حوزه سلامت نیز گفت: می توان ادعا کرد که در بخش بهداشت و درمان و حوزه سلامت به اندازه کافی سواد و پول داریم اما به دلایل مختلف از این منابع استفاده درست و موثری نمی کنیم.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: یکی از مشکلات مهم نظام سلامت ضعف مدیریت است و در واقع این موضوع موجب شده که از بسیاری از منابع موجود استفاده درستی به عمل نیاید.

كاظمي اظهار داشت: در مدیریت ،هر کسی که شایستگی و سواد دارد باید در راس کار قرار گیرد و نباید افرادی را که هیچ نوع سواد و عمل مدیریتی ندارند را به جای یک مدیر نشاند.

وي خاطر نشان کرد:‌با اصلاح نگاه ها به حوزه سلامت و همچنین مدیریت موثر و کارآمد بخشهای مختلف حوزه بهداشت و درمان می توان بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی مردم را حل کرد و در نتیجه وضعیت سلامتی را در جامعه ارتقا داد./ص
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.