سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

بيش از 60 روستاي زابل در محاصره شن‌هاي روان

فرماندار زابل گفت: طوفان‌هاي پي‌درپي در شهرستان که عمدتا به دنبال خشک شدن درياچه هامون وهيرمند اتفاق افتاده، حجم ريزگردها و جابه‌جايي ماسه بادي‌ها را به طور فزاينده‌اي در منطقه گسترش داده و بيش از60 روستاي زابل در محاصره شن‌هاي روان قرار دارند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛حسين کيخا افزود: طوفان‌هاي شن همه ساله به بخش‌هاي زيربنايي و تأسيساتي منطقه خسارت زياد و جبران ناپذيري را وارد مي‌کند و اين امر نگرش ويژه و نيز اختصاص اعتبارات خاص را براي زابل طلب مي‌کند.

فرماندار زابل با بيان اين که وضعيت آلودگي هواي منطقه با شدت گرفتن طوفان‌هاي گذشته به سه برابر حد بحران رسيد، يادآور شد: سرعت طوفان در برخي از موارد از 125 کيلومتر هم تجاوز کرد و شرايط زندگي با چنين طوفاني مشکلات عديده‌اي براي مردم به وجود آورد و فعاليت روزمره مردم را با مشکل مواجه کرد.

کيخا بيان كرد: خسارت‌هاي بنيادي در بخش‌هاي کشاورزي به ويژه طرح‌هاي گلخانه‌اي، موتور پمپ‌ها و راه‌هاي مواصلاتي شهرستان وارد شده است.

وي ادامه داد: با بحراني شدن شرايط، اکيپ‌هاي راهداري و هلال‌احمر به منظور کمک‌رساني به مردم در مسير راه‌هاي مواصلاتي منطقه مستقر شدند تا در صورت اضطرار به افرادي که در طول مسيرهاي شهرستان تردد مي‌کنند، کمک ارائه دهند.

فرماندار زابل تصريح کرد: شدت طوفان در برخي از روزهاي گذشته به حدي رسيد که موجب افتادن درختان و سقوط تيرهاي برق در شهرستان شد.

کيخا گفت: طوفان‌هاي شن شرايط زندگي روزمره را براي افرادي که از بيماري‌هاي قلبي و تنفسي رنج مي‌برند، مشکل ساخته به طوري که حجم افراد مراجعه کننده در زمينه اين بيماري‌ها به مراکز بهداشتي و درماني افزايش چشمگيري داشته است.

وي افزود: مسدود شدن راه نهبندان به زابل و زابل به زاهدان در هفته‌هاي گذشته نيز از جمله پيامدهاي طوفان‌هاي سطح منطقه بوده که براي دو روز اين محورها را مسدود کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.