سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نظر گرفتن بودجه پنج میلیاردی برای بیمارستان 540 تختخوابی شهدای تجریش

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: بیمارستان 540 تختخوابی شهدای تجریش با زیر بنای تقریبی 50 هزار متر مربع و در 13 طبقه با بودجه پنج میلیاردی ساخته خواهد شد.

به گزاش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر حسن ابوالقاسمی، از طرف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 24 اسفند در مراسم کلنگ زنی پروژه ملی ساخت 540 تختخوابی شهدای تجریش گفت: حوزه ای که ماموریت به درمانی آن در دوش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد بیش از یازده میلیون جمعیت دارد که وظیفه سنگینی را بر عهده این دانشگاه قرار داده است که بدون حمایت مسئولین این دانشگاه نمی تواند از عهده این وظیفه سنگین برآید.
وی با اشاره به اینکه تهران به واسطه جمعیت زیاد نیاز به مراکز درمانی متعدد دارد گفت: بیشتر بیمارستان های تهران فرسوده هستند که در راستای این امر از سال 91 تعداد از بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه از جمله بیمارستان ملارد، قدس، کودکان مفید، 15 خرداد، شهدای یافت آباد، شهید مفتح، هفتم تیر، شهریار، و مسیح دانش ولی جزو طرح ساماندهی بیمارستان ها قرار می گیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه ساخت ساختمان جایگزین بیمارستان شهدای تجریش در سفرهای ا ستانی سال 88 به تصویب رسیده بود عنوان کرد: به دلیل تامین نشدن بودجه تا به امروز این پروژه به بهره برداری نرسیده بود ولی امروز تامین بودجه پنج میلیاردی شاهد کلنگ زنی پروژه 540 تختخوابی شهدای تجریش هستیم.
وی اظهار داشت: بیمارستان جدید با زیر بنای تقریبی 150 هزار متر مربع و در سیزده طبقه شامل چهار بخش اصلی بیمارستان های عمومی ( داخلی، جراحی، زنان و زایمان و کودکان می باشد) بیمارستان جدید دارای 43 تخت اورژانس ، 32 تخت آی سی یو داخلی، 32 تخت آی سی یو جراحی، 64 تخت سی سی یو، 32 تخت پست سی سی یو، 32 پست آی سی یو، 20 تخت ان آی سی یو و 480 تخت بستری می باشد که همچنین این بیمارستان دارای 14 اتاق عمل در دو طبقه بوده که علاوه بر آن دارای 3 اتاق زایمان و یک اتاق عمل مستقر در اورژانس می باشد.
وی ادامه داد: از دیگر امکانات این بیمارستان می توان به سالن اجتماعات 430 نفره کلاس های بالینی ، کتاب خانه، پاویون، درمانگاه های فوق تخصصی ، رادیولوژی ، ماموگرافی، سونوگرافی ، سی تی اسکن، و فیزیوتراپی اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: از سازمان شهر سازی درخواست می کنم که این بیمارستان به جای پنج سال که در برنامه دیده شده است طی سه سال ساخته شود چرا که این بیمارستان تحت پوشش خیرین قرار دارد که می توان از آنها کمک های زیادی دریافت کرد./ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.