سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/غضنفري؛

مجتمع فولاد هرمزگان یادگار روزهای تحریم است/ تولید یک درصد فولاد دنیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مجتمع فولاد هرمزگان یادگار روزهای تحریم است که جوانان ایرانی با تلاش خود آن را احداث کردند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛مهدی غضنفری امروز در مراسم افتتاح مجتمع فولاد هرمزگان عنوان کرد: این مجتمع یکی از بهترین کارخانجات تولید فولاد در کشور است و آن را می‌توان یادگار روزهای بسیار سخت تحریم نامید که جوانان ایرانی با همت و تلاش خود توانستند این مجتمع تولید فولاد را احداث کنند.

وی ادامه داد: عملیات احداث این مجتمع از سال 85 آغاز و امروز به اتمام رسید و افزوده شدن ظرفیت تولید این کارخانه، ظرفیت تولید فولاد کشور به 19.2 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور تا پایان امسال اظهار داشت: ظرفیت تولید فولاد تا پایان سال جاری به 21.7 میلیون تن می‌رسد و در سال 91 نیز این ظرفیت به 24 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند. همچنین این ظرفیت باید تا پایان سال 94 به 45 میلیون تن افزایش یابد.

غضنفری با اشاره به نیاز کارخانه‌های تولید فولاد کشور به مواد اولیه بیان داشت: ظرفیت تولید مواد خام در کشور 27 میلیون تن در سال است که با سرمایه گذاری‌هایی که صورت خواهد گرفت این ظرفیت به 80 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت. وزارت صنعت نیز آمادگی جذب سرمایه در زمینه‌های اکتشاف و برداشت گندله‌سازی و احداث فولاد را دارد و صندوق توسعه ملی نیز در این خصوص به سرمایه گذاران وام پرداخت می‌کند.

وی به عملکرد 9 ماه گذشته فولاد کشور اشاره کرد و افزود: طی 9 ماه گذشته میزان تولید فولاد خام در کشور به 10.3 میلیون تن بوده است که در مدت مشابه سال گذشته 9.2 میلیون تن در کشور تولید شده بود. همچنین میزان تولید محصولات فولادی در 9ماهه نخست سال گذشته 11.8 میلیون تن بود که این رقم در حال حاضر به بیش از 12 میلیون تن افزایش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: از سال 83 ایران در رتبه 21 تولیدکنندگان فولاد در دنیا قرار داشت اما طبق آخرین آمار کشور ایران در سال 2011 در رتبه 15 تولیدکنندگان فولاد در دنیا قرار گرفت و یک درصد فولاد دنیا در ایران تولید می‌شود.

غضنفری با اشاره به واگذاری طرح‌های فولاد به بخش خصوصی گفت: از هشت طرح فولادی موجود در کشور هفت طرح آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از فعالیتهای کارخانجات فولاد کشور توسط مهندسان ایرانی در حال انجام است، عنوان کرد: در حال حاضر 60 درصد کار گندله سازی،85 درصد کار احیای مستقیم فولاد و 70 درصد فولادسازی در کشور توسط مهندسان ایرانی انجام می‌شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.